Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hakea saikkua, jos ei ole nukkunut kunnolla pariin yöhön ja joka paikkaa särkee?

Vierailija
06.07.2017 |

Eli ei ole varsinaisesti sairas, mutta ei työkuntoinenkaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole lepäämässä nyt?

Vierailija
2/21 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on unettomuudesta, niin voi hakea. Jos taas huviksesi olet valvonut, niin ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kärsin unettomuudesta ja kovista säryistä 33 vuotta ennen kuin sain ekan kerran niihin saikkua.

Vierailija
4/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Tai voi, mutta toivottavasti ei myönnetä.

Vierailija
5/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksaisin mennä töihin ja viellä rakastella naista jos nyt olisi töitä vaikka kädessä on pipi mutta seuraava päivä voi olla harmillinen ellei nainen ole tilannut rullakebabbia tai tuonut suklaapuodista scheichser kakkua.

Vierailija
6/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla perusteilla mun olis pitänyt hakea usein saikkua. Täysin unettomia öitä on vähintään 1 per kuukausi. Huonosti nukuttuja öitä on enemmän kuin hyvin nukuttuja. Lääkityskin oli joskus käytössä.

Vierailija
7/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rullakebab tietenkin folioon käörittyä.

Vierailija
8/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi hakea. Ihminen ei ole työkuntoinen  valvottuaan pari yötä. Unettomuus voi myös kroonistua. Kamalaa, että väsyneet ihmiset vaarantavat muita esim. liikenteessä. Älä ainakaan aja autoa.

Vierailija
9/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja kannattaakin hakea. Unettomuus on kamalaa ja se kierre pitää katkaista mahdollisimman nopeasti. Todellakin kirjoitan näissä tapauksissa sairaslomaa, sillä kukaan ei ole työkuntoinen parin yön valvonnan jälkeen. Siinä vaarantaa jo oman ja muidenkin turvallisuuden. - Sairaanhoitaja :)

Vierailija
10/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksaisin mennä töihin ja viellä rakastella naista jos nyt olisi töitä vaikka kädessä on pipi mutta seuraava päivä voi olla harmillinen ellei nainen ole tilannut rullakebabbia tai tuonut suklaapuodista

scheichser kakkua.

Tota...olisko tuo lempikakkusi nimi kuiteski ollu Sacher?

Ja alkuperäiseen kysymykseen:

jää sairauslomalle ja ota heti yhteyttä työterveyteen unettomuuden vuoksi.

Saat ainakin ensiapua kuten nukahtamispillereitä.

Vierailija
11/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi hakea. Ihminen ei ole työkuntoinen  valvottuaan pari yötä. Unettomuus voi myös kroonistua. Kamalaa, että väsyneet ihmiset vaarantavat muita esim. liikenteessä. Älä ainakaan aja autoa.

Juuri näin.

Aina silloin tällöin joku puupää nukahtaa rattiin kun sinne ratin taakse on kammettava ajamaan silmät ristissä vaarantamaan sekä itsensä että muiden elämä.

Mutta eihän sellaista itselle satu, eihän.

Vierailija
12/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin hakisin, en millään jaksaisi viikonlopun Ruisrockia ellen saisi levätä sitä ennen ;)

Vierailija
13/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Aina silloin tällöin joku puupää nukahtaa rattiin kun sinne ratin taakse on kammettava ajamaan silmät ristissä vaarantamaan sekä itsensä että muiden elämä.

Mutta eihän sellaista itselle satu, eihän.

Mulla oli todella pirullinen tilanne. Nukahtamisongelmaan oli kirjoitettu unilääke eikä lyhytvaikutteinen nukahtamislääke mitä olin pyytänyt. Aamulla olo oli kuin lievässä humalassa. Soitin lääkärille joka kirjoitti jonkin sortin saikun ja vaihtoi reseptin. Vein yhdet lääkkeet iltapäivällä apteekkiin ja otin toiset tilalle.

Nykyään olen riski toisinaan kun lääkkeen käytöstä syyllistettiin ja reseptin uusiminen meni niin vaikeaksi että lopetin käytön. Toisinaan mietin vienkö itse kortin pois ennenkuin käy jotain. Se on samalla lopputili kun töissä joudun ajamaan. Myönnän että pelottaa satuttaa jotakuta autolla tai että käy se kaikkein pahin. Tuomiosta paskat mutta ihmistä en halua rikkoa/satuttaa saati sitten tappaa.

Vierailija
14/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työssäni hakisin. Pomokin sanonut et silmät ristissä ei tartte tulla. Teen turvallisuuskriittistä vuorotyötä joten nukkumiset on välillä mitä on.

Vierailija
15/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri kertoi ilmoittavansa aina aamulla olevansa sairas, ellei ole saanut nukuttua yöllä enempää kuin kolme tuntia. Onhan se vastuullisessa työssä riski, jos työntekijä on puhkinukuksissa, mutta en ole itse edes tiennyt moisen voivan olla syy hyväksyttyyn sairauspoissaoloon. Jos tällainen tilanne on, ei mielestäni saisi ainakaan ensimmäistä kertaa mennä omailmoituksella, vaan käydä lääkäriltä hakemassa todistus ja keskustelemassa univaikeuksista, hakemassa niihin apua.

Vierailija
16/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työkykyinen, ei ole työkykyinen. Mitä väliä sillä syyllä on?

Vierailija
17/21 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole työkykyinen, ei ole työkykyinen. Mitä väliä sillä syyllä on?

Nyt yksinkertaistettiin liikaa, sillä onhan asialla työnantajalle väliä. Kaikilta lääkärin kirjoittamiltakaan poissaoloilta kun ei makseta palkkaa.

Vierailija
18/21 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän kaikille tule unettomia öitä vaikka kaikki olis kunnossa...

eilenkin nukuin vaan pari tuntia ja tänään taas sama tilanne, joskus sitä sitten taas nukkuu 12 tuntia, nukahtaa puoliltaöin ja herää puoliltapäivin...

riippuu vähän työstä mihin oot menossa, välttämättä halua että kuski nukahtaa rattiin tai lääkäri kesken leikkauksen, eiköhän aina pysty yhden päivän oleen poies jos on hyvissä väleissä työnantajaan

Vierailija
19/21 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuuden ja särkyjen syihin voi varmaan hakea, niin pääset tutkimuksiin. Onko särky niin voimakasta, että se valvottaa, vai onko murheita? Et varmaankaan ole vielä parin yön unettomuuden takia ehtinyt selvittää mitä voit itse sille tehdä, mutta huonounisia on niin paljon, että netistä löytyy tietoa, vinkkejä ja vertaistukea. Unilääkkeet ovat viimeinen keino: niillä saa kyllä nukuttua, mutta tuhoavat muistia. 

"Joka paikka särkee"? Niveliä, lihaksia, onko voimakkaita päänsärkyjä? Mitä tapahtui ennenkuin ne alkoivat, eli teitkö/ tapahtuiko silloin jotakin joka voisi selittää ne? 

Mene vain pyytämään saikkua, mutta pyydä samalla päästä tutkimuksiin. Jos oireesi ovat itse aiheutettuja, niin tiedät kyllä mitä tehdä ja saikku on turha. 

Vierailija
20/21 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea mut et saa.

Jos sen sijaan sanot, että naapurin kesyrotta on kuollutta niin saat heti viikon.