Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ahdistuneisuushäiriö?

Vierailija
08.07.2017 |

Minulla on seitsemän vuotias joka on koko ikänsä saanut yöllisiä kauhukohtauksia jos on esim kipeä, päivän aikana on ollut jotain riitaa, odottaa jännityksellä vaikka lomamatka tai muuten stressiä. Nyt on alkanut tulla keskellä kirkasta päivää pelkotiloja. Mitään stressiä tai muuta ei näin lomalla ole.
Google osaa kertoa että pieni osa lapsista voi kärsiä yleisestä ahdistuneisuushäiriöstä ilman mitään laukaisevaa tekijää eikä autonomisia oireita välttämättä ole niin voimakkaina kuin aikuisilla.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta ja kannattaako tässä odottaa meneekö tuo ohi tai alkaa pahenemaan?
Miten helposti pieni lapsi saa apua mielenterveysongelmiin etenkin jos ei ole muita oireita kuin pelkotilat?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollainen lapsi itse. Mitään apua en lapsena saanut. Aikuisena edelleen hyvin ahdistunut ja välillä lääkityksellä mennään, on se lapsuudesta toki hieman helpottanut. En halua siirtää geenejäni eteenpäin koska periytyy suht voimakkaasti.. :( en osaa neuvoa muuta kuin kokeile luontaistuotteita valeriaanaa melatoniinia tryptofaania (jos niitä saa antaa lapselle?)ja laita rauhoittavaa meditatiivista musiikkia iltaisin soimaan, yövalo voisi olla hyvä juttu myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän