"Emilia maksoi 28000 € päästäkseen pääsykoerumbasta" - yksityisen yliopiston markkinointiharjoittelija lobbaa maksullisen koulutuksen puolesta Hesarissa
Kuinka alas voi Hesari vielä vajota? Nyt ovat julkaisseet "opiskelijan tarinan". Unohtui mainita, että ko henkilö työskentelee nykyään Helsinki Business Schoolissa markkinointiharjoittelijana. Eli käytännössä kyseessä on mainos?
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=802619613238552&id=51390012…
Kommentit (7)
Olipas paljon katkeria ja negatiivisia kommentteja tuolla Hesarin sivulla. Sen jo melkein arvasi etukäteen.
Itse olen maksanut opintolainalla noin 12k humpuukitutkinnosta erään banaanivaltion yksityisessä pilipaliyliopistossa. Ei se työnsaantia ole estänyt.
Eli onko nyt niin, että opiskeluistaan ei saa puhua lehdessä, jos on siellä koulussa harjoittelussa? En nyt oikein ymmärrä, mikä ongelma tuossa on, jos tämä henkilö on oikeasti opiskellut tuolla.
Hesarilta moka. Mutta taitavasti tehty tuolta 'opiskelijalta'. Ilmainen mainos.
Monet tuntuvat olevan siinä uskossa, että yksityisissä korkeakouluissa tutkinto ostetaan rahalla. Tutkinto saadaan opiskelemalla mutta koulupaikka "ostetaan rahalla". Itse olen opiskellut Virossa kandiksi asti ja sen jälkeen tehnyt maisterin ulkomailla. Se summa, joka muutamana vuonna Suomessa olisi mennyt esim. valmennuskursseihin kattaa jo muutaman lukuvuoden opinnot. Kyllä Virossakin saa töitä opintojensa eteen tehdä, monesti jopa enemmän kuin Suomessa, kun tentin saa uusia vain kerran.
Mutta HELBUS:sta en silti pysty ymmärtämään. Siis miksi kukaan hakisi tänne opiskelemaan, kun esim. EBS:lläkin on toimipiste Helsingissä, jos ovet eivät valtion kouluihin aukene. HELBUS:sta saa jonkin epämääräisen tutkinnon ja kahdelta ensimmäiseltä vuodelta ei saa edes opintotukea.
EBS:n kandin tutkinto kustantaa melkein puolet vähemmän. Ymmärrän yksityiset korkeakoulut ja niiden suosion mutta HELBUS kuulostaa vähintään epämääräiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko nyt niin, että opiskeluistaan ei saa puhua lehdessä, jos on siellä koulussa harjoittelussa? En nyt oikein ymmärrä, mikä ongelma tuossa on, jos tämä henkilö on oikeasti opiskellut tuolla.
Mietippäs että joku lehtijutussa kertoisi miten kiva on olla S-kaupan jäsen, kun saa alennuksia ja palatuksia ja vaikka mitä. Ja sitten paljastuisikin että tämä kadulta revitty henkilö onkin S-ryhmän markkinoinnissa töissä.
Toi on outoa, jos on nyt koulussa töissä. Mutta yliopisto opetus Suomessa ei oo mitenkään erityisen korkealaatuista, vaikka joillekin aloille on vaikea päästä.
Suomeksi: Isi maksoi.