Sos. tilanteiden pelko
Heippa kaikille!
Onko täällä muita, jotka kärsivät sosiaalisten tilanteiden pelosta?
Haluaisin saada vertaistukea esim. Facebookin ryhmän kautta, mutta ryhmän nimi täytyisi olla joku aivan muu, koska en halua että fb-kaverit näkevät minun perustaneet/liittyneen sos. tilanteiden pelko -ryhmään.
Mitä mieltä olette, perustanko ryhmän Facebookiin? :)
Kommentit (7)
Avaa uusi tili, jolla voit tehdä asioita niin että sinua ei tunnisteta.
Tämä aihe kyllä kolahtaa meikäläiseen. Olen jännittäjätyyppi. Joskus jännittää niin paljon etten uskalla edes Putousta katsoa, että mikä hahmo tippuu. sic! :)
Mikähän sen ryhmän nimi voisi sitten olla? Eihän sitä tarvitse hävetä, vaikkakin ymmärrän sen kyllä, itse olen nykyään sen verran si ut itseni kanssa etten häpeäisi paljastaa muille sos. tilanteiden pelkoani... tosin olen sitten taas niin estynyt etten omalla profiililla uskaltaisi siellä ryhmässä mitään puhua :(
Minusta kannattaisi vaan suoraan liittyä joko olemassaolevaan ryhmään tai sitten perustaa ryhmä jonka tarkoitus käy nimestä selväksi. Ei näissä peloissa ole mitään hävettävää, itselläkin on sosiaalinen fobia erillisenä diagnoosina. Jos paranemisen kannalta asiaa tarkastellaan niin asian piilottelu ei ainakaan helpota oloa. Päinvastoin olisi parempi olla avoin, vähentää kummasti stressiä. Toki se ensin kauhistuttaa mutta hiljalleen siinä oppii että muiden mielipiteillä ei ole kärpäsenkakan vertaa väliä :) ja sosiaalisiin pelkoihin liittyen se on ensimmäinen askel parempaan suuntaan. Ole kuka olet äläkä välitä mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe kyllä kolahtaa meikäläiseen. Olen jännittäjätyyppi. Joskus jännittää niin paljon etten uskalla edes Putousta katsoa, että mikä hahmo tippuu. sic! :)
Sic tarkoittaa tekstissä sitä, että latoja tai oikolukija on havainnut kirjoitus- tai kielivirheen, mutta on tarkoituksella jättänyt sen korjaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin vielä, että feisbuukkiiin en liity minkään ryhmän takia. Tällä palstalla voin keskustella.
En kyllä uskoltaisi liittyä tollaiseen ryhmään.