Missä hyönteiset?
Tajusin tuossa juuri, etten ole tänä keväänä nähnyt vielä yhtäkään perhosta. Kissani ovat koko kevään ulkoilleet parvekkeella päivittäin siitä lähtien kun kelit ovat olleet lämpöisemmät ja vain yhden kärpäsen olen nähnyt toisen nappaavan. Ei sillä että kaipaisin iniseviä hyttysiä korvani juureen, mutta nyt on ollut kesäisen lämmintä jo hyvän aikaa enkä ole tehnyt juuri lainkaan hyönteishavaintoja. Asun Pirkanmaalla, kaupungissa mutta en keskustassa. Alue on vehreä, ympärillä runsaasti luontoa.
Entäs te?
Kommentit (12)
Olen nähnyt paljon perhosia, hyttysiä, ampiaisia, mehiläisiä ja muitakin hyönteisiä. Asun maalla.
Meillä on näkynyt aika paljon perhosia. Myös kimalaisia, koppakuoriaisia, hämähäkkejä ja ampiainen teki eilen pesää talon seinälautojen väliin. Mutta on niitä kyllä aiemmin enempi ollut. Tähän https://wwf.fi/tiedotteet/2024/05/villi-on-kaunista-wwf-kutsuu-suomalai… aion osallistua.
Asun noin 14 kilometriä Jyväskylän keskustasta taajama-alueella järvien ympäröimää
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt paljon perhosia, hyttysiä, ampiaisia, mehiläisiä ja muitakin hyönteisiä. Asun maalla.
Okei. Ei tilanne täällä kaupungissa vielä viime vuonna tällainen ollut, joskin nyt kun mietin niin jo silloinkin hyönteisiä oli aiempaa vähemmän. Ap
Joku megamehiläinen ja -ampiainen etsivät pesäpaikkaa mun parvekkeelta. Näin arvelisin ainakin. Eli ehkä eivät ole vielä lisääntyneet tälle kesälle?
Vierailija kirjoitti:
Ne laittoi repun selkään ja muutti sademetsää, ei viihtyneet Suomessa.
Herttainen
Jotain pieniä öttiäisiä lentää hiuksiin kun menee ulos. Yhden perhosenkin näin. T. Helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Joku megamehiläinen ja -ampiainen etsivät pesäpaikkaa mun parvekkeelta. Näin arvelisin ainakin. Eli ehkä eivät ole vielä lisääntyneet tälle kesälle?
O-ou. Ja kohta niitä tulee ovista ja ikkunoista!
Et ole paljoa liikkunut. Moottoripyörälenkeillä on näkynyt joka kerta ainakin 150 sitruunaperhosta (maaseudun mutkateillä) ja muitakin öttiäisiä on ollut mustanaan liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole paljoa liikkunut. Moottoripyörälenkeillä on näkynyt joka kerta ainakin 150 sitruunaperhosta (maaseudun mutkateillä) ja muitakin öttiäisiä on ollut mustanaan liikkeellä.
Niin että koska sinä kuljet satoja kilometrejä moottoripyörällä niin se on verrattavissa lähimaastossa liikkumiseen kävellen 🙄 Meillä on ihan pihassakin jo runsaasti puita, kasveja ja erilaisia kukkia mutta silti vaan ei ole kauheasti hyönteisiä näkynyt.
Täällä vasta pari päivää sitten alkanut heräillä. Muurahaisia ilmestyi pihapolku hetkessä täyteen, ja kylläpä noita kopsahteli jotain naamaan pyöräillessä. Pitää varmaan maski laittaa suun suojaksi ja suojalasit.
Ne laittoi repun selkään ja muutti sademetsää, ei viihtyneet Suomessa.