Saat sen mistä luovut?
Onko jollakulla ihan käytännön tositarina esimerkki tästä? Onko joku joskus oikeasti saanut sen mistä on luopunut?
Haluaisin niin kovin luopua. En kuitenkaan menettää kaikkea.
Millaisiin asioihin tätä syvälliseltä kuulostavaa paradoksia voi soveltaa tosielämässä?
Kommentit (7)
Ei todellakaan toimi! Täyttä huijausta.
Ehkä se voi toimia niin, että jos hakee onnea parisuhteesta, saattaa ollakin onnellisempi sinkkuna sitä suhdetta vasta tavoitellessaan tai huonosta suhteesta päästyään.
En oo tuollaisesta kuullutkaan. Luovun aina kaikenmaailman roskasta, ihan kiva jos ei tule takaisin.
Esimerkiksi ihminen saattaa oppia ajattelemaan että saavuttaa onnen , "sitten kun" hänellä on kumppani, tutkinto, työpaikka, tietynlainen vartalo, asema, auto, ystäviä,velat maksettu, lapset tehty, eläkkeelle jääty, kumppanista päästy eroon, rakennettu talo, jne, jne,jne.
Kun ihminen uskaltaa päästää täysin irti "sitten kun"-ajattelutavasta hän alkaakin elää hetkessä, huomaa arjen kauneuden , lakkaa suorittamasta -- eikä herää viidenkympin kriisiin tyyliin "oonks mä muka eläny".
Minulla on tästä oikein hyvä esimerkki. Yritin saada lasta 8 vuoden ajan. Tehtiin koeputkihedelmöityksiä ja muita hoitoja 8 vuoden aikana. Lasta vaan ei kuulunut
Eräänä päivänä päätin että antaa olla, luovutin ja päätin tyytyä kohtalooni. Tästä päätöksestä noin kuukauden päästä olin raskaana ja ihan luomusti. En keksi muuta syytä kuin luovuttaminen.
En tod saa. Ikinä et luovu mistään paitsi........minusta.