Yksi täysin kontrolloimaton ja puskista tullut itsemurha-ajatus - pelästyin toden teolla
Olen nukkunut nyt 4 yötä huonosti 4-5h ja tänään on jo ollut hieman sekava olo. Mieli laukkaa hirveetä vauhtia ilman että siinä pysyy mukana jne. Tuli täysin ilman syytä hidas ja pelottava "tapan itseni" -ajatus, ilman mitään perusteluja.
Säikähdin toden teolla ja ajattelin että onko elämäni nyt tässä ja otin jääkylmän suihkun herätäkseni - olo vähän parantunut eikä ole mitään hirvittäviä ajatuksia ollut tunteihin. Todella paljon ahdistusoireita kuitenkin.
Ei ole ennen ollut itsetuhoisia ajatuksia, olen perusterve ihminen jolla nyt hieman vaikeampi jakso elämässä ja en käytä alkoholia tai huumeita. Ei kai kroppa voi päättää lopettaa itse itseään ilman mun tietoista päätöstä?? Hitto nyt ensi yönä pakko saada todella paljon sitä unta!
Kommentit (4)
Johtuu luultavasti väsymyksestä ja ahdistuksesta, tuollaiset yksittäiset ajatukset on aika normaaleja eikä todellakaan tarkoita että oikeasti kuolisit tai tappaisit itsesi kohta. Ei kannata pelätä, yritä vaan nukkua nyt paremmin.
Uni ja palauttaminen on kaikkein tärkeintä. Jos näihin tulee häiriötä ihminen reagoi, toiset herkemmin, jokainen jossain vaiheessa varmasti. Jos tämä jatkuu, hakeudu rohkeasti terveyskeskukseen. Näissä asioissa aiemmin on aina parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ajatuksena ole vaarallisia. Mutta kehotan todella nukkumaan niin paljon kuin suinkin pystyt ensi yönä.
Mutta tuntuu etten pysty kontrolloida mieltä enää vaan se laukkaa aivan miten sattuu :(( ja elän nyt elämäni onnellisinta vaikkakin stressaavinta aikaa ja pelkään kuolemaa todella paljon.
Ei ne ajatuksena ole vaarallisia. Mutta kehotan todella nukkumaan niin paljon kuin suinkin pystyt ensi yönä.