Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äärimmäinen väsymys iltapäivisin, sen takia pelkään enää koskaan mennä töihin

Vierailija
08.07.2017 |

Aina ihan nuoresta lähtien kun olen ollut töissä tai työharjoittelussa (riippumatta alasta), olen kesken työpäivän joskus klo 13-15 aikana äärimmäisen väsynyt. Niin väsynyt, että ihan sattuu. Siinä tilassa ei aina edes pysty olemaan pystyasennossa, vaan on pakko röhnöttää tai salaa paneutua makuulle hetkeksi. Tila on niin raju, että se näkyy ulospäin ja ihmiset tuijottavat. Kerran nuorena yhdessä työharjoittelupaikassa eräs työntekijä sanoi minulle huolehtivaisesti "Mene säkin kotiin".

Mitä hemmettiä voin tehdä? En enää halua mennä töihin (nyt olen työtön) kun iltapäiväväsymys on niin musertavaa. Hemoglobiini ok, varastorauta ok, kilppariarvot ok, ei ylipainoa, ei tupakkaa, ei alkoholia, ei väsyttäviä lääkkeitä, hyvä peruskunto jne. Aina sanotaan että iltapäiväväsymys on muka normaalia, mutta miksi kukaan toinen työyhteisöissäni ei ikinä ole kärsinyt siitä? Kaikki muut ovat aina ihan normaaleja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuota ei esiinny vapaalla/työttömänä vaikka olisit liikkeellä normaalisti?

Vierailija
2/7 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa töiden jälkeen mitään. Nukun koko illan ja yön. Saatan jo kuudelta laittaa yöunille. Herätys töihin 4:30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä syöt lounaaksi, mutta kevyempi ja vähemmän hiilihydraattia sisältävä ruoka ei väsytä niin pahasti kuin raskas ja kovin hiilaripitoinen.

Vierailija
4/7 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis väsymys tulee kotonakin ihan samalla tavalla, mutta kotona voin käydä makuuasentoon ja sulkea silmät niin se helpottaa oloa. Minun pitäisi saada töissäkin tehdä niin. Voikohan lääkäriltä saada erityisluvan extralepotaukoon työpäivän aikana sairauden takia? AP

Vierailija
5/7 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on B12 vitamiinin taso?

Kokeile vitamiinikuuria:

Foolihappoa, D vitamiinia, sinkkiä, B vitamiineja (erikseen vielä B12) ja C vitamiinia.

Ruokavalion painopisteen voit siirtää kasviksiin ja hedelmiin.

Iltapäivällä myös kofeiinitabletti voisi auttaa pahimpaan hätään.

Vierailija
6/7 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis väsymys tulee kotonakin ihan samalla tavalla, mutta kotona voin käydä makuuasentoon ja sulkea silmät niin se helpottaa oloa. Minun pitäisi saada töissäkin tehdä niin. Voikohan lääkäriltä saada erityisluvan extralepotaukoon työpäivän aikana sairauden takia? AP

Oletko hoitoalalla?

Vierailija
7/7 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hoitoalalla?

Olen sosiaali- ja hoitoalalla. AP