12v kerää pulloja, sai vihapostia
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005281266.html?share=297defe837e90024… Mikä helvetti ihmisiä vaivaa? Uhattu ilmiantaa pojan fb-tili, tehty ilmoitus verottajalle. Miksi?
Kommentit (25)
Eikös tuollainen julkinen (pullojen) kerjääminen ole jo itsessään ihan sairaan noloa...??? 8D
Aivan naurettavaa että jostain pullojen keräämisestä pitäisi tosiaan maksaa veroja. Että jos sunnuntaikävelyllä noukin kassillisen pulloja pois luonnosta, palautan ne ja saan niistä muutaman lantin niin ne lantit pitäisi OIKEASTI tilittää tiedoksi verottajalle? Turha ihmetellä miksi ne pullot saa lojua siellä vuosikaudet kun kukaan ei viitsi niitä kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollainen julkinen (pullojen) kerjääminen ole jo itsessään ihan sairaan noloa...??? 8D
12-vuotiaalta joka haluaisi Disneyworldiin? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Aivan naurettavaa että jostain pullojen keräämisestä pitäisi tosiaan maksaa veroja. Että jos sunnuntaikävelyllä noukin kassillisen pulloja pois luonnosta, palautan ne ja saan niistä muutaman lantin niin ne lantit pitäisi OIKEASTI tilittää tiedoksi verottajalle? Turha ihmetellä miksi ne pullot saa lojua siellä vuosikaudet kun kukaan ei viitsi niitä kerätä.
Tuskin verottajakaan on kauhean innoissaan jos jotkut saamarin 7 euron 10 sentin tölkkipanttiverot tukkii muun verokäsittelyn. Eikö noita yksityisihmisten pullotuloja voisi säätää ihan suosiolla verottomiksi niin ei tarvisi tällaisten kanssa pelleillä.
Valittajat on perseilijäpersuja jotka kuvittelee että upeasti nousee heidän työttömyystukensa kun tämä huijari on saatu liriin.
Netissä voi törmätä hulluihin. Tässäpä "uutinen".
Mahtoi harmittaa tuota valittajaa, joka muuten löytyy yhä Myyrmäen FB ryhmästä, kun vanhemmat olivat jo olleet yhteydessä verottajaan, joka oli ollut lähinnä huvittunut pojan projektista ja sanoi että antaa mennä vaan.
Mun mielestä hienoa nuorelta pojalta ja myös isoveljeltä, joka on kuskaillut.
Vierailija kirjoitti:
Eipä silti, vaikka alanuolta tarjosin, en kyllä itsekään kehtaa aina poimia mukaan, vaikka toisinaan rahnan tarve on luokkaa 45 - 75 centtiä. Go figure.
Ihmiset on niin kateellisia. Pitäis aina olla vaan hiljaa, jos on jotain positiivista tapahtumaa ollut. Joku kateuksissaan yrittää pilata sen kuitenkin.
Käytännössä hän kerjää ilmaisia pulloja ihmisiltä saadakseen niistä rahat. Ei todellakaan ole työtä vaan maksattaa matkansa suoraan muilla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä silti, vaikka alanuolta tarjosin, en kyllä itsekään kehtaa aina poimia mukaan, vaikka toisinaan rahnan tarve on luokkaa 45 - 75 centtiä. Go figure.
Mun varakas tätini kerää aina lenkeillä matkan varrella pullot ja palauttaa. Eikä tosiaan niiden palautusrahojen takia vaan koska inhoaa luonnon roskaamista. Hassu maailma miten kaikin puolin mallikelpoisesta toiminnasta on tullut "noloa" ja samalla ketään ei esim. hävetä örveltää kännissä tms typerää.
Voi että on naurettavaa ja kateellista touhua. Onkohan nämä jotain sellaisia, jotka ovat Suomen päättäjille tai sitten verottajalle salaa työskenteleviä? Verottajan ja varsinkaan päättäjien mielestähän mikään asia ei tässä verotuksen luvatussa maassa saa olla verotonta. Poliitikkojen mielestä lapset tai edes pikkulapsetkaan eivät saa välttyä verovelvollisuudelta. Kohta varmaan alkavat verottamaan jo lasten viikkorahoistakin ja myöhemmin eivät varmaan edes ristiäisikäiset vauvat saa välttyä verovelvollisuudelta. Varmaan jokaisen syntyneen lapsen ristiäisiin tulee sitten vieraaksi joku valtion tai veroviranomaisen edustaja, joka lätkäisee lapselle ristiäislahjaksi verokortin, joka hänen vanhempansa on vauvan puolesta velvoitettu täyttämään. Että jos vauvallekkin mitään rahaa laittaa, niin siitä menisi silloin veroja. Päättäjien mielestä kun lapsiltakin pitää verottaa mahdollisimman ankarasti, jotta saadaan lisää rahaa herrojen palkkoihin ja bonuksiin, sekä rahaa syydettäväksi ulkomaille.
En ollenkaan ihmettele, miksi niin monet lupaavat ja lahjakkaat, vähän asiassa kuin asiassa, lähtevät Suomesta ulkomaille, koska täällä ollaan niin kateellisia ja menestyminen on kiellettyä, aivan selkeästi.
itse arvostaisin enemmän jos hakisi pullot itse metsästä tai naapurista. nyt pian on 100000 koululaista haluamassa lahjoituksia itselleen. toki pisteet pojalle .
Poika rikkoo Facebookin ikäsääntöä eli alle 13v ei saa olla Facebookissa tiliä.
Vaikka joku ilmoittaisi verottajalle, niin tulot jää niin pieneksi ettei niistä tarvitse maksa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä hän kerjää ilmaisia pulloja ihmisiltä saadakseen niistä rahat. Ei todellakaan ole työtä vaan maksattaa matkansa suoraan muilla ihmisillä.
Mun muelestä sekin on työtä että joku jaksaa hakea ne pullot jostain ja kiikuttaa ne pullonkeräykseen. Eihän roskakuskitkaan roskia yksittäin kadulta nouki vaan hoitavat sen kuljetuksen ja keräyksen. Moni ei jaksa edes palauttaa vaan heittävät vaan roskiin.
Vierailija kirjoitti:
itse arvostaisin enemmän jos hakisi pullot itse metsästä tai naapurista. nyt pian on 100000 koululaista haluamassa lahjoituksia itselleen. toki pisteet pojalle .
Mitä haittaa siitä lopulta olisi jos olisi enemmän porukkaa liikkeellä jotka tarjoutuisivat hakemaan ja viemään pullot keräykseen? Äkkiseltään ajateltuna tuo varmaan vain johtaisi siihen että enemmän pulloja päätyisi keräykseen kuin sekajätteeseen?
Jos olisin facebookissa niin ilmiantaisin tilin. Se rikkoo sääntöjä. Tehkää joku minun puolesta. Säännöt on kaikille samat.
Uutisessa oli kyllä väärin 10 000 euron raja, jota vähäisempi tulo olisi verotonta. Tuossa pullonkeräyksessä on vaan se ongelma, että vain osa on työtä = verotettavaa ansiotuloa, koska osan hän saa lahjaksi. Lahjaveron raja ei kuitenkaan varmasti ylity yhdenkään lahjoittajan kohdalla, joten se sitten siitäkin.
Massiivisen noloja luusereita.