Miesten ulkonäköpaineet ovat kovemmat, eihän miehille edes löydy sellaista positiivista termiä kuin "perusnätti"
Naiset pitävät yllä kohtuuttomia vaatimuksia miesten ulkonäkön suhteen.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehethän niitä ovat, jotka meikkaavat, kyykkäävät salilla ahteriaan kuntoon ja ovat kosmetologien pääasiallista asiakaskuntaa. Hehän laittavat kynsiään, vaatteitaan ja kutrejaan kuntoon jokainen aamu peilin edessä niin, että naiset saavat tuskailla; "milloin se Erkki oikein lopettaa hiuksiensa kihartamisen?"
Tämä on osa ongelmaa koska miehet ei voi vaikuttaa ulkonäköönsä. Kaikki asiat mitä naiset haluaa mieheltä on perintötekijöistä riippuvaa: pitkä ruumiinpituus, komeat kasvot, iso penis, matala ääni, leveät hartiat/kapea lantio, tummat piirteet, tuuhea tukka.
Ainoa mitä mies voi oikeastaan tehdä on käydä salilla. Itse ainakin parantaisin ulkonäköäni vielä entistä enemmän jos se vain olisi mahdollista mutta keinoja ei juuri ole.
Korkokengät tuomaan pituutta.
Meikkaaminen auttaa rumiin kasvoihin ja korostaa parhaita piirteitä.
Isoon penikseen en voi antaa juurikaan muita vinkkejä kuin suurennusleikkaukset. Ei sillä, että naisetkaan kykenisivät juurikaan vaikuttamaan "tiukkuuteensa". Siinä, missä mies on minimuna niin naista haukutaan messuhalliksi.
Matala ääni? Haluatko tosiaan kuulostaa Darth Vaderiltä, kuten minä? En sanoisi, että kykenen vaikuttamaan juurikaan ääneeni, vaikka haluaisin.
Mistä muuten nainen saisi naisellisen leveän lantion, jos on tasapaksu lankku? Aivan, salilla käyminen ei auta. Mies sentään voi yrittää saada massaa hartioihinsa, onhan tuo lihaksen kasvattaminen helpompaa hommaa ukoille kuin muijille.
Meikkaaminen hyödyttää vain niiden naisten kohdalla, jotka ovat vähintään ok-näköisiä mutta oikeasti todella rumaa naista meikki ei todellakaan kaunista. Ihan harhaluuloa on kuvitella, että pelkällä kosmetiikalla pystyy huijaamaan susirumasta naisesta nätin. Jos tuo olisi mahdollista, rumia naisia ei olisi olemassakaan.
Tiedän monia rumia naisia joista tulee meikit päällä ihan eri näköisiä jopa kauniita. Rumuus ei ole naisella kiinni tuurista kuten miehillä vaan laiskuudesta- ei jakseta laittautua ollakseen nätimpi
Miehillä itseasiassa on paljon kovemmat ulkonäköpaineet sillä lähes kaikki ulkoiset ominaisuudet täyhyy geeneillä saada. Myös naisten mies maku on paljon yhtenäisempi niin muottiin on vaikeaa sopia
Eikö "perusnätti" (nainen) ja tavallisen näköinen (mies) tarkoita aikalailla samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miehethän niitä ovat, jotka meikkaavat, kyykkäävät salilla ahteriaan kuntoon ja ovat kosmetologien pääasiallista asiakaskuntaa. Hehän laittavat kynsiään, vaatteitaan ja kutrejaan kuntoon jokainen aamu peilin edessä niin, että naiset saavat tuskailla; "milloin se Erkki oikein lopettaa hiuksiensa kihartamisen?"
Tämä on osa ongelmaa koska miehet ei voi vaikuttaa ulkonäköönsä. Kaikki asiat mitä naiset haluaa mieheltä on perintötekijöistä riippuvaa: pitkä ruumiinpituus, komeat kasvot, iso penis, matala ääni, leveät hartiat/kapea lantio, tummat piirteet, tuuhea tukka.
Ainoa mitä mies voi oikeastaan tehdä on käydä salilla. Itse ainakin parantaisin ulkonäköäni vielä entistä enemmän jos se vain olisi mahdollista mutta keinoja ei juuri ole.
Korkokengät tuomaan pituutta.
Meikkaaminen auttaa rumiin kasvoihin ja korostaa parhaita piirteitä.
Isoon penikseen en voi antaa juurikaan muita vinkkejä kuin suurennusleikkaukset. Ei sillä, että naisetkaan kykenisivät juurikaan vaikuttamaan "tiukkuuteensa". Siinä, missä mies on minimuna niin naista haukutaan messuhalliksi.
Matala ääni? Haluatko tosiaan kuulostaa Darth Vaderiltä, kuten minä? En sanoisi, että kykenen vaikuttamaan juurikaan ääneeni, vaikka haluaisin.
Mistä muuten nainen saisi naisellisen leveän lantion, jos on tasapaksu lankku? Aivan, salilla käyminen ei auta. Mies sentään voi yrittää saada massaa hartioihinsa, onhan tuo lihaksen kasvattaminen helpompaa hommaa ukoille kuin muijille.
Meikkaaminen hyödyttää vain niiden naisten kohdalla, jotka ovat vähintään ok-näköisiä mutta oikeasti todella rumaa naista meikki ei todellakaan kaunista. Ihan harhaluuloa on kuvitella, että pelkällä kosmetiikalla pystyy huijaamaan susirumasta naisesta nätin. Jos tuo olisi mahdollista, rumia naisia ei olisi olemassakaan.
No joo, meikkaaminen hyödyttää vain 95 % naisista. Ei kaikkia. Joten ihan samalla viivalla ovat miesten kanssa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Eikö "perusnätti" (nainen) ja tavallisen näköinen (mies) tarkoita aikalailla samaa?
Tarkoittaako? Ainakin ensin mainitulla sanalla on huomattavasti positiivisempi kaiku. Miltä tavallisen näköinen nainen sitten näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveän ylipainoinen.
Kasvot sais olla about soikiot.
Pukeutuu silmääni miellyttävästi.
Huh huh, miten te miehet selviätte näiden minun vaatimuksieni kanssa?
Anyway, joku deittisivusto joskus teki tutkimuksia että naiset luokittelee suurimman osan miehistä olevan ulkonäöltään keskimääräistä rumempia, miesten jakauma alle keskimääräinen - keskimääräinen - yli keskimääräisen oli realistisempi, MUTTA naiset suostuivat tapailemaan sekä "normaaliksi" luokittelemiaan miehiä että komeiksi luokittelemiaan, miehet pelkästään niitä keskimääräistä paremman näköisiä. Että eiköhän molemmilla ole ihan yhtälailla niitä paineita.
Siis suostuivat oikeasti vai vain vastauksissaan? Oon pyörinyt nettideiteissä pitkään ja vastaillut naisten ilmotuksiin. Monesti oon saanut vastauksen takaisin, mutta juttu katkeaa aina jompaankumpaan seuraavista: Nainen kysyy pituuttani ja kerron sen rehellisesti tai nainen kysyy kuvaani ja lähetän sen. Tinderissä matchit ovat todella harvinaisia, vaikka oon toiminut asiantuntijoiden neuvojen mukaan kuvien ja tekstin osalta
Miksi ihmeessä pitää mennä Tinderiin, jossa valinta tehdään 90%:sti ulkonäön perusteella, jos ei ole ulkonäössä kehumista? Ihan sama, kuin minä menisin variksen lauluäänelläni Voice of Finland -kisaan ja parkuisin sen jälkeen somessa, miksi en päässyt koelaulua pidemmälle. Masokismiahan tuollainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveän ylipainoinen.
Anyway, joku deittisivusto joskus teki tutkimuksia että naiset luokittelee suurimman osan miehistä olevan ulkonäöltään keskimääräistä rumempia, miesten jakauma alle keskimääräinen - keskimääräinen - yli keskimääräisen oli realistisempi, MUTTA naiset suostuivat tapailemaan sekä "normaaliksi" luokittelemiaan miehiä että komeiksi luokittelemiaan, miehet pelkästään niitä keskimääräistä paremman näköisiä. Että eiköhän molemmilla ole ihan yhtälailla niitä paineita.
Siis suostuivat oikeasti vai vain vastauksissaan? Oon pyörinyt nettideiteissä pitkään ja vastaillut naisten ilmotuksiin. Monesti oon saanut vastauksen takaisin, mutta juttu katkeaa aina jompaankumpaan seuraavista: Nainen kysyy pituuttani ja kerron sen rehellisesti tai nainen kysyy kuvaani ja lähetän sen. Tinderissä matchit ovat todella harvinaisia, vaikka oon toiminut asiantuntijoiden neuvojen mukaan kuvien ja tekstin osalta
Miksi ihmeessä pitää mennä Tinderiin, jossa valinta tehdään 90%:sti ulkonäön perusteella, jos ei ole ulkonäössä kehumista? Ihan sama, kuin minä menisin variksen lauluäänelläni Voice of Finland -kisaan ja parkuisin sen jälkeen somessa, miksi en päässyt koelaulua pidemmälle. Masokismiahan tuollainen on.
Koska kumppania vailla olevan "tavis" miehen on laitettava vekkoja vesille aika monessa paikassa, niin kenties vielä, joku kaunis päivä nappaisi. Vaikka nykyisin yhä useammin nainenkin voi olla se aloitteen tekijä, niin turhan paljon on edelleen naisia, jotka odottavat, että mies on se, joka tekee ensimmäisen siirron. Sen sijaan on vaikeampi sanoa, että kun hyvin usein näkee pareja joissa nainen on miestä lyhyempi - mies on korkeintaan muutaman sentin naista lyyempi - niin kumpi on ollut valmis nielemään hyväksynyt toisen pituuden; Eli voihan olla, että siinä missä nainen odottaa ja vaatii itseään pidempää kumppania, niin voi olla myöss toisin päin mies on vaatinut itselleen ainoastaan lyhyemmän kumppanin.
On myös tylsää, että pituuden lailla osa antaa toisinaan mielikuvan uin me kaikki voisimme vapaasti valita paitsi pituutemme , niin myös millaiset hiukset meilllä on. - Enkä nyt tarkoita heitä, jotka ovat rohkaiseett hankkimaan itselleen perrukin ja susoittelevat sen käytttöä. - Seen sijaan ärsyynnyn hieman siitä kun osa kokee, että hoistenlähtö nyt on vain ja ainoastaan valinta asia. - Tai, että on auttamatta sairas jos ja kun hiukset varisee päätä ja kaljuus vähinttäni samottuna uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako? Ainakin ensin mainitulla sanalla on huomattavasti positiivisempi kaiku. Miltä tavallisen näköinen nainen sitten näyttää?
"Tavallisen näköinen nainen" kuvaa ehkä enemmän vaatteita ja yleistä olemusta, ei ota kantaa viehättävyyteen.
"Perusnätti" ei kuulu sanavarastooni mutta voisin luonnehtia naista "ihan kivannäköiseksi" ja sama nimitys sopii mieheenkin?
"Nätti" on sitten nätti, kaunotar tai sievä, "perusnättiä" en käyttäisi, se on jotenkin alentava nimitys ihan kuin nätti ei olisi nätti vaan vähän vähemmän nätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveän ylipainoinen.
Koska kumppania vailla olevan "tavis" miehen on laitettava vekkoja vesille aika monessa paikassa, niin kenties vielä, joku kaunis päivä nappaisi. Vaikka nykyisin yhä useammin nainenkin voi olla se aloitteen tekijä, niin turhan paljon on edelleen naisia, jotka odottavat, että mies on se, joka tekee ensimmäisen siirron. Sen sijaan on vaikeampi sanoa, että kun hyvin usein näkee pareja joissa nainen on miestä lyhyempi - mies on korkeintaan muutaman sentin naista lyyempi - niin kumpi on ollut valmis nielemään hyväksynyt toisen pituuden; Eli voihan olla, että siinä missä nainen odottaa ja vaatii itseään pidempää kumppania, niin voi olla myöss toisin päin mies on vaatinut itselleen ainoastaan lyhyemmän kumppanin.
On myös tylsää, että pituuden lailla osa antaa toisinaan mielikuvan uin me kaikki voisimme vapaasti valita paitsi pituutemme , niin myös millaiset hiukset meilllä on. - Enkä nyt tarkoita heitä, jotka ovat rohkaiseett hankkimaan itselleen perrukin ja susoittelevat sen käytttöä. - Seen sijaan ärsyynnyn hieman siitä kun osa kokee, että hoistenlähtö nyt on vain ja ainoastaan valinta asia. - Tai, että on auttamatta sairas jos ja kun hiukset varisee päätä ja kaljuus vähinttäni samottuna uhkaa.
Mutta sitten ei pidä ruikuttaa, jos verkossa on niin suuret reiät, että kalat uivat läpi. Ja mitä tulee tuohon pituuteen, niin koko meidän sukumme on lyhyttä. Pisimmät miehet nippanappa 170 cm. Hyvin ovat löytäneet tyttöystäviä ja vaimot itselleen. Eivät tosin ole edes hakeneet mistään deittipalstoilta tai Tinderistä tai muistakaan paikoista, missä pituus on ratkaiseva tekijä. Hiukset voit ajaa kokonaan pois, harva nainen oikeasti tykkää mistään Juice Leskinen -tyylistä.
Minun mieheni on hieman möhömahainen pystynokkainen 170-senttinen tavis. Minä ihastuin hänen käsiinsä, kun hän rassasi autoaan - niin miehekkäät kädet, lihaksikkaat käsivarret, sormet kopeloivat pikkutarkasti moottoria kädet öljyssä. Suorastaan tunsin, miltä nuo kädet tuntuisivat vartalollani ja mihin kaikkeen ne pystyisivät... Ja minä olin siinä kohtaa päälle kolmikymppinen kertaalleen eronnut nainen.
Minulle on aina riittänyt siisti ihminen, puhtaat ja ehjät vaatteet, siististi leikattu tukka, hyvä tuoksu (ei paska eikä hiki), hyväntahtoinen ilme ja ystävällinen hymy jopa minua mitätöntä hiirulaista kohtaan.
Pöh. Kyllä miehet ruotii nuoria ja kauniita Hollywood- tähtiä ja missejä ynnä muita ihan samalla tavalla. Margot Robbie (googlatkaa) on joillekin ihan liian ruma jos keskustelufoorumeja uskoo. Samoin Kiira Korvet, Nooralotta Nezirit ynnä muut keitä suomenmaassa pidetään kauniina. Koskee alle 35 v naisia, sitä vanhempia ei miehille ole edes olemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä miestä esimerkiksi hoitamasta ihoa tai meikkaamasta.
Myös hammaslääkäri, silmälääkäri ja stylistit pystyvät auttamaan. Ja tietenkin plastiikkakirurgit.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mies voi olla rumankomea.
Puhutaanko taas jostain 1-2 % osuudesta kaikista miehistä? Vai onko näitä rumankomeita yhtä paljon kuin perusnättejä naisia? Voitko laittaa pari kuvaa rumankomeista miehistä?
Mun kanssa ei naiset suostu olemaan kun en ole hankkinut hiustensiirtoa vetäytyneeseen hiusrajaan. Tämä on ihan oikeasti tosiasia ja olen siitä monta kertaa saanut kuulla. Moni nainen ei kyllä itse jaksa laittaa kroppaansa tai kasvojensa virheitä kuntoon, mutta minulle nalkuttavat siitä kun en ole 5000-10000 euroa laittanut karvoihin. Naiset nalkuttaa, että pitää olla hyvännäköinen, mutta eivät tajua sitä, että keskivertonaiset Suomessa ei yleensä ole hyvännäköisiä. Vituttaa koko parisuhde/seksi/seurustelu paska jo. Kohta isken munan naulalla pöytään kiinni. m27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveän ylipainoinen.
Mitä useammassa paikassa olen, sitä paremmat mahdollisuudet on. Hyvässä lykyssä tilanne vaatii vain yhden naisen, joka kelpuuttaa mut ja se on siinä. Parhaiten tosiaan oon pärjännyt vastaamalla perinteisillä nettideiteillä naiselle, mutta sekin tyssännyt aina ennen tapaamista. Tinderiä voi "pelata" vaikka bussimatkalla, joten ei ole muusta pois
Niihän se oikeassa elämässä menee kun naistuttuja koulussakin seuraan. Katsellaan miehiä tai tuijotellaan Tinderiä ja kaikki on liian jotain tai liian vähän jotain. Parempi vaan kun antaa periksi ja myöntää, ettei kelpaa ja ettei koskaan ole tarpeeksi riittävä kenellekään. Ei ne kaikki muutkaan tule olemaan riittäviä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Mun kanssa ei naiset suostu olemaan kun en ole hankkinut hiustensiirtoa vetäytyneeseen hiusrajaan. Tämä on ihan oikeasti tosiasia ja olen siitä monta kertaa saanut kuulla. Moni nainen ei kyllä itse jaksa laittaa kroppaansa tai kasvojensa virheitä kuntoon, mutta minulle nalkuttavat siitä kun en ole 5000-10000 euroa laittanut karvoihin. Naiset nalkuttaa, että pitää olla hyvännäköinen, mutta eivät tajua sitä, että keskivertonaiset Suomessa ei yleensä ole hyvännäköisiä. Vituttaa koko parisuhde/seksi/seurustelu paska jo. Kohta isken munan naulalla pöytään kiinni. m27
En ole koskaan ajatellut, että komeus olisi kiinni hiusten paljoudesta. Toki jos haivenia on sillä lailla juicemaisesti, parempi olisi ajaa kaikki pois. Jos naamassa on jotain muuta vialla, esim. leuattomuus + mulkosilmät, siinä ei välttämättä auta edes siilikalju.
Siltikin, ei se ulkonäkö ole kaikki kaikessa. Karisma syntyy pitkälti ihan muista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveän ylipainoinen.
Mutta sitten ei pidä ruikuttaa, jos verkossa on niin suuret reiät, että kalat uivat läpi. Ja mitä tulee tuohon pituuteen, niin koko meidän sukumme on lyhyttä. Pisimmät miehet nippanappa 170 cm. Hyvin ovat löytäneet tyttöystäviä ja vaimot itselleen. Eivät tosin ole edes hakeneet mistään deittipalstoilta tai Tinderistä tai muistakaan paikoista, missä pituus on ratkaiseva tekijä. Hiukset voit ajaa kokonaan pois, harva nainen oikeasti tykkää mistään Juice Leskinen -tyylistä.
Totta. - Toisaalta, jos mies ei välitä baareista ja yökerhoisa (etc) - tai yleisemmin, mikä on kumppania haettaessa paikka, jossa ei tule arvioiduksi -oli sitten mies tai nainen ulkonäön osalta. (Tinderissä ja nettitreffeiiä tämän vaatimuksen vain osa läväyyttää auki estoitta).
Niin ja kun edellä kirjoitin hiusten lähdöstä, niin en tarkoittanut vain miesten kaljuuntumista. Toki se on huomattavasti yleisempää miehillä. Itse olen kuluvan kesän aikana nähnyt muutamaan otteeseen mielestäni jotenkin tökeröä mainosta jossa estoitta annetaan mielikuvaa, että olisi olemassa lääke, joka ehdottomalla varmuudella estäsi kaljuuntumisen.
En sano, etteikö se voisi jollain toimiakin. Mutta ei suinkaan kaikilla. Tästä , korjaan näistä harhaanjohtavia mielikuvia antavista mainoksista suivaantuneena olen pari kertaa aatellut, että tekisi mieli leikata kokonaan nahkapalloksi ja pitääkin sellaisena ja julistaa, ettei minun eloni ole hiuskarvain varassa. - "Julistaa" siis heille, jotka ottavat asiakseen huomauttaa asiasta, tai antavat katseellaan ymmärtää, että kyllä sitä on vähintään sairas, kun ei hiukset pysy päässä ja pituutta on noin kovin vähän.
No joo. En minä tapaa yleisemmin avautua takaisin huomauttelijoille tai tuijottelijoille,miksi näytän siltä, miltä näytän. Ja vielä: Olen samaa meiltä tai ainakin saman suuntaista mieltä "juice" tyylistä: Se sopii mielestäni harvoille, - Lieneekö Juice Leskinen ainoa, jolle se sopi? - - - Tai sopi ja sopi Juice vain uskalsi elää omalle tyylille uskollisena, vaikka kyllä sillä tyylillä oli kova hinta. Ja kai taitelijan, vaikka sitten sanataitelijan on, ehkä soveliaampaa flirttailla mauttomuuden ja yksilöllisen tyylin kanssa, kuin tavallisemmalla Jussilla tai Justiinalla. - Kuulen jo korvissani kun joku oikasee, että tämä on vain minun rumasana kateellisen ulinaa. Ninpä. Kyllähän se on niinkin, että muodit vaihtelee, mutta tyyli pysyy. Olisi kovin tylsää, jos kaikki olisimme samanlasia.