Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä hyönteiset?

Vierailija
19.05.2024 |

Tajusin tuossa juuri, etten ole tänä keväänä nähnyt vielä yhtäkään perhosta. Kissani ovat koko kevään ulkoilleet parvekkeella päivittäin siitä lähtien kun kelit ovat olleet lämpöisemmät ja vain yhden kärpäsen olen nähnyt toisen nappaavan. Ei sillä että kaipaisin iniseviä hyttysiä korvani juureen, mutta nyt on ollut kesäisen lämmintä jo hyvän aikaa enkä ole tehnyt juuri lainkaan hyönteishavaintoja. Asun Pirkanmaalla, kaupungissa mutta en keskustassa. Alue on vehreä, ympärillä runsaasti luontoa. 

Entäs te? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laittoi repun selkään ja muutti sademetsää, ei viihtyneet Suomessa.

Vierailija
2/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt paljon perhosia, hyttysiä, ampiaisia, mehiläisiä ja muitakin hyönteisiä. Asun maalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näkynyt aika paljon perhosia. Myös kimalaisia, koppakuoriaisia, hämähäkkejä ja ampiainen teki eilen pesää talon seinälautojen väliin. Mutta on niitä kyllä aiemmin enempi ollut. Tähän https://wwf.fi/tiedotteet/2024/05/villi-on-kaunista-wwf-kutsuu-suomalai… aion osallistua.

Asun noin 14 kilometriä Jyväskylän keskustasta taajama-alueella järvien ympäröimää 

Vierailija
4/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt paljon perhosia, hyttysiä, ampiaisia, mehiläisiä ja muitakin hyönteisiä. Asun maalla.

Okei. Ei tilanne täällä kaupungissa vielä viime vuonna tällainen ollut, joskin nyt kun mietin niin jo silloinkin hyönteisiä oli aiempaa vähemmän. Ap

Vierailija
5/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku megamehiläinen ja -ampiainen etsivät pesäpaikkaa mun parvekkeelta. Näin arvelisin ainakin. Eli ehkä eivät ole vielä lisääntyneet tälle kesälle?

Vierailija
6/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne laittoi repun selkään ja muutti sademetsää, ei viihtyneet Suomessa.

Herttainen 

Vierailija
7/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pieniä öttiäisiä lentää hiuksiin kun menee ulos. Yhden perhosenkin näin. T. Helsinkiläinen

Vierailija
8/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia on näkynyt. 

Vierailija
9/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku megamehiläinen ja -ampiainen etsivät pesäpaikkaa mun parvekkeelta. Näin arvelisin ainakin. Eli ehkä eivät ole vielä lisääntyneet tälle kesälle?

O-ou. Ja kohta niitä tulee ovista ja ikkunoista! 

Vierailija
10/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paljoa liikkunut. Moottoripyörälenkeillä on näkynyt joka kerta ainakin 150 sitruunaperhosta (maaseudun mutkateillä) ja muitakin öttiäisiä on ollut mustanaan liikkeellä.

Vierailija
11/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole paljoa liikkunut. Moottoripyörälenkeillä on näkynyt joka kerta ainakin 150 sitruunaperhosta (maaseudun mutkateillä) ja muitakin öttiäisiä on ollut mustanaan liikkeellä.

Niin että koska sinä kuljet satoja kilometrejä moottoripyörällä niin se on verrattavissa lähimaastossa liikkumiseen kävellen 🙄 Meillä on ihan pihassakin jo runsaasti puita, kasveja ja erilaisia kukkia mutta silti vaan ei ole kauheasti hyönteisiä näkynyt. 

Vierailija
12/12 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vasta pari päivää sitten alkanut heräillä. Muurahaisia ilmestyi pihapolku hetkessä täyteen, ja kylläpä noita kopsahteli jotain naamaan pyöräillessä. Pitää varmaan maski laittaa suun suojaksi ja suojalasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi