Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasille pääsevä poikani on istunut koko kesän kotona, eikä ole tavannut kavereita.

09.07.2017 |

Pitäisikö huolestua?

Kasille pääsevä poikani on istunut koko kesän kotona, eikä ole tavannut kavereita.

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

1/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen.

2/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tolle äänestykselle tuli? Jos pitää huolestua peukuttakaa tätä kommenttia ja jos ei niin alapeukuttakaa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6281 kirjoitti:

Mikä tolle äänestykselle tuli? Jos pitää huolestua peukuttakaa tätä kommenttia ja jos ei niin alapeukuttakaa.

-ap

Parin tunnin päästä pääsemme ilmeisesti äänestämäänkin asiasta.

Vierailija
4/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää huolestua. Kaverittomuus altistaa masennukselle ja masennus taas itsemurhalle. Edes introvertit eivät halua elää ilman täysin ilman sielunkumppaneita. Jos lapsi ei opi kaveritaitoja hän jää kotoa muutettuaan täysin yksin.

Varaa heti aika kuraattorille/psykologille. He ovat töissä myös kesällä.

Vierailija
5/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että ovat töissä juhannukseen asti ja taas elokuussa, mutta nyt lomalla. (tosin en tiedä, saavatko itse päättää ja olla erinäkin aikana)

Vierailija
6/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on paskat kaverit?

Oletko itse muka juossut kaveritreffeillä?

Niinpä. Anna sen olla, nyt on loma.

Introvertti.

Vierailija
7/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin vietin kouluaikoina lomat. Näin lähinnä sukulaisia ja vietin lomaa yksin tai perheen kanssa. Ihan normaali ihminen musta tuli. Toiset vaan viihtyy omassa seurassaan.

Vierailija
8/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin viettää kesälomat kotona pelaten tietokonepelejä ja muuten vaan nauttien. Äitihän tästä huolestui ja patisti aina kavereita näkemään (joita minulla oli ihan mukavasti). Aloin sitten äidin takia kyseenalaistamaan omia mieltymyksiäni olla yksin omassa rauhassa. Aloin siis stressaamaan, että mikä mussa on vikana, kun en ole niinkuin muut, ja olen niin poikki nähtyäni kavereitani. Vasta myöhemmin sain tietää nimityksenkin tälle, ja se on introvertti.

T. N23

Vierailija
9/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sille joku harradtus. Meillä sama ongelma, mutta on pikkuveli ja pikkuveljelle kavereita ja teini on niiden kanssa.

Meidän poika tosi rauhallinen ja "pelkää" jonneja.

Poikaamme ei kiusata kun on urheilullinen ja itsenäinen.

Hommaa se harrastus tai jos pääsis seurakunnan nuorisotoimintaan mukaan.

Vanhin poika kävi "ohjaajana nuorisokahvilassa" tai oli vapaaehtoistoiminnassa. Tykkäs kun siellä vähän ns fiksumpaa porukkaa.

Soita seurakuntaan ja kysy. Itse emme ole mitenkään uskovaisia yms.

Vierailija
10/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona kannattaisi käydä vaikka kävelemässä, pyöräilemässä, uimassa. Meitä ei olisi pidellyt mikään poissa noista aktiviteeteista, merestä ei saanut ylös kuin ukkosmyrskyt ja ilta, kävely nyt oli enemmänkin kiipeilyä ja seikkailua, mutta joo. Mahtaa olla kalpea ja voimaton kaveri syksyllä.

Vierailija
11/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa sille joku harradtus. Meillä sama ongelma, mutta on pikkuveli ja pikkuveljelle kavereita ja teini on niiden kanssa.

Meidän poika tosi rauhallinen ja "pelkää" jonneja.

Poikaamme ei kiusata kun on urheilullinen ja itsenäinen.

Hommaa se harrastus tai jos pääsis seurakunnan nuorisotoimintaan mukaan.

Vanhin poika kävi "ohjaajana nuorisokahvilassa" tai oli vapaaehtoistoiminnassa. Tykkäs kun siellä vähän ns fiksumpaa porukkaa.

Soita seurakuntaan ja kysy. Itse emme ole mitenkään uskovaisia yms.

Lisäys: voi olla ettei mitään ongelmaa edes ole, mutta voit siis ohjata ihmisten pariin (jos teinisi ei yksin uskalla yms). Ei kannata tehdä numeroa vaanntoimia hienovaraisesti.

Joku järjestötoimintakin voisi olla Ok.

Vierailija
12/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä millainen poika on noin muuten. 

Vierailija
13/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidänkään 8lk menevä nähnyt yhtään kavereitaan kesän aikana. Tai siis niitä joiden kanssa koulupäivinä mm välitunneilla pyörii. Ollut samanlainen "aina". Ja kyllä, kyllä sitä välillä hieman "ihmettelen", mutta ei voi pakottaakaan..

Tosin eipä ole lukioon meneväkään pahemmin kavereidensa kanssa ollut, pari kertaa muttei enempää. Hänen sanojaan lainatakseni "eipä tuolla ulkona ole mitään tekemistä", elokuvissa käyminen ei kiinnosta, hampurilaispaikassa syöminen ei ole kivaa koska on vain mahd ruuhkaista ja meteliä jne.

Nutalla ei ole muuta kuin pelit joita kotonakin voi pelata ja rauhassa, kaupoissa kiertely evvk.

Poika on äärimmäisen itsenäinen ja muista riippumaton, häntä ei muiden mielipiteet hetkauta jos niikseen on, varma itsestään. Ja on muuten pidetty kundi ollut koko peruskouluajan, hermot ja kärsivällisyys mielettömät, saanut hymypoikapatsaankin ja lukuisia stipendejä.

No joo meni vähän ot mutta ei kaikki nauti vapaallakin siitä että mennään ja tohotetaan eikä tarvitsekaan. En itsekään jaksa työpäivien päälle kummoisia menoja tai ohjelmaa.

Ainiin, nämä kyllä ulkoilevat, lähes päivittäin 2 3h/pvä ja keskimäärin 10-15km kävely-tai pyöräilylenkkejä plus käyvät tennistä pelaamassa 1-2x/vkossa, sitä kyllä myös kouluaikoina mutta silti.

Vierailija
14/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpähän kavereitaan hiukan varpaillaan.

Vierailija
15/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kasille menevä tyttö oli alkukesästä kavereiden kanssa mutta kaikki ovat nyt maalla tai matkoilla. On ollut Tallinnassa ja mökillä ja konsertissa minun ja sisarusten kanssa ja pari kertaa serkkujen kanssa ulkona. Tykkää lojua kotona ja tubettaa ja nukkua pitkään ja en ole huolissani.

Koulukaverit eivät kuulemma ole vielä niin hyviä kavereita että viitsisi heitä kysyä ulos.

Vierailija
16/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tietokonepelit > paskat kaverit, right ? Jokaisella omat mieltymyksensä, ja en ite pelaajana ymmärrä, miksi jotkin kokee pelien koneella olevan "väärin". Mitä siinä on väärää? Sanotaan että "ei ole oikeaa elämää", mutta mikä siitä tekee näin? Olen ihan läsnä, istun koneella, pelaan peliä, pidän hauskaa, tiedostan että olen tässä ja elän. Joskus muutkin ovat saaneet minut kyseenalaistamaan itseäni, että ruudun tuijottaminen on epänormaalia, mutta minä nautin siitä ja aikakin kuluu nopeasti, varmaan sata kertaa hauskempaa kuin mennä ulos ja temmeltää siellä jotakin.

Vierailija
17/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kasille menevä poika aikalailla samanlainen. Kaveriaan näkee välillä. Kaverinsa on kesäisin paljon isänsä luona niin se rajoittaa tapaamisia. Mutta aina kun voivat ovat yhdessä, muuten poika viihtyy paremmin kotona.

Vierailija
18/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kannattaisi käydä vaikka kävelemässä, pyöräilemässä, uimassa. Meitä ei olisi pidellyt mikään poissa noista aktiviteeteista, merestä ei saanut ylös kuin ukkosmyrskyt ja ilta, kävely nyt oli enemmänkin kiipeilyä ja seikkailua, mutta joo. Mahtaa olla kalpea ja voimaton kaveri syksyllä.

Me ei olla niin kuin te.

Vierailija
19/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ikäluokassa on älykkäitä vähän. Osa on opetellut ulkoa kouluun tarvittavat asiat ennen koetta ja unohtaneet ne, mutta silti näkemykset on vain jotain huomionhakausia ääripäitä, joita kadutaan vanhana ja tieto ei pysy päässä viikkoa pidempään. Ei kukaan oikeasti älykäs halua olla merkittävästi tyhmempien ihmisten lähellä.

Vierailija
20/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 14v viihtyy nyt kesällä kotona mutta whatappissa pitää yhteyttä kaveriin. Meidän 12v ei myöskään käy nyt kavereilla mutten ole huolissani. Veljekset touhuaa paljo yhessä.