Lapseton pariskunta lapsiperhealueelle?
Olemme mieheni kanssa hieman alle kolmekymppinen aviopari. Lapsi harkinnassa, mutta tämän hetkisten haaveiden ja tavoitteiden vuoksi ei nyt useampaan vuoteen kuitenkin.
Ollaan ostamassa asuntoa. Ei ole helppo juttu löytää mieltymyksiin sopivaa, kun kovin paljon ei olla valmiita maksamaan. Nyt löytyikin kivankokoinen, just rempattu, nätti asunto. Puulattiat ja kaikki, mun unelma kauniista skandikodista täyttyisi sataprosenttisesti. Lisäksi sijainti on huippu, lähellä kaupungin keskustaa eli aina ei tarvitsisi kulkea autolla vaan pyörälläkin pääsisi kätsysti ja lenkkipolut vieressä.
No, miksei me olla vielä tarjottu? Alue on lapsiperheiden suuressa suosiossa. Meneekö siihen meininkiin sitten kuitenkin hermo kun eletään miehen kanssa vielä huoletonta cityelämää? :D Löytyykö täältä lapsettomia lapsiperhealueella asujia? Mitä mieltä olette, onko se ihan se ja sama missä sitä asuu ja keitä on naapureina, jos asunto on ihana? Aiemmin ollaan ja asutaan tälläkin hetkellä opiskelija-asunnossa ja meininki on sen mukaista.
Kommentit (13)
Miten tästäkin voi saada ongelman?
Ei sillä alueella ole mitään merkitystä vaan seinänaapureilla ja sisäpihaa käyttävillä lapsilla.
Menee hermot. Meidän kerrostalossa on 2 lapsiperhettä ja meinaa perse revetä jo niihin. Pientaloalueella varmaan vielä kauheampaa
Millaisia ongelmia kuvittelet lapsiperheiden läsnäolosta olevan? Lapset leikkivät päiväsaikaan pihalla ja saatat vaikka kuulla heidän ääniään? Tai saatat nähdä lapsia kun liikut ulkona? Jos jonkun elämä noista häiriintyy, kannattaa muuttaa keskelle erämaata.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ongelmia kuvittelet lapsiperheiden läsnäolosta olevan? Lapset leikkivät päiväsaikaan pihalla ja saatat vaikka kuulla heidän ääniään? Tai saatat nähdä lapsia kun liikut ulkona? Jos jonkun elämä noista häiriintyy, kannattaa muuttaa keskelle erämaata.
Miksi näissä jutuissa pitää aina muuttaa keskelle erämaata/metsää, jos kokee lapset/narkkarit/juopot/kehitysvammaiset häiriötekijäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä jutuissa pitää aina muuttaa keskelle erämaata/metsää, jos kokee lapset/narkkarit/juopot/kehitysvammaiset häiriötekijäksi?
Siksi, että lähes kaikkialla muualla on noita kaikkia. Jopa siellä "cityjen" keskustoissa liikkuu lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rinnastaa lapset ja kehitysvammaiset narkkareihin ja juoppoihin, ei ansaitse muuta asumispaikkaa kuin erämaa. Jopa metsä on sellaisille ihmisille liian hieno paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että lähes kaikkialla muualla on noita kaikkia. Jopa siellä "cityjen" keskustoissa liikkuu lapsia.
Mutta joillain alueilla selvästi vähemmän kuin toisilla
Mun mielestä tää on juuri oikea paikka tuolle kysymykselle.
Meillä on ollut tuo tilanne nyt muutaman vuoden. Ollaan siis se lapseton pariskunta lapsivaltaisella alueella. Ei meitä ole juurikaan häirinnyt eikä me varmasti olla haitattu muiden elämää. Meillä talot on sillä tavalla sopivasti sijoiteltu, ettei esim. itkut kuulu naapurista ja isommat ei pyöri meidän pihassa. Ja vaikka joskus pyörisi, niin ei mua haittaisi. Oikeastaan ainoa "harmi" on se, että kun todennäköisesti jäädäänkin lapsettomiksi, niin pientä katetutta joskus noista tenavista aiheutuu. Ja välillä tyytyväisyyttä, että ei tarvii seistä sateella hiekkalaatikolla. Ja sama varmaan toisin päin naapureilla.
Ei lapset ole ongelma, vaan vanhemmat, jotka jättävät ne lapsensa vaille rakkautta, huomiota ja kasvatusta.
Asun rivarissa, naapuriin mutti nainen, joka on tupakoiva,räyhäävä moukka. Mutta hänestä ei ole ongelmaa, ainoastaan tupakansavuhaitta. Me fiksummat emme ota tätä naista huomioon mitenkään, kukaan ei tervehdi eikä juttele hänelle.
Luonaan vierailee tyttärensä ja tyttären poika. Tämä poika huutaa koko ajan ja ravaa edestakaisin. Hän ei koskaan puhu vaan huutaa.
Kaupungillakin kun sattuu näkemään niin poika riehuu ja säntäilee sinne tänne. Äitinsä ei näytä pojasta välittävän, ei ohjaa, huomioi eikä neuvo. Eli pojan äiti on moukkamaisen äidin kasvattama, ja sama jatkuu.
Lapsiparka kerää sitten kaikkien inhon itseensä.
Meillä ei ole suunnitelmissa tehdä lapsia mutta talo haluttaisiin kuitenkin. Ja uudehkot talot ovat usein lapsivaltaisilla alueilla. Itselle on jäänyt vähän tympeä kuva esim ystävien luona vierailuista, kun naapurin lapset ovat käyttäneet kaikkia pihoja kuin omiaan ja autotiellä potkulautaillaan, vedetään rinkiä pyörällä. Ja se mekastus esim trampoliinilla on välillä ollut melkoista.
Tällä hetkellä asutaan kerrostalossa ja muutama lapsiperhe onnistuu terrorisoimaan koko talon rauhan. Jos ei meuhkata sisällä, niin sitten ulkona ikkunoiden alla tai rappukäytävässä huonolla säällä.
Ja ennen kuin joku tulee haukkumaan mua lapsivuhaajavelaksi, niin ei, mä pidän kyllä lapsista ja lapset saavat olla lapsia, mutta joku raja siinäkin missä ne huutavat ja kuinka paljon. Onneks yleensä öisin ovat hiljaa. Joskin vastasyntyneen naapurin vauvan itkuun heräsin reilun vuoden verran viikoittain... joo mun pitäisi muuttaa sinne metsään.
Itse olen lapseton 30+ sinkku ja asunut jo vuosia lapsiperheiden suosimalla rivitaloalueella. Seinänaapurilla on 4 alle 10-vuotiasta lasta ja talon vieressä on leikkipuisto. Koskaan en ole kokenut lasten olevan häiriöksi. Päiväsaikaan luonnollisesti kuuluu lasten ääniä ja joskus leikkipuistosta voi lentää pallo kävelytielle eteeni tms., mutta ei tuollainen minua haittaa. Alue on rauhallinen, viihtyisä ja lähellä keskustaa. Minäkin tykkään viettää ns. city-elämää eli käydä kahviloissa, kauppakeskuksissa jne. Naapuruston lapsiperheistä ei ole noissa haittaa. Toki jos city-elämä tarkoittaa baareissa juoksemista, bileiden pitämistä ja puolillepäiville nukkumista, voi joutua "kärsimään", kun lapset leikkivät jo aamupäivälla ulkona ja haluavat hiljaisuuttaa ihan viimeistään iltakymmeneltä.
Enemmän se teidän "huoleton city-elämä" voi häiritä lapsiperheitä kuin he teitä :)
Jos kovin allergisia olette lasten äänille, niin siinä tapauksessa en suosittele. Mutta valtaosa lapsiperheistä on täysin hiljaa yöaikaan. Asun itse vastaavasti sinkkuna.
Lapset jonkin verran mekkaloivat päivällä pihalla ja aamuisin ja iltaisin kuuluu töminää toisin kuin eläkeläisten palvelutalossa. Ei muuta!