Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotin alkoholistille "salaa" alkoholia, kun hän pyysi minulta juotavaa.. Kaduttaa, mutta mitäpä olisin voinut tehdä?

Vierailija
06.07.2017 |

Oltiin tämän kaverin kanssa paistamassa makkaraa eilen eräällä luontopolulla. Hän ei ollut ottanut omaa juotavaa mukaan ja minulla oli limsapullossa limsaan sekoitettu vodkaa. Hän sitten pyysi, oikeastaan piti itsestäänselvänä, että saa ottaa "limsaa" minun pullostani, kun hänellä ei omaa ollut. En kehdannut kertoa limsapullossa olevan alkoholia seassa. Hän joi siitä sitten ehkä 2,5 dl eikä maininnut mitään mausta. Hänellä ei ole autoa, joten ainakaan auton rattiin hän ei ollut menossa retkemme jälkeen.

Huono omatunto tästä, mutten vaan kehdannut kertoa hänelle totuutta. Kunhan vaan hänen tiedostamansa alkoholiton putki ei nyt katkeaisi..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa. Typerää että ap edes viitsii kehitellä tuollaista juttua ja puhua "kaverista". Kertoo kaiken kyvyttömyydestä ystävyyteen.

Vierailija
22/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole paha. Monet tyrkyttää puoliväkisin alkoholia raitistuneille alkoholisteille tyyliin "kyllä sä nyt yhden voit ottaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikuttaa, että myös aplla on alkoholiongelma. Ei ole normaalia sekotella vodkaa limsaan ja juopotella sitä arkena

Höpöhöpö. On aika normaalia lantrata vodkaa ja vuorotyöläiset toisinaan juo arkena. Jotkut naukkailee lomalla.

Kuten mä tänään otin viinilasillisen lomanalkajaisiksi töiden jälkeen ja kohta toisen, ehkä kolmannenkin.. Edellisen kerran otin ylppäreissä skumppaa lasin, sitä ennen maaliskuisena tiistaina join synttäreikseni valkkaria. Eikä tää käyttö musta alkoholistia tee mitenkään.

Enemmän mua ihmetetyttää, ettei tuota reissua voinut tehdä ilman alkoholia. Miksi sinne notskille pitää ottaa viinaksia mukaan, kun on menossa viettämään aikaa alkoholistin kanssa?

Höpö höpö. Jos arkena naukkailee silloin tällöin, on alkoholisti. Jos alkoholin kanssa menee enemmän viikonloppuja kuin ilman, on alkoholisti. Jos ei koskaan nauti vapaa-ajastaa täysin ilman alkoholia, on alkoholisti. Suurinosa suomalaisista alkoholisteista on ns. piiloalkoholisteja, joidenka käyttö ei realisoidu ongelmina kuin vasta joskus vanhemmalla tai vanhuusiässä.

Vierailija
24/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mittää hättää, olisit sanonut ettet voi antaa.Tekosi ei ollut suunniteltu ja ajttelit hieman nauttia retkieväästä, etkä suinkaan tarjota viinaksia, tilanne tuli yllättäen ja täysin puskista.

Suomessa edelleenkin ajatellaan tiukkapipoisesti että alkoholisti on sellainen joka juo viikolla ja retkillä. Keskieuroopassa saatetaan ottaa laimeampaa viiniä jopa ruokatunnilla,töiden jälkeen muutama lasillinen.Siksi Suomessa tuleekin alkoholisteja kun pitää ottaa salassa pikku drinksut, ettei muut huomaa, koska muuten leimautuu.

Vierailija
25/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikuttaa, että myös aplla on alkoholiongelma. Ei ole normaalia sekotella vodkaa limsaan ja juopotella sitä arkena

Höpöhöpö. On aika normaalia lantrata vodkaa ja vuorotyöläiset toisinaan juo arkena. Jotkut naukkailee lomalla.

Kuten mä tänään otin viinilasillisen lomanalkajaisiksi töiden jälkeen ja kohta toisen, ehkä kolmannenkin.. Edellisen kerran otin ylppäreissä skumppaa lasin, sitä ennen maaliskuisena tiistaina join synttäreikseni valkkaria. Eikä tää käyttö musta alkoholistia tee mitenkään.

Enemmän mua ihmetetyttää, ettei tuota reissua voinut tehdä ilman alkoholia. Miksi sinne notskille pitää ottaa viinaksia mukaan, kun on menossa viettämään aikaa alkoholistin kanssa?

Höpö höpö. Jos arkena naukkailee silloin tällöin, on alkoholisti. Jos alkoholin kanssa menee enemmän viikonloppuja kuin ilman, on alkoholisti. Jos ei koskaan nauti vapaa-ajastaa täysin ilman alkoholia, on alkoholisti. Suurinosa suomalaisista alkoholisteista on ns. piiloalkoholisteja, joidenka käyttö ei realisoidu ongelmina kuin vasta joskus vanhemmalla tai vanhuusiässä.

Höpöhöpö. Sinun kaltaisten fanaatikkojen mielestä kaikki jotka juovat muuta alkoholia kuin ehtoollisviiniä ovat alkoholisteja.

Vierailija
26/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä källi :D

Vierailija
27/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Sinun kaltaisten fanaatikkojen mielestä kaikki jotka juovat muuta alkoholia kuin ehtoollisviiniä ovat alkoholisteja.

Minä en ole mikään fanaatikko vaan realisti. Olen nähnyt läheltä miten se silloin tällöin tissuttele, joka ei kenellekään ole ollut vaivaksi, tuhoaa tissuttelijan loppuelämän. Pidä vaan fanaatikkona mutta sinä et ymmärrä mistä puhut. Sinulla ei yksinkertaisesti ole elämänkokemusta asiasta.

Vierailija
28/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole paha. Monet tyrkyttää puoliväkisin alkoholia raitistuneille alkoholisteille tyyliin "kyllä sä nyt yhden voit ottaa".

Tuollainen on paha joo. Ap:n tapaus on käytännössä sama asia. Ellei jopa pahempi, sillä kaverilla ei ollut mahdollisuutta tietoisesti kieltäytyä alkoholista.

Onneksi ap. edes katuu tajuttuaan tekonsa, joten ei ole ihan läpimätä ihminen... Ehkä tämä on kuitenkin vain provo, en tiedä.

Vierailija
29/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko säkin alkoholisti, kun pitää viinaa limupulloon piilottaa retkellä? Paska temppu joka tapauksessa. Et kehtaa sanoa... Ootko kovinkin nuori ja uusavuton?

Vierailija
30/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mikään fanaatikko vaan realisti. Olen nähnyt läheltä miten se silloin tällöin tissuttele, joka ei kenellekään ole ollut vaivaksi, tuhoaa tissuttelijan loppuelämän. Pidä vaan fanaatikkona mutta sinä et ymmärrä mistä puhut. Sinulla ei yksinkertaisesti ole elämänkokemusta asiasta.

MInulla on riittävästi elämänkokemusta ja olen käyttänyt kohtuudella alkoholia nuoresta lähtien ja suurin osa tuttavistani joita on aika helkkarin paljon. Ikävää että sinun lähipiirissäsi on sattunut tuollaista mutta yleistä se ei kuitenkaan ole.

Vierailija
31/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on paha joo. Ap:n tapaus on käytännössä sama asia. Ellei jopa pahempi, sillä kaverilla ei ollut mahdollisuutta tietoisesti kieltäytyä alkoholista.

Onneksi ap. edes katuu tajuttuaan tekonsa, joten ei ole ihan läpimätä ihminen... Ehkä tämä on kuitenkin vain provo, en tiedä.

Tahallinen teko on aina pahempi kuin vahinko. Ap:n tapaus oli vahinko.

Vierailija
32/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat juoda sen siiderin siellä retkellä, niin olisit sen sinne reilusti omassa pullossaan ottanut. Kyllä alkoholistienkin täytyy oppia sietämään ympäröivää elämää. Tosin, ihan yhtä hyvin olisit voinut nauttia siiderit retken jälkeen ja juoda makkaran kanssa limua. Mutta tuo, että tietää toisen tilanteen, eikä sano mitään on törkeyden huippu. Miksi kaverisi olisi edes huomauttanut mausta, kun hänelle ilmaista viinaa tarjosit. Se, että sanot, ettet kehtaa kertoa, kuulostaa siltä, että häpeät omaakin tilannettasi. Oletko säkin kenties vaikeuksissa juomisen kanssa vai miksi sitä pitää häpeillä?

Vierailija
33/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo nyt muka oli vahinko, kun kerran ap täysin tietoisena ullon sisällöstä ja kaverin alkoholismista antoi kaverinsa kuitenkin juoda pullostaan?

Vierailija
34/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuo tahallista. Ap kertoo, että tiesi pullossa olevan alkoholia ja piti suunsa kiinni, kun ei kehdannut asiaa sanoa. Missä se vahinko on?

Vierailija
35/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuo tahallista. Ap kertoo, että tiesi pullossa olevan alkoholia ja piti suunsa kiinni, kun ei kehdannut asiaa sanoa. Missä se vahinko on?

Ap ei tyrkyttänyt juomaa tai valehdellut että siinä ei olisi alkoholia.

Vierailija
36/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tyrkyttänyt juomaa tai valehdellut että siinä ei olisi alkoholia.

Ihan totta hei... Ehkä alkoholistille ei tule mieleenkään kysyä, että onhan limu pullossa pelkkää limua, varsinkin, kun kaverinsa tietää tilanteestaan. Jos pullossa lukee jaffa, niin tottakai oletan siinä olevan pelkkää jaffaa. Mitä jos kaveri oliskin ollut raskaana eikä alkoholisti? Vai mitä nyt pieni määrä viinaa haittaa...

Vierailija
37/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin antanut juoda vahingossa alkoholia jos olisi noin törkeä kaveri, että juo muinamiehinä toisten juomat.

Yhdelle alkkiskaverille lainaan aina rahaa ja tarjoan avokätisesti kaljat ja shotit baarissa ja oikein yllytän juomaan. Kun olin aikoinaan työtön ja tämä kaverini pääsi koulutustaan vastaavaan työhön niin kohteli silloin minua kuin roskaa. Syyllisti siitä, etten ollut löytänyt työpaikkaa ja retosteli isolla palkallaan ja tyttöystävällään. Sittenkin kun löysin työpaikan, joka ei ollut aivan koulutustani vastaava, tämä kaverini naurahtaen sanoi, että kannattaa hankkia parempipalkkainen työ.

No tilanne on nyt kääntynyt päälaelleen ja minä olen nyt se, joka on koulutustaan vastaavassa vakityössä kohtuullisella palkalla. Kaverilta on lähtenyt työpaikka ja tyttöystävä ja asunto alta liiallisen ryyppäämisen takia. En tunne kovinkaan paljon sympatiaa vaan pyrin ajamaan tätä paskakasaa syvemmälle suohon. Toivottavasti vielä muistaa, mitä aikanaan tuli sanottua.

En ole täydellinen ihminen ja tunnen mielihyvää kun saan antaa oikein kunnolla takaisin minua kohtaan törkeästi käyttäytyneelle "kaverille". Tiedän, että tilanne voi vielä tulevaisuudessa olla aivan erilainen, mutta tällä hetkellä tuntuu hyvältä.

Vierailija
38/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ressaa, ryyppääminen on psykologista. Jos se tyyppi ei tiedä siellä olevan viunaksia niin eivät ne myöskään vaikuta (ns. käänteisplacebo). Teit oikein kun olit hiljaa, jos olisit laukonut että minä ryyppään tässä votkaa olisi voinut himot iskeä pintaan, tai jos olisit hänen juomisensa jälkeen sanonut että vetäisit muuten tiukkaa niin siinä olisi kaveri löytynyt äkkiä sammuneena ojasta ensi viikolla.

Teit ihan oikein, kun tuit kaveri raittiudessa vaikka se pienen valkoisen valheen vaatikin.

Vierailija
39/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kokoajan vastailko näille huomioriippuvaisille trolleille mokomat lampaat. Kuihtuvat pois nopeasti kun huomaavat että jokainen typerä aloitus ei saa yhtään vastaajaa. Minä en ole käynyt tällä palstalla vähään aikaan ja tunnistan milloin aloitus on niin hölmö ettei normaali ihminen sellaiseen lankea. Kaikenlisäksi suosituimmat aiheet ovat kaikki maalaisjärjellä ratkottavissa ja tarvitsevat vain pari aivosolua jos sitäkään "oikean vastauksen" antamiseen.

Vierailija
40/45 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle alkkiskaverille lainaan aina rahaa ja tarjoan avokätisesti kaljat ja shotit baarissa ja oikein yllytän juomaan. Kun olin aikoinaan työtön ja tämä kaverini pääsi koulutustaan vastaavaan työhön niin kohteli silloin minua kuin roskaa. Syyllisti siitä, etten ollut löytänyt työpaikkaa ja retosteli isolla palkallaan ja tyttöystävällään. Sittenkin kun löysin työpaikan, joka ei ollut aivan koulutustani vastaava, tämä kaverini naurahtaen sanoi, että kannattaa hankkia parempipalkkainen työ.

No tilanne on nyt kääntynyt päälaelleen ja minä olen nyt se, joka on koulutustaan vastaavassa vakityössä kohtuullisella palkalla. Kaverilta on lähtenyt työpaikka ja tyttöystävä ja asunto alta liiallisen ryyppäämisen takia. En tunne kovinkaan paljon sympatiaa vaan pyrin ajamaan tätä paskakasaa syvemmälle suohon.

Mulla on vähän samanlainen tapaus kaverina, kovasti olevinaan mutta näytöt ei oo kummoiset. Jätti koulut kesken. Lainaili multa rahaa, eikä tietenkään maksanut takaisin lupauksista huolimatta, sitten loukkaantui kun kehtasin kysellä. Silti kun rahaa oli käytteli itseensä ihan muina miehinä. Itseltä kesti hiukan kauan tajuta mikä on miehiään. Hän pääsi Habitalle välittäjäksi (johon pääsee 0e pohjalla kaikki halukkaat), ja sen jälkeen dressman-puku päällä keskittyi vittuilemaan kolmannelle kaverillemme hänen työstään, joka on ihan kunniallinen pakettiautokuski. Saman tien sinällään ei kummoinenkaan työ kihahti hattuun, sama kävi kun sai isäpuoleltaan auton, kyllä meidän lotjille naurettiin. No potkut tuli, alkon takia ja kun ei myyntiä saanutkaan aikaiseksi, ja isäpuolikin kyllästyi rahoittamaan tyhjäntoimittajaa. Mitään ei ole tehnyt viimeaikoina paitsi nostellut sossuja ja vältellyt ulosottoa. Olen pitänyt yhteydet juuri siitä syystä että saan seurailla sivusta kuinka alamäki jyrkkenee, enkä varmasti lainaa euroakaan enää vaikka kyselyitä silloin tällöin tulee, kunhan nauran sisäänpäin vaan kun paha saa palkkaansa.