Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos aloitetaan insuliini. Niin kauanko pitää olla sairaalassa?

Vierailija
07.07.2017 |

Vai voiko sen muuten aloittaa kun osasto hoidossa? Voi olla että minulle laitetaan insuliini. En suostu kerran enää syömään hirveästi lääkkeitä pelkästään diabetekseen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä ruokavaliomuutoksia?

Vierailija
2/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnytkin. Mutta se ei auta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja mitä syöt?

Vierailija
4/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja mitä syöt?

Ihan perus kotiruokaa. Pika ruuan ja herkut oon jättäny vähemmälle. Ap

Vierailija
5/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sairastunut 1 tyypin DM oli 4 pvää sairaalassa. Olisi päässyt aiemmin mut ei ollut henkilökuntaa paikalla antamassa kotihoito ohjeita ni viivästyi kotiinlähtö päivällä.

Vierailija
6/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun diebetes puhkes haimatulehduksen jälkeen. Kai tulehdus viotti haimaa sen verran. Eikä diabetes ole tullut syömisellä. Ap

Vierailija
7/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun diebetes puhkes haimatulehduksen jälkeen. Kai tulehdus viotti haimaa sen verran. Eikä diabetes ole tullut syömisellä. Ap

Oho siihen on tullut kirjotus virheitä. Tarkotin diabetes. Ap

Vierailija
8/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja mitä syöt?

Enhän tiedä, mitä sinun perus kotiruokasi on, mutta jäin miettimään tiedätkö, mitä diabeetikon kannattaa syödä?

Vierailija
9/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja mitä syöt?

Enhän tiedä, mitä sinun perus kotiruokasi on, mutta jäin miettimään tiedätkö, mitä diabeetikon kannattaa syödä?

Ihan samat supsitukset on kuin muillakin. Sen enempää en ole saanut ohjeistusta diabeteshoitajalta. Ap

Vierailija
10/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja mitä syöt?

Ihan samat supsitukset on kuin muillakin. Sen enempää en ole saanut ohjeistusta diabeteshoitajalta. Ap

Ok, asia selvä. En viitsi enempää nyhtää tietoa sinulta, tulihan sitä jo riittävästi :)

Vierailija
11/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne siellä pidä sen kauemmin kuin sokerit tulee tasapainoon, muutama päivä ehkä viikko. Sen jälkeen ne potkaisee sut ulos opetteleen insuliinin käyttöä.

Vierailija
12/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne siellä pidä sen kauemmin kuin sokerit tulee tasapainoon, muutama päivä ehkä viikko. Sen jälkeen ne potkaisee sut ulos opetteleen insuliinin käyttöä.

Mutta siellähän ollaan siksi että oppii sen kynän käytön. Ja kuinka paljon insuliiniä pistetään. Ap

Vierailija
13/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin vain vastaanotolla ja hoitaja opasti siellä. Mulla siis Lada. Itse just kokeilen lchf-ruokavaliota, kun sokerit meni sen verran vuoristorataa - katsotaan miten käy. Pelkään sokeutumista ja tuntui, että hoitaja ei ottanut kovin vakavasti sitä, että aamusokerit aina yli 6.

Vierailija
14/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kynän käyttö ja opettelu ei ole vaikeaa.

Vierailija
15/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta Amazonista (.de tai co.uk) berberiinikapseleita niin saat verensokerisi kuriin. (Maksavat tuolla paljon vähemmän kuin Suomessa). Minä olen käyttänyt Glycox 500 mg nimisiä joissa on berberiinin lisäksi banaanikuitua. Nuo on ihan oikeasti auttaneet, ei ole mitään hölynpölyä.

Taidan kumminki pysytellä koululääketieteen parissa. Ja ottaa mielummin insuliinin käyttöön. Ap

By all means jos kerran haluat lääkkeitä syödä ennen kuin kokeilet muuta. Aloituksestasi En suostu kerran enää syömään hirveästi lääkkeitä pelkästään diabetekseen ymmärtää jotain ihan muuta.

Vierailija
16/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siellähän ollaan siksi että oppii sen kynän käytön. Ja kuinka paljon insuliiniä pistetään. Ap

Juurikin se päiväannos selvitetään siellä ja mahdollisesti ateriakohtaisen insuliinin tarve. Kun lääkäreillä on sen hetkinen tarve selvillä niin kyllä sä joudut ihan kotiiin opettelemaan niitä asioita. Insuliinikynän ja piikkien käyttö on aika yksinkertainen toimenpide eikä sinänsä sen käytttämistä aikuisen tarvi opetella vaan niiden annosten oikeaoppista säätämistä. Sen voi tehdä diabeteshoitajan opastuksessa.

Vierailija
17/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli radiin insuliinit joskus vuonna 1 ja 2 ja sairaalassa olin vuorokauden opettelemassa.

Vierailija
18/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin vain vastaanotolla ja hoitaja opasti siellä. Mulla siis Lada. Itse just kokeilen lchf-ruokavaliota, kun sokerit meni sen verran vuoristorataa - katsotaan miten käy. Pelkään sokeutumista ja tuntui, että hoitaja ei ottanut kovin vakavasti sitä, että aamusokerit aina yli 6.

Minullakin on sokerit ollut koko sairastamisen ajan yli 6. Ja yli kolme vuotta oon sairastanut. Sokeutuminen monesti pelottaa. Ap

Vierailija
19/19 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on sokerit ollut koko sairastamisen ajan yli 6. Ja yli kolme vuotta oon sairastanut. Sokeutuminen monesti pelottaa. Ap

Kokeile tuota lchf-ruokavaliota. Monet ovat sillä saaneet verensokerin pysymään aisoissa.