Paljonko terapeutille jää rahaa kulujen jälkeen/kk (yrittäjä) veloitus 80e/tunti
Kommentit (6)
Ei tuo mikään valtava veloitus ole. Itse olen it-asiantuntija, ja työnantajani laskuttaa palveluksistani asiakkailta 120-150 euroa / tunti riippuen projektin kestosta ja työn vaativuudesta. Kuukausipalkkani on silti vain 4000 euroa kuussa bruttona.
Saattaisi näyttää siltä että yrittäjänä saisi paljon enemmän, mutta ei se aina niinkään mene, koska helposti silloin tulee jaksoja jolloin töitä ei ole. Harvalla terapeutillakaan varmasti on varauskirja täynnä koko ajan. Siksi aika moni tekeekin työtä jonkun lääkäriaseman tai terapeuttipalvelun palkkalistoilla, koska ei se ilmeisesti ole niin ylivoimaisesti leiville lyövää se yksityisvastaanoton pitokaan (paitsi ehkä tunnetuimmille).
Tykitin palkkatöitä ja yrittäjänä samaan aikaan, yrittäjänä 80e/h. Sain n 15000e brutto. Verot ja yrittäjämaksut pois, niin n 7000-8000e netto. OLABALAAAA! OLABALAAAAAA!
Voit laskea itse: kuinka monta asiakasta pystyy ottamaan vastaan päivässä. Lisäksi aikaa on asiakastyön lisäksi jäätävä myös hallintotyöhön, vastaanottohuoneiston siivoukseen, markkinointiin yms, joten kaikki työ ei ole laskutettavaa työtä. Tästä sisääntulevasta rahasta maksetaan vastaanottohuoneiston vuokra, puhelin- ja nettikulut, kirjanpitäjä, yrittäjäeläke, sotumaksut, järjestöjen jäsenmaksut, oma jatkokoulutus ja sertifioinnit, ammattikirjallisuus jne.
Vierailija kirjoitti:
Tykitin palkkatöitä ja yrittäjänä samaan aikaan, yrittäjänä 80e/h. Sain n 15000e brutto. Verot ja yrittäjämaksut pois, niin n 7000-8000e netto. OLABALAAAA! OLABALAAAAAA!
Aika kiitettävä määrä pitää olla laskutettavaa työtä noihin ansioihin.
Kohtuuttoman kallista on samoin kuin fysioterapeuttien hinnat. 40 euroa tunnilta olisi kohtuullinen korvaus.
Minulle jää 80 e/h laskutuksesta 19 e/h verotettavaa tuloa. Tienaan siis aika lailla keskimääräisen suomalaisen palkansaajan tulojen verran. Toisaalta eipä joka päivä ole laskutettavaa 8 tuntia, monena päivänä asiakastyötä on vain 4-5 tuntia.