Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasille pääsevä poikani on istunut koko kesän kotona, eikä ole tavannut kavereita.

09.07.2017 |

Pitäisikö huolestua?

Kasille pääsevä poikani on istunut koko kesän kotona, eikä ole tavannut kavereita.

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestöstä nyt vaan osa viihtyy paremmin yksin kuin ihmisten parissa. Niin on aina ollut ja tulee olemaan. Mielenterveysongelmia aiheutuu siitä, että pakotetaan sisäänpäinsuuntautunut ihminen olemaan sosiaalinen vastoin tahtoaan.

Ja mitä tulee tietokonepeleihin, niin ovat ajanvietettä siinä missä lukeminen, elokuvat, viulunsoitto, pesäpallo tai vaikkapa pitsinnypläys.

Vierailija
22/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä se pelaa siellä netissä? Mun 8lk poika pelaa kavereiden kanssa tuntikausia joka päivä, poistumatta huoneestaan. Sosiaalista sekin on. ole utelias ja kysy pelaako se jonkun kanssa. Nyt on esimerkiksi kova sana Overwatch, jossa taistellaan tiimeissä, siis muiden pelaajien kanssa, ei tarvitse olla kavereita. Sekin vaatii valtavasti tiimityötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkös sivulla lukee 22 kommenttia, mutta kkaosolla 19

Vierailija
24/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä samalla luokalla ei välttämättä ole yhtään ihmistä jonka kanssa synkkaisi. Olen introvertti älykkö, ja vietin kesät samoin, kun ei ollut vielä nettiä. Rohkaise sellaisten pelien pelaamiseen joita voi pelata netin yli muiden kanssa, niin saa peliseuraa sitä kautta.

Vierailija
25/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää että poika kertoo sulle peleistään, ja kysyä saatko katsoa kun pelaa. Niin minäkin teen. Tein oman käyttäjätunnuksenkin yhteen sellaiseen nettimoninpeliin, ja olen joskus saanut pelata tiimissä oman pojan kanssa. Tiedän paremmin mitä hänen maailmassa tapahtuu ja osaan kuunnella paremmin.

Vierailija
26/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasille pääsevä??? Melko oudosti sanottu...

Vierailija
27/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika menee ysille ja eipä juuri kotona näy kun on koko ajan kavereiden kanssa jossain, tai jos on kotona niin yleensä on kaveri, tai useampi, meillä. Lähinnä käy nukkumassa kotona, ja tekee pakolliset kotityönsä, muuten ei ole poikaa juuri kotona näkynyt.

Vierailija
28/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasille pääsevä? Luokalleko sitä on tapana jäädä?

Vierailija
29/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko omasta tahdostaan yksin vai siitä ettei ole seuraa. Itse olin paljon kotona ja VAIKUTIN varmaan siltä että viihdyin yksin. Ei vaan oikein ollut ketään kenen kanssa mennä "kylille"

Vierailija
30/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluampuja siitä tulee.

Vierailija
31/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pojalle että jos haluaa pelata joku päivä kaverin luona, niin kuljetat hänen koneensa sinne ja takaisin.

Voit myös tarjota että saa kutsua pari kaveria teille koneineen pelaamaan, lupaat olla pois jaloista ja antaa rahaa sipseihin ja limsaan.