Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriisi! Haluan irtioton arjesta ennen kuin alan vakavaan parisuhteeseen ja hankin lapsia

Vierailija
08.07.2017 |

Olen 26-vuotias, juuri valmistunut AMK:sta, rakastan lapsia ja olen sitoutuvaa tyyppiä ja haaveissa olisi siinä noin 30- 34-vuotiaana olisi mies, häät ja lapsi, sitten alkaa se perheelämä.

Ennn tätä haluan kuitenkin kokea jotain hurjaa: mieltä kutkuttaa ajatus "välivuodesta", jolloin voisin toteuttaa kaikkea hullua, pakata reppuni ja ostaa pelkkä menolippu maailmalle, juoda punaviiniä auringonnousuun rannalla, päätyä extempore sänkyyn italialaismiehen kanssa - tiedättehän, sellaisia paheita joita jokainen vähän salaa halajaa. Toisaalta, reissun jälkeen se olisi sitten tehty eikä hampaankolossa kaivelisi, että hitto tässä sitä nyt sitten ollaan naimisissa ja lapsi, eikä enää voi lähteä. En hyväksy myöskään pettämistä.

Ihmiset kai katuvat enemmän niitä asioita, mitä jättivät elämässään tekemättä, kuin niitä mitä tekivät. Pitäisiköhän sitä uskaltaa lähteä? Mitä tekoa / tekemättä jättämistä sinä kadut?

n26

Kommentit (297)

Vierailija
261/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta kolmekymppinen mies ja elänyt parissa pitkässä suhteessa. Ymmärrän hyvin ketjun aloittajaa. Parisuhteissa olen kyllästynyt puuduttavaan arkeen ja kumppanin ärsyttävät piirteet ajan kuluessa kumuloituvat. Suhteissa alkoi kokemattomuuteni muista naisista myös vaivaamaan. Väkisin ajatteli, että ilman laajaa vertailupohjaa oman kumppanin arvottaminen oli haasteellista. En ole enää parisuhteessa vaan kerään tällä hetkellä seksikokemuksia niin paljon, ettei pappana kaduta elämätön elämä.

Tykkään seksitellä kansalaisuudesta riippumatta ja suosittelen ketjun aloittajaa kiertelemään ainakin parilla mantereella. Seksin suhteen osaavimat naiset ovat olleet aasiasta. Pidän myös afrikkalaisista, mutta siellä on tautien suhteen oltava varovainen. Suomalaiset naiset suosivat Gambiaa, joka hyvinkin voi olla piipahtamisen arvoinen paikka? Maailma on iso paikka kokemuksia keräävälle ja elämä ei riitä kaikkea kokemaan ;)

Suomalaisia naisia olen pyrkinyt viime aikoina välttämään, koska moni on yöelämässä kuiteenkin liikkeellä parisuhdeodotuksin. Itseäni sellainen ei ainakaan tällä hetkellä kiinnosta, mutta joskus saattaa sellainenkin olla mahdollista? Itseäni ei haittaa vaikka tuleva kumppanini olisi lutkaillut ympäri maailmaa, koska been there, done that. Tämä menee myös toisin päin. Ei kiinnosta kuunnella moralisointia valinnoistani. Jos tulevaisuudessa menen parisuhteeseen, niin homma alkaa puhtaalta pöydältä. Minua ei kiinnosta minkälaista seksielämää kumppanini on elänyt, enkä aio kertoa omastani. Saatan todeta kysyttäessä, että jotain on joskus ollut :D

Itselläsi tuntuu olevan kyllä roppakaupalla moraalisia estoja, kun kutsut elämäntyyliäsi lutkailuksi. Älä valehtele itsellesi. Olet ahdasmielinen ja tuomitseva - itseäsi kohtaan.

Tuo vähän harhaanjohtava "lutkailu"-termi oli täällä keskustelussa mainittu jo aiemmin.

Ei se pakota sinua sitä käyttämään. Oli oma valintasi käyttää.

Vierailija
262/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmin panttaat pariutumista, sitä laaduttomamman miehen saat. Naisten kannattaa toimia nuorena. Tuo unelmointisi olisi kannattanut toteuttaa 5 vuotta sitten. Muuta en osaa tähän sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin interreilaamassa 19-vuotiaana tyttöporukalla yhden kesän ja 24-vuotiaana lähdin yksin rinkan kanssa reissuun ja ikimuistoinen matka tuli. Ensin 3kk Turkissa, sitten 3kk Kreikassa, sieltä Kyprokselle ja Malta, Marokko, Tunisia ja lopulta Keniaan. Tein eri hostelleissa respan hommia ja siivoilin, laitoin aamiaista ja järjestin baarikierroksia jne. Sain taskurahaa ja ilmaisen majoituksen ja tapasin upeita ja ihania ihmisiä. Todellisia sydänystäviä tarttui mukaan useita, joita tapaan edelleen, romansseja tuli ja meni, otin elämästä kaiken irti. Tiesin, että tämä ei tule jatkumaan ikuisesti, joten miksipä ei tekisi jotain radikaalia? 

Miehen löysin jälkeen päin, hän oli ollut töissa Pariisissa useamman vuoden ja palasi Suomeen uuden työtarjouksen perässä. Meinnä on paljon kiinnostavia keskusteluja eri kulttuureista ja matkaamisesta, yhdessäkin jokunen lomamatka tullut jo tehtyä. 

n29

Vierailija
264/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kauemmin panttaat pariutumista, sitä laaduttomamman miehen saat. Naisten kannattaa toimia nuorena. Tuo unelmointisi olisi kannattanut toteuttaa 5 vuotta sitten. Muuta en osaa tähän sanoa. 

Olisiko pitänyt jättää opinnot kesken juuri kun oli päässyt yliiopistoon? Mites raha-asiat, harvalla 21-vuotiaalla on tilillä ylimääräistä. 

Vierailija
265/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on myös tullut harrastettua reppureissaamista ja hostellielämä on tullut tutuksi. Vähän aluksi hämmästelin sitä, että suurin osa reppureissaajista on todellakin nuoria naisia. En itse asiassa muista törmänneeni yhteenkään suomalaiseen miespuoliseen reissaajan matkoillani. Näitä alle kolmekymppisia naisia sen sijaan näki melko runsaasti. Berliini, Lontoo, Barcelona, Firenze... ehkä matkustin "naismaisissa" kaupungeissa? Mutta mikä oli merkille pantavaa, oli se että lähes poikkeuksetta suominaisella oli ulkomaalainen "reissukaveri". Aika huolettomasti sitä istuttiin iltaa hostellissa tumman kiharatukkaisen miehen sylissä ja kalja kädessä. 

Vierailija
266/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa käydä aina luonnon päälle kun lukee näistä suomirasioista. Onneksi sitten aina muistaa, että siellä näytön takana on joku tavallinen tai ruma nainen, jota en itse edes kelpuuttaisi, vaikka hän olisi neitsyt.

Vierailija
267/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse on myös tullut harrastettua reppureissaamista ja hostellielämä on tullut tutuksi. Vähän aluksi hämmästelin sitä, että suurin osa reppureissaajista on todellakin nuoria naisia. En itse asiassa muista törmänneeni yhteenkään suomalaiseen miespuoliseen reissaajan matkoillani. Näitä alle kolmekymppisia naisia sen sijaan näki melko runsaasti. Berliini, Lontoo, Barcelona, Firenze... ehkä matkustin "naismaisissa" kaupungeissa? Mutta mikä oli merkille pantavaa, oli se että lähes poikkeuksetta suominaisella oli ulkomaalainen "reissukaveri". Aika huolettomasti sitä istuttiin iltaa hostellissa tumman kiharatukkaisen miehen sylissä ja kalja kädessä. 

Oma veikkaus on että tällainen "hostellielämä" on miehelle vieraampaa, viihdymme paremmin hotelleissa, vaikka maksavatkin vähän enemmän. 

Vierailija
268/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu näky hostellin olohuoneessa, suominainen brittimiehen sylissä joka nousuhumalassa huutaa oi mate look what i got here ja puristaa suominaisen rintavarustusta ja suominainen vain nauraa ja ottaa kulauksen siideristä

Vierailija
269/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon luokan suunnitelmallisuus pilaa irtiotostasi koko idean spontaanittomuudella? Itselleni jäi tuo irtiotto päälle ja sitä on nyt jatkunut toista vuosikymmentä. Että niinkin voi käydä.

Mistä rahat?

Vierailija
270/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on vähän samanlaista kokemusta reppureissaamisesta, on loppujen lopuksi aika yleinen ilmiö nykyään ja ne likaiset rastatukat ovat varmaan enemmän 90-luvun ilmiö tällä "alalla". Moni reppureissaaja on ihan "tavis" ja päättänyt lähteä katsomaan maailmaa. Näin tein itsekin ja helposti siihen jäi vähän koukkuun ja suunniteltu 6kk matkasta tulikin reilun vuoden mittainen. Kaikenlaista kommellusta siihen liittyikin mutta todella arvokkaita kokemuksia ja muistoja tuli silloin hankittua. Nykyään naimisissa ja kaksi lasta ja olen enemmän kuin tyytyväinen että moinen reissu tuli aikoinaan tehtyä! 

n33

Mikä siinä on, että ensin muutetaan sinne big cityyn ja ollaan niin olevinaan ja aivan kuin se ei olisi tarpeeksi pitää lähteä patikoimaan reppu selässä pitkin maailmaa. Miksi se oma tausta hävettää niin paljon naisia? Minä olen ylpeä juuristani, pidän omasta pienestä kotikaupungistani ja en koe mitään tarvetta täältä lähteä. 

Vierailija
271/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaus on että tällainen "hostellielämä" on miehelle vieraampaa, viihdymme paremmin hotelleissa, vaikka maksavatkin vähän enemmän. 

Hostellielämää on päässyt elämään vuoden valtion tarjoamana, sitä kutsutaan Armeijaksi. Eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi yhteistä kivaa.

Sinkkumies

Vierailija
272/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan perushomma useilla nuorilla vaikka toteutetaankin kai yleensä parikymppisenä. Eli mikään ei estä lähtemästä. En kuitenkaan suosittele mitään joka puolella eri miesten kanssa paneskelua, ettei tule mitään turhaa elinikäistä genitaaliherpes- tai muuta virusta tuliaisiksi (tarttuu ilman kondomiakin, ja nehän voi mennä aina rikki tai pois paikoiltaan). Itsellä tuollainen tarve häipyä vuodeksi pariksi tulee tosin näköjään säännöllisesti noin viiden vuoden välein muttei ole aina mahdollista.

Tämä ketju on lähtenyt täysin pois raiteiltaan. Kyseessä ei ole mikään seksimatka, en ymmärrä miten jotkut ihmiset ovat kaiketi tahallaan tulkinneet aloitukseni väärin. Kyseessä on enemmän seikkailumielinen reissu, tietynlainen "rituaali" ennen kuin asetun aloilleni pitkän opintoputken jälkeen.

ap

Tottakai kyseessä on seksimatka, koska vakavassa parisuhteessa voit lähteä aivan helposti samanlaiselle matkalle, mutta ilman sitä seksiosiota.

Vierailija
273/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on vähän samanlaista kokemusta reppureissaamisesta, on loppujen lopuksi aika yleinen ilmiö nykyään ja ne likaiset rastatukat ovat varmaan enemmän 90-luvun ilmiö tällä "alalla". Moni reppureissaaja on ihan "tavis" ja päättänyt lähteä katsomaan maailmaa. Näin tein itsekin ja helposti siihen jäi vähän koukkuun ja suunniteltu 6kk matkasta tulikin reilun vuoden mittainen. Kaikenlaista kommellusta siihen liittyikin mutta todella arvokkaita kokemuksia ja muistoja tuli silloin hankittua. Nykyään naimisissa ja kaksi lasta ja olen enemmän kuin tyytyväinen että moinen reissu tuli aikoinaan tehtyä! 

n33

Mikä siinä on, että ensin muutetaan sinne big cityyn ja ollaan niin olevinaan ja aivan kuin se ei olisi tarpeeksi pitää lähteä patikoimaan reppu selässä pitkin maailmaa. Miksi se oma tausta hävettää niin paljon naisia? Minä olen ylpeä juuristani, pidän omasta pienestä kotikaupungistani ja en koe mitään tarvetta täältä lähteä. 

Omassa syntymäkaupungissani ei ole yliopiston yksikköä tai amk:ta eli muutto suurempaan kaupunkiin, josta moinen löytyi oli pakkon sanelema. Täällä myös mahdollisuus työllistyä omalle alalle. Ja kun sitä kerran tuli muutettua, niin seuraava asken on aika pieni ja pikku reppureissu ulkomailla ei tunnu kovin pelottavalta, päin vastoin. Ja kun sitä kerran tuli tehtyä kuukauden reissu, mitenkäs sitten valmistumisen jälkeen "välivuosi" maailmalla? Ei paha. 

Vierailija
274/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan perushomma useilla nuorilla vaikka toteutetaankin kai yleensä parikymppisenä. Eli mikään ei estä lähtemästä. En kuitenkaan suosittele mitään joka puolella eri miesten kanssa paneskelua, ettei tule mitään turhaa elinikäistä genitaaliherpes- tai muuta virusta tuliaisiksi (tarttuu ilman kondomiakin, ja nehän voi mennä aina rikki tai pois paikoiltaan). Itsellä tuollainen tarve häipyä vuodeksi pariksi tulee tosin näköjään säännöllisesti noin viiden vuoden välein muttei ole aina mahdollista.

Tämä ketju on lähtenyt täysin pois raiteiltaan. Kyseessä ei ole mikään seksimatka, en ymmärrä miten jotkut ihmiset ovat kaiketi tahallaan tulkinneet aloitukseni väärin. Kyseessä on enemmän seikkailumielinen reissu, tietynlainen "rituaali" ennen kuin asetun aloilleni pitkän opintoputken jälkeen.

ap

Tottakai kyseessä on seksimatka, koska vakavassa parisuhteessa voit lähteä aivan helposti samanlaiselle matkalle, mutta ilman sitä seksiosiota.

Tuskin kukaan lähtee yksin 6kk - 12kk reppumatkalle yksin, jos on vakavassa parisuhteessa?

Vierailija
275/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuskin kukaan lähtee yksin 6kk - 12kk reppumatkalle yksin, jos on vakavassa parisuhteessa?

Missään ei lukenut 6-12. Kyllä reppureissata voi vaikka 2 kuukautta.

Vierailija
276/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaa käydä aina luonnon päälle kun lukee näistä suomirasioista. Onneksi sitten aina muistaa, että siellä näytön takana on joku tavallinen tai ruma nainen, jota en itse edes kelpuuttaisi, vaikka hän olisi neitsyt.

Mikä se sinua siinä pelottaa, että pitäisi lähteä kotikylästä muualle Suomeen tai muualle maailmaan? Kokeile, näet sinäkin muuta kuin sen naapurin navetan. Samassa tilanteessa oleviin ihmisiin tutustuukin helposti. Jospa sieltä löytyisi nainenkin, ei ne tule sinua kotiovelta hakemaan. Voit jättää suomirasiat kokonaan väliin.

Vierailija
277/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole lähdössä tuolle reissulle. Hänen viesteistään huokuu sen verran vahvasti kiltteys ja hiireys. Onhan sitä kiva unelmoida, mutta kaikki eivät vaan pysty.

Vierailija
278/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vaihtarivuosi Japanissa opiskeluaikana ja opintojen jälkeen palasin sinne ja päätin matkustella kaukoidässä pidempäänkin tehden erilaista vapaaehtoistyötä. Palkkaa siitä ei luonnollisesti maksettu, mutta majoitus ja ruoka oli järjestetty, myös muiden vapaaehtoisten kanssa tuli hyvin juttuun ja syntyi pysyviä ystävyyssuhteita ja muutama kröhm, romanssinpoikanenkin siinä osui kohdalle. Ovat nyt ikimuistoisia kokemuksia ja vastaavanlaisen reissun toteuttaminen on nyt mahdotonta kun on työ, ura, mies, kolme lasta ja asuntolaina. Mutta taputan itseäni olalle, että päätin silloin lähteä.

Vierailija
279/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole lähdössä tuolle reissulle. Hänen viesteistään huokuu sen verran vahvasti kiltteys ja hiireys. Onhan sitä kiva unelmoida, mutta kaikki eivät vaan pysty.

Mistä lähtien kiltteys on ollut negatiivinen asia?

Vierailija
280/297 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli vaihtarivuosi Japanissa opiskeluaikana ja opintojen jälkeen palasin sinne ja päätin matkustella kaukoidässä pidempäänkin tehden erilaista vapaaehtoistyötä. Palkkaa siitä ei luonnollisesti maksettu, mutta majoitus ja ruoka oli järjestetty, myös muiden vapaaehtoisten kanssa tuli hyvin juttuun ja syntyi pysyviä ystävyyssuhteita ja muutama kröhm, romanssinpoikanenkin siinä osui kohdalle. Ovat nyt ikimuistoisia kokemuksia ja vastaavanlaisen reissun toteuttaminen on nyt mahdotonta kun on työ, ura, mies, kolme lasta ja asuntolaina. Mutta taputan itseäni olalle, että päätin silloin lähteä.

Miehesti varmasti arvostaa, kun muistelet niitä ihania hetkia sen Vietnamilaisen maatilan ladon takana kun otit siltä italialaiselta pitkätukkaiselta vapaaehtoistyöntekijä kundilta pos... Mutta ihania muistoja varmasti! Laitat vain silmät kiinni ja annan muistojen vallata mielen kun harrastat seksiä miehesi kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan