On yksi ainoa terveydelle vaarallinen asia, jota vähätellään
Vedetään herneet rasvoista, jotka eivät ole vaarallisia, vaan välttämättömiä, vedetään herneet naapurin tupakoinnista, millä ei ole terveydelle mitään vaikutusta. Samalla ajellaan kaupunkimaasturilla lyhyetkin matkat välittämättä ympäristöstä. Rasvaa vältetään ja varsinkin sitä terveydelle hyvää rasvaa.
Kaikkein pahin terveydelle on sokeri. Sen vaarallisuutta vähätellään viimeiseen asti. Uskotaan jopa sellaiseen, että sokeri ei ole sokeri kun se on hedelmässä.
Kommentit (16)
Alert alert alert!!
Kuolette kaikki, jos elämänne aikana syötte vähänkään sokeria!!!
Tarkoitatko siis, että hedelmien suuri kulutus on epäterveellistä?
Vierailija kirjoitti:
No jos vedät kymmenen banaani ja viisi omenaa päivässä, niin onhan se.
Tupakoinnillako ei mitään vaikutusta terveyteen? Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on tietysti totta. Mutta kyllä hedelmät ovat erittäin hyvää ravintoa kohtuullisesti nautittuina.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnillako ei mitään vaikutusta terveyteen? Minkä ikäinen olet?
En ole AP, mutta luulen, että tässä nyt yritellään herätellä ihmisiä siihen faktaan, että ylipaino on vähintään yhtä tuhoisaa kuin tupakointi. Mahdollisesti jopa tuhoavampaa.
Sokeri on lisäksi äärimmäisen koukuttava aine. Jotkut ovat verranneet sitä jopa heroiiniin! Väite on aika raju, mutta mietitääänpä hetki. Kun lapsi saa karkkia syödäkseen ensimmäisen kerran, hän addiktoituu siihen välittömästi. Kun makeisia tarjotaan toisen kerran, niin lapsi poikkeuksetta ottaa vastaan tarjotut namit. Lapsi ei koskaan sano, että joo oli se ihan hyvää, mutta en ota karkkia enää toista kertaa. Kun lapsi tutustuu makeisiin, niin paluuta ei enää ole.
Jossakin lehtijutussa sanottiin että suomalaisten terveys on romahtanut samaa tahtia kun kovia rasvoja on vältetty. Kertoisiko joku mikä on terveellinen määrä omenaa ja banaania päivässä? Minulla noita tulee ahmittua.
Toivon että lapseni mieluummin vaikka alkaa teini-iässä tupakoimaan, kuin mässyttäisi sokeria.
Mummonikin kuoli viime vuonna 92-vuotiaana, ja keitteli aina niitä mansikkahillojaan johon mätti kilokaupalla sokeria.t.ap
Vierailija kirjoitti:
Jossakin lehtijutussa sanottiin että suomalaisten terveys on romahtanut samaa tahtia kun kovia rasvoja on vältetty. Kertoisiko joku mikä on terveellinen määrä omenaa ja banaania päivässä? Minulla noita tulee ahmittua.
Mä luulen, että suomalaisten terveys on romahtanut ihan sen takia, että JOPA SUOMALAINEN syö LIIKAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että suomalaisten terveys on romahtanut ihan sen takia, että JOPA SUOMALAINEN syö LIIKAA!
Joo, jostain syystä tämä ylipainoepidemia on alkanut 70-luvulta. Se ei ole geneettistä. Se on sitä, että ihmiset vain tykkäävät syödä paskaa. Jos olet ylipainoinen, niin etsi syytä itsestäsi.
Sokeria ei tarvitse edes vetää "karkkeina", limsoina tai vaikkapa kahvin/teen seassa, koska ns. piilosokeria on monissa tuotteissa (jogurtit, mehut, einekset, puolivalmisteet yms.). Itse uskon, että kohtuus kaikessa on monipuolisen sekä suht terveellisen ruokavalion ohella terveellisin vaihtoehto, myös sokerinkin suhteen. Myös rasvat (etenkin kovat rasvat, kuten voi, rasvaiset maitotuotteet ja liha) voivat olla terveydelle todella pahasta, jos liikaa niitä suosii.
Mua kiinnostaa miten naapurin tupakointi ei ole vaarallista, kun tutkimusten mukaan passiivinen tupakointi on vaarallisempaa kuin itse tupakointi? (Ohikulkija ei saa tupakassa olevan filtterin tuomaa suojaa)
Vierailija kirjoitti:
Toivon että lapseni mieluummin vaikka alkaa teini-iässä tupakoimaan, kuin mässyttäisi sokeria.
Mummonikin kuoli viime vuonna 92-vuotiaana, ja keitteli aina niitä mansikkahillojaan johon mätti kilokaupalla sokeria.t.ap
Aivan liian nuorena kuoli mummo, osanottoni. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin eilen kolme omenaa, yhden banaanin, puoli litraa mansikoita, neljä kesäporkkanaa, salaattia ja kaaliraastetta, kaksi aprikoosia sekä parikymmentä kirsikkaa. Varmaan nyt kuolen sokeriyliannostukseen. Olisi pitänyt syödä makkaraa ja voita :(
Sokeria tarvitaan, mutta ei liikaa. Oikeasti vain ylipainoa vähätellään, koska niin suuri osa kansasta on sitä.