Miten ihmeessä olette saaneet päätettyä lapsillenne nimen?
Meidän tyttö on nyt kuukauden vanha eikä hänellä ole vieläkään nimeä. Mikään nimi ei vaan yksinkertaisesti tunnu hyvältä. Raskausaikana mietimme mieheni kanssa nimiä päämme puhki, mutta emme keksineet mitään. Ajattelin silloin että keksimme kyllä hyvän nimen, kun tyttö syntyy ja näemme hänet, mutta siitäkään ei ollut mitään apua.
Miten te saitte päätettyä nimet? Tuleeko jonkun tietyn nimen kohdalla heti joku "valaistuminen", että tämä on juuri se oikea nimi, vai miten se menee?
Kommentit (29)
Kun vauva on syntynyt, katsotaan vaan sen kasvoja ja sopiva nimi näkyy ihan selvästi :)
Sitten sitä vain ottaa jonkun nimen ja tottuu siihen. Mun lapsilla ei ole mitään valaistumisnimiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun vauva on syntynyt, katsotaan vaan sen kasvoja ja sopiva nimi näkyy ihan selvästi :)
Tyttö on tosiaan jo kuukauden vanha, kuten aloituksessa kerroin. Joten eipä ollut tästäkään apua. :/
Sekä mies että minä kirjoitimme yksin listan nimistä joita voisimme harkita.
Tämänjälkeen vertasimme listoja keskenään. Ja yllätys yllätys pari samaa nimeä löytyi. Sitten vain pyörittelimme näitä nimiä ja lopulta päätös oli helppo.
Emme siis heti etsineet täydellistä nimeä, vaan nimeä joka on ihan ok. Näistä sitten pikkuhiljaa löytyi se meidän lapsen näköinen nimi.
Ap:n tytölle ehdotuksia:
Iiris
Minka
Iines
Elma
Saga
Stella
Milja
Olivia
Alissa
Sonja
Bea
Jasmin
Maria
Sofia
Eeva
Iina
Mimosa
Evelia
Aliisa
Anette
Joanna
Viola
Milma
Ap:n tytär on Netta. Näin ennustan minä.
Valitsin vanhempieni tai isovanhempieni nimistä sopivat yhdistelmät. :)
Ellen, Selma, Veera, Silja, Hilma tai Lyydia?
Perinteisiä:
Amanda
Lilja
Maria
Emma
Sofia
Helmi
Loviisa
Vilhelmiina
Eveliina
Kristiina, Katariina, Karoliina
Emilia
Amalia
Erika
Ns. Uudehkoja nimiä:
Mimosa
Nella
Mette
Bea
Jasmin
Viivi
Harvinaisempia erikoisia nimiä:
Odessa
Felia
Fiona
Adelia
Ellen Aurora
Aliisa Katariina
Mea Maaria
Inna Sofia
Lilian Maria
Sofia Amanda
Iines Isabella
Adele Aurora
Sinna Emilia
Tuulia Kristiina
Julia Matilda
Vierailija kirjoitti:
Sekä mies että minä kirjoitimme yksin listan nimistä joita voisimme harkita.
Tämänjälkeen vertasimme listoja keskenään. Ja yllätys yllätys pari samaa nimeä löytyi. Sitten vain pyörittelimme näitä nimiä ja lopulta päätös oli helppo.
Emme siis heti etsineet täydellistä nimeä, vaan nimeä joka on ihan ok. Näistä sitten pikkuhiljaa löytyi se meidän lapsen näköinen nimi.
Meillä toimittu myös näin kaikkien kolmen lapsen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tytölle ehdotuksia:
Iiris
Minka
Iines
Elma
Saga
Stella
Milja
Olivia
Alissa
Sonja
Bea
Jasmin
Maria
Sofia
Eeva
Iina
Mimosa
Evelia
Aliisa
Anette
Joanna
Viola
Milma
Näistä Saga, Alissa ja Sofia ovat parhaimmat, mutta mikään ei ole se "the-nimi".
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tytär on Netta. Näin ennustan minä.
Haha :D Ei taida kyllä siltikään Nettaa meidän tytöstä tulla.
Elle
Sanni
Stina
Erin
Mimmi
Aida
Selja
Aava
Inga, Inka
Lila
Heljä
Siina
Selena
Todella avutonta kysellä vauvapalstalla tai yhtään missään nimiä lapsilleen. Jos pystyy hankkimaan lapseen, tulee olla kykenevä keksimään lapselle nimi.
Inhottavaa, jos lapsi saisi nimen vauvapalstan perusteella tai jonkun mielivaltaisen henkilön mielijohteesta.
Iines
Hilma
Ira
Milja
Eevi
Hilla
Minja
Kaisla
Rosa
Julianna
Saimi
Meimi
Mia
Ada
Ida
Anna
Jenny
Annika
Laura
Linda
Emelia
Evelin
Alexa
Josefina
Iisa
Olen koko elämäni aikana pitänyt vain n. neljästä nimestä, joten ei ollut vaikeaa valita niistä yhtä lapselle.
Minullakin oli hankaluuksia sopivan nimen löytämisessä. Olin selannut varmaan kaikki maailman nimet kymmeneen kertaan läpi, mutta kaikissa oli jotain vikaa. :D
Yksi ilta eräs ystäväni luki minulle eri nimivaihtoehtoja puhelimestaan, jolloin yhden tietyn nimen (jota olin kyllä aikaisemminkin miettinyt) tuli sellainen "tämä se on"- fiilis.
Käske jonkun lukea sinulle erilaisia nimiä, ne kuulostavat jotenkin ihan erilaisilta ääneen sanottuna. :)