Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka vihaa jakamistaloutta?

Vierailija
05.07.2017 |

Minun asunnossani ei asu mitkään turistit eikä varsinkaan minun autollani aja tai matkusta kukaan muu kuin minä. Ärsyttää kun kaikki olisi pakko jakaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi käyttäisin aikaani ja energiaani sellaisen vihaamiseen, jota voi aivan vapaasti itse päättää kuinka paljon osallistun tai olen osallistumatta. Jos joku toinen -toisin kuin minä juuri nyt- haluaa majoittaa itselleen vieraita ihmisiä (turisteja) tai haluaa antaa autonsa lainaksi/ jakaa auton joidenkin muiden kanssa, niin ei se ole minulta pois. - Ei ainakaan niin paljon, että alkaisin moista toimintaa vihaamaan 

Vierailija
2/18 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi käyttäisin aikaani ja energiaani sellaisen vihaamiseen, jota voi aivan vapaasti itse päättää kuinka paljon osallistun tai olen osallistumatta. Jos joku toinen -toisin kuin minä juuri nyt- haluaa majoittaa itselleen vieraita ihmisiä (turisteja) tai haluaa antaa autonsa lainaksi/ jakaa auton joidenkin muiden kanssa, niin ei se ole minulta pois. - Ei ainakaan niin paljon, että alkaisin moista toimintaa vihaamaan 

Onhan se nyt multa pois, jos valtaosa ihmisistä ryhtyy jakamaan autonsa, talonsa, ynnä muut kalliit asiat muiden kanssa. Sitä voisi kutsua hyödykkeiden käytön tehostamiseksi, ja tehostaminen osuu kyllä niiden nilkkaan, jotka eivät pysty itse tehostamaan omaa talouttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suvaitsemattomuutta olla jakamistaloutta vastaan. Eli se tungetaan rautanyrkillä kurkustasi alas mutta samalla aikaa korvaasi sopotetaan silokielisin sanoin miten hyvä asia tämä sinulle on.

Vierailija
4/18 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on airbnb -kämppä ja turistit olettavat, että minä talon asukkaana olen heille jonkinlaisena oppaana. Pitäisi kertoa bussilinjat, lähikaupat, antaa ohjeita matkustamisesta, nähtävyyksistä jne.

Vierailija
5/18 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa on airbnb -kämppä ja turistit olettavat, että minä talon asukkaana olen heille jonkinlaisena oppaana. Pitäisi kertoa bussilinjat, lähikaupat, antaa ohjeita matkustamisesta, nähtävyyksistä jne.

Vaikea kuvitella, että pahoittaisin mieleni jos turisti minulta jotain noin perusasioita kysyisi. Ei se ole mitään oppaana olemista. Jos itse olet turisti, kysytkö koskaan mitään keneltäkään?

Vierailija
6/18 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua oo kukaan pakottanut jakamaan. WTF?

7/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
8/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että pahoittaisin mieleni jos turisti minulta jotain noin perusasioita kysyisi. Ei se ole mitään oppaana olemista. Jos itse olet turisti, kysytkö koskaan mitään keneltäkään?

Teinix ei tajua että ihmiset on erilaisia...

Vierailija
9/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkaa kuten kaikki kulttuurimarxistinen hapatus. Pikkuhiljaa pienin askelin, ketään ei pakoteta, miten joku voi olla jotain näin pientä vastaan, ketä se nyt haittaa, ja kohta somessa tehdään lynkkauksia jos paljastuu että joku ei ole täysin jakamistalouden puolella.

En kannata. En luota enää ikinä yhteenkään, edes etäisesti kulttuurimarxismille haiskahtavaan ideaan.

Vierailija
10/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten vihattaisiin? 😄

Viha on lyhytaikaista hulluutta, sanoivat Roomalaisetkin.

Vierailija
11/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jakaisin autoni jonkun kanssa?

Vierailija
12/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpistä ja autoista viis. Jakamistalouden olennaisin osa on että muistaa jakaa p*rsettä.

Vakavasti otettuna muutaman vuoden päästä tämäkin muoti-ilmiö on mennyt ohi, sillä nämä "jakmis" sitä-sun-tätä ovat jo muuttuneet tai muuttumassa ammattimaiseksi. Sitten keksitään taas joku uusi muotisana. (Ennen jakamistaloutta tällainen oli mm. "huomiotalous").

Vierailija
13/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä turisteja ole pakko neuvoa, sanot että en tiiä

Vierailija
14/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, omaan nilkkaan noi jutut tulevat vielä osumaan. Airbnb tarkoittaa lisätienestejä monelle joten he voivat nostaa asuntojen hinnat vieläkin korkeammalle pilviin. Sen jälkeen asuntolainat ovat entistäkin suuremmat ja tämä pakottaa vieläkin enemmän ihmisiä vuokramaan huoneita airbnb:ssä jotta edes jotenkuten pärjäisivät. Airbnb kyllä tulee vielä monesti nostamaan kommissoitaan kunhan de facto monopoli on saavutettu. Ebay teki saman tempun aikoja sitten.

Sama juttu uberilla. Työnantajat huomaavat että työntekijät pärjäävät ilman autoa tai hankkivat lisätienestejä ajamalla joten palkkoja voidaan polkea vielä entistä enemmän alas. Takuulla uber tulee tuplaamaan tai triplaamaan komissionsa kunhan lyft ja mitälie muita kilpaijoita sille on ovat savustettu pois markkinoilta. Nythän Uber tekee miljarditappioita.

Tuosta puuttuu vielä vain julkisen terveydenhuollon alasajo ja yksityistäminen niin helvetti on valmis.

Vierailija
15/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja koulutuksen yksityistäminen unohtui edellisestä. Siinähän ollaankin jo hyvässä vauhdissa. Yliopistojen budjetteja on leikattu ja tänäänkin oli hesarissa juttu siitä miten joku maksoi 28t yksityisestä mba tutkinnosta suomessa.

Vierailija
16/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan niitä sankareita jotka mieluummin pörräävät kehää koko päivän kuin avaavat suunsa ja pyytävät apua.

Vierailija
17/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jakaisin autoni jonkun kanssa?

Nokun vihervassarin pitää päästä hakemaan luomukasviksia tuottajalta just nyt, ja oman auton omistaminen tuhoaa maapallon.

Vierailija
18/18 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä tullut edes ajatelleeksi, että mun olisi pakko jakaa. Ihan vapaaehtoisesti olen sen tehnyt. Asun lyhyehkön matkan päässä Helsinki-Vantaan lentokentästä, joten aika usein mulla on ollut pohjoisesta tulleita yövieraita, jotka ovat matkalla jonnekin lentäen. Olen myös suunnitellut, että kun nuorinkin lapsista muuttaa omilleen, alan tarjota joka vuosi alkusyksystä pääkaupunkiseudulle opiskelemaan tuleville ilmaisen  majoituksen siihen asti, kunnes saavat itselleen asunnon. Asuntopula kun täällä on aika huutava ja mulle jää sitten yksi ylimääräinen huone. Muutenkin olen aina tottunut auttamaan muita. Olen hoitanut muiden koiria ja lapsia, lainannut omia tavaroitani muille, luonut lumet naapurin pihasta samalla kun luon ne omastani jne. Siskoni kanssa meillä on jo vuosia ollut systeemi, että molempien ei kannata ostaa sellaista, mitä tarvitsee vain sillointällöin, vaan vuorollaan ostamme ja toinen sitten tarvitsessaan lainaa toiselta.