Kokemuksia seronil mielialalääkkeestä
Sain kyseistä lääkettä ja minulle on hirveä kynnys aloittaa se.. pelkään jos tulee kamalia sivuvaikutuksia. No joo ei sitä tiedä kuin kokeilemalla mut mut... Kertokaa omia kokemuksianne.
Kommentit (4)
Huono kokemus. Mulle tuli elämäni ensimmäiset paniikkikohtaukset kun söin sitä ja olo oli muutenkin huono ja väsynyt koko ajan. Lopetin lääkkeen syömisen ja olo normalisoitui heti (mitä nyt masennus vaivasi).
Mulla toisinpäin eli lääkevaste oli minulla hyvä. Paino laski kevään aikana parisenkymmentä kiloa kun aloitin Seronilin. Ihan kuin olisin herännyt unesta. En tarvinnut enään päiväunia ja energian määrä kasvoi.
Jälkikäteen ajattelen että minä suoritin korkeakoulututkinnon loppuun seronilin avustuksella, ennenkuin aloitin lääkkeen niin minulla oli opintotuki katkolla koska opinnot eivät edenneet suunnitellusti.
Lyhyellä aikavälillä ahdistus lisääntyi hieman, pitkällä aikavälillä ei mitään vaikusta mihinkään. Lääke lopetettiin kun ei toiminut minulla.
Siirryin escitalophramiin ja se toimii hyvin.
Sain siitä kyllä jonkinlaista vastetta tai sitten paranin muutenkin, mutta molemmilla käyttökerroilla paino nousi noin 10-15 kg, vaikka se on kuulemma harvinainen sivuvaikutus. Lopetettaessa en saanut vierotusoireita.