Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja lämminsavulohi

Vierailija
06.07.2017 |

Oletteko syöneet lämminsavulohta raskaana? Söin tänään Picnicin lämminsavulohta lounaalla ja nyt pelottaa että sitä ei olisi saanut syödä... :/

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä syödä, lämminsavustus tappaa bakteerit..

Vierailija
2/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kypsää kalaa, toisin kuin kylmäsavulohi. Lepo vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kypsennetyissä ruuissa ole ongelmaa. Graavi- ja kylmäsavulohessa on teoreettinen riski.

Vierailija
4/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ruokapaikassa en luottaisi varmaankaan ekä mihinkään mikä ei ole todella kuumaa. Mutta turha kai sitä jälkikäteen on miettiä.

Vierailija
5/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lämminsavulohi voi olla vakuumipakattua, silloin sitä ei kai suositella syötäväksi.

Vierailija
6/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei savustettuja ruokia raskaana!

Vierailija
7/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuumipakattua ei saa syödä. En uskaltaisi syödä muuta kuin kotona/kylässä tietäen mistä kala tullut ja, että juuri savustettu.

Vierailija
8/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi haitta ovat ne kaikki pelot ja jopa ahdistukset, joita odottajat ruokarajoituksista saavat kuin ne todelliset vaarat, joita on ruuassa. Ja kyllä, olen syönyt raskaanaollessa niin kylmä- kuin lämminsavukalaa ja -lihaa.

Terveisin mummoikäinen.

Vierailija
9/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä, paitsi vakuumipakattuja. Kysyin vastikään neuvolassa.

Vierailija
10/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata murehtia, ei sille enää mitään voi.

Mutta jatkoa ajatellen semmonen vinkki että kannattaa varalta olla koko loppuraskaus syömättä mitään. Teoreettinen riski on nimittäin kaikessa minkä nielaisee.

Vierailija
11/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurempi haitta ovat ne kaikki pelot ja jopa ahdistukset, joita odottajat ruokarajoituksista saavat kuin ne todelliset vaarat, joita on ruuassa. Ja kyllä, olen syönyt raskaanaollessa niin kylmä- kuin lämminsavukalaa ja -lihaa.

Terveisin mummoikäinen.

Minä en halunnut ottaa riskejä, kun raskaus ei ihan helposti alkanutkaan. Ja funtsin että voin hyvin odottaa sen ajan.

Vierailija
12/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt ihan huoletta kauppahallista hankittua, vasta savustettua savulohta. Marketin vakuumipakattua taas en ole kuumentamatta syönyt. Suosikkiravintolassani olen ottanut samana päivänä savustettua lohta, mutta salaattibaarien lämpimässä seisseet lohet jätän väliin. Eli ihan tilanteesta ja tuotantokeskusten riippuen.

Mutta muutenkin olen syönyt kaikenmoista "kiellettyä", kuten lakritsia, inkivääriä ja merilevää.

Vierailija
13/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin mummoikäinen.

Niinpä. Onneksi olen saanut omat lapseni aikana jolloin terve maalaisjärki oli vallalla. Nykyodottajat ovat aivan hysteerisiä.

Vierailija
14/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle "mummoikäinen", sun nuoruudessa ei varmaan vielä ollut mitään vakuumipakkauksia keksitykään. Maalaisjärki toimii nykyäänkin mutta tyhmäksi ei kannata heittäytyä.

Vierailija
15/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen syönyt inkivääriä. Ennen syömistä yritin googlettaa mitä haittaa se voi aiheuttaa, mutta mitään en löytänyt, joten söin.

Tietääkö joku, minkä takia inkivääri vihanneksena on kielletty?

Vierailija
16/17 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta kyllä, vakuumipakatussa listerian riski joten sitä ei.

Vierailija
17/17 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen syönyt inkivääriä. Ennen syömistä yritin googlettaa mitä haittaa se voi aiheuttaa, mutta mitään en löytänyt, joten söin.

Tietääkö joku, minkä takia inkivääri vihanneksena on kielletty?

Tästä ei ilmeisesti ole vielä kovin vahvaa tutkimusnäyttöä, mutta inkivääri saattaa olla haitallista sikiölle sen sisältämien kemiallisten yhdisteiden vuoksi. Aiemminhan inkivääriä suositeltiin raskauspahoinvoinnista kärsiville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän