Miten päästä irti makeanhimosta?
Jatkuvasti tekee mieli karkkia, suklaata, kakkutaikinaa
Kommentit (5)
Vaikeaa. Parhaiten mulla toimii makeat hedelmät ja marjat esim. viinirypäleet, persikka, mansikka, vesimelooni, banaani ja kiivi. Pilkon valmiiksi lautaselle ja herkuttelen mässyjen tavoin vaikka tv.tä katsellessa.
Mynthon karkkeja tai jotain maku purkkaa pidän taskussa ja syön vaikka töissä tai kaupungilla ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa. Parhaiten mulla toimii makeat hedelmät ja marjat esim. viinirypäleet, persikka, mansikka, vesimelooni, banaani ja kiivi. Pilkon valmiiksi lautaselle ja herkuttelen mässyjen tavoin vaikka tv.tä katsellessa.
Mynthon karkkeja tai jotain maku purkkaa pidän taskussa ja syön vaikka töissä tai kaupungilla ollessa.
Makean himosta irti syömällä makeaa?? Ootko ihan viisas??
Itse pääsin eroon kun aloin syömään kunnolla ja juomaan vettä enemmän. Herkuttelin hedelmillä. Muutama viikko oli hankalaa mutta nyt ei edes tee mieli ollenkaan herkkuja mieli.
Juurikin niin, että et hanki sinne kaappiin mitään makeaa. Mulla ainakin se on "kaikki tai ei mitään" - siis on oltava tyystin ilman jos koukusta haluaa eroon. Ja näin olen tehnyt. Ekat pari päivää tai viikko on pahin, makea käy jatkuvasti mielessä mutta kyllä se helpottaa! Hedelmiä ei kannata makeannälkään syödä, mulla ainakin ylläpitävät sokrukoukkua ihan yhtälailla kuin karkit ja leivonnaisetkin. Juo vettä ja puuhastele, käy vaikka lenkillä ettei ole liikaa aikaa miettiä herkkuja.
Pitää vain sinnitellä ilman ja ajan kanssa makeanhimo loppuu. Itselläni ei ainakaan mikään muu ole auttanut.