Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraa kohti juoksevat lapset.

Vierailija
06.07.2017 |

Tänään maastossa lenkillä koiran kanssa ja takaa juoksee jälleen kerran tenava ulisten ja suoraan minun ja koiran viereen tuijottamaan, kun koirani oli tarpeillaan. Mikä vit siinä on niin vaikeaa kysyä koiran omistajalta, että sopiiko lähestyä? Ulistaan ja juostaan kädet ojossa eikä sanota mitään?!! Tällä noin. 8v pojalla neljä aikuista mukana, eikä kukaan ohjannut kysymään minulta mitään. Hymähtelivät vaan keskenään, kun on niin söpö koira. Söpöys tuntuu tarkoittavan sitä, että koiran on pakko olla sellainen, joka rakastaa lapsia ja haluaa silityksiä. NÄIN EI OLE!! Opettakaa lapset kunnioittamaan koiraa ja koiran omistajaa ja kysymään AINA lupa ennenkuin lähestytään ja KOSKAAN koiraa kohti ei saa juosta varsinkaan takaata.

Opettakaa myös, että ei jäädä jankkaamaan, kun ystävällisesti vastataan, ettei sovi silittää, kun koirat eivät ole tottuneita lapsiin. Minulla on kaksi vartiokoiraa, joiden kanssa ei pelleillä ja toivoisin kovasti, ettei itse tarvitsisi olla kasvattamassa ja ohjaamassa näitä lapsia, vaan saisi rauhassa ulkoilla ja harrastaa oman koiran kanssa.

Kiitos ja anteeksi avautuminen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on kiellettävä maailmasta, jotta koiramammat poiksystävineen saavat kulkea rauhassa.

Vierailija
2/6 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kun jotkut kohtaavat ihan koko ajan sitä että lapset juoksevat koiran luokse. Minä olen ulkoiluttanut koiraani nyt 15 vuotta ja sen aikana on lapsi juossut hallitsemattomasti koirani luokse enintään kymmenen kertaa. Asun pääkaupunkiseudulla, joten kanssakulkijoita kyllä riittää lenkeillä käydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kun jotkut kohtaavat ihan koko ajan sitä että lapset juoksevat koiran luokse. Minä olen ulkoiluttanut koiraani nyt 15 vuotta ja sen aikana on lapsi juossut hallitsemattomasti koirani luokse enintään kymmenen kertaa. Asun pääkaupunkiseudulla, joten kanssakulkijoita kyllä riittää lenkeillä käydessä.

Niin no kohtaamisten määrän saattaa vaikuttaa se koiran söpöys... Onko Neapolitan Mastiffi vai esim. Pomeranian. Aika karua jos pitää valita "ruma" koira, jotta saa kulkea rauhassa.

Vierailija
4/6 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no kohtaamisten määrän saattaa vaikuttaa se koiran söpöys... Onko Neapolitan Mastiffi vai esim. Pomeranian. Aika karua jos pitää valita "ruma" koira, jotta saa kulkea rauhassa.

Hah, mistä arvasit että se on pomeranian? Varmaan siitä, ettei mikään iso möhkälemäinen rotu edes eläisi 15-vuotiaaksi. Mutta ihan tosissaan, kymmenet ihmiset ovat ääneen ihastelleet miten suloinen koirani on, mutta vain harvoin sen luokse noin vain juostaan.

Vierailija
5/6 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mutta minä en koiranomistajana koe mitenkään ongelmalliseksi opastaa ystävällisesti niitä lapsia siitä, miten koirieni kanssa toimitaan, jossei vanhemmat ole itse osanneet niitä kasvattaa. Puutun myös toisten koirien käytökseen, jos ne kohtelevat minun koiraani esim. koirapuistossa asiattomasti. (Kerran yksi koira yritti koko ajan nylkyttää narttupentuani ilman, että omistaja teki mitään asialle, joten minun tehtäväkseni jäi tietysti suojella omaa koiraani ja häätää yliseksuaalinen uros pois pennun kimpusta.. Sain sen verran tiheään sitä hätistellä, että joku luuli sitä minun koirakseni..)

Vierailija
6/6 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Ei ole kyllä koskaan tullut edes mieleen, ettei koiran lähelle saisi edes mennä. Miten pystytte kulkemaan kaduilla koiran kanssa jos jo pelkkä vieraan lähestyminen on koiralle liikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi