Yhtäkkiä kaverin mielestä ei Suomessa olekaan liian suuret tuet
Jäi itse työttömäksi. Ei uskonut, että häntä koskaan irtisanottaisiin. Minä kyllä sen uskoin, entisenä työkaverina. Kaikille pomoille ei riitä se, että huutaa töistään, jotkut vaativat myös tulosta. (Itse olen nykyään muualla töissä). Mutta nyt ne tuet eivät riitäkään mihinkään ja valittaa, kun ei saakaan toimeentulotukea. Luullut, että sitä saa kaikki työttömät automaattisesti.
Kommentit (6)
Vähän sama kuin se, että monet miehet valittavat yksinhuoltajien saamista suurista tuista, vaikka yksinhuoltajat eivät saa mitään juuri heille erikseen räätälöityjä tukia lapsilisän yksinhuoltajakorotusta lukuun ottamatta. Kun ei tiedetä, niin huudellaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin se, että monet miehet valittavat yksinhuoltajien saamista suurista tuista, vaikka yksinhuoltajat eivät saa mitään juuri heille erikseen räätälöityjä tukia lapsilisän yksinhuoltajakorotusta lukuun ottamatta. Kun ei tiedetä, niin huudellaan vaan.
Itsekin olen ihmetellyt - olematta itse yh tai työtön - että kun lasketaan työttömän yksinhuoltajan tukia, lasketaan mukaan myös elatusmaksut ja lapsilisät ja verrataan sitten näin saatuja tuloja pelkästään palkkaan. "Unohdetaan" täysin, että elatusmaksut ja lapsilisät säilyvät, vaikka saisikin töitä. Ap.
Joo, tää kaveri on ollut kova työttömien haukkuja, mutta ei ole ensimmäinen vastaava tapaus, joka on tullut vastaan.
Oi voi, elämä opettaa.
Monella työssäkäyvällä ei ole hajuakaan, mitä tasoa työttömyyspäiväraha on. Kuvitellaan helposti, että se on jotain 70% palkasta, kun todellisuus voi olla alle 40%.
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, elämä opettaa.
Monella työssäkäyvällä ei ole hajuakaan, mitä tasoa työttömyyspäiväraha on. Kuvitellaan helposti, että se on jotain 70% palkasta, kun todellisuus voi olla alle 40%.
Jep. Ja luullaan, palstoiltakin huomattu, että työtön saa automaattisesti kaikenmaailman tuet, koska on työtön. Ei se ihan niin mene.
Hehee. Minä sain töissä ollessani lapsilisät ja isä maksoi elatusmaksut. Työttömänä sain edelleen nuo mutta en mitään muuta. Kun menin taas töihin, aloin saada myös asumistukea koska tein vajaata työviikkoa.
Toivottavasti tämä tarina on tosi! Muahhahhahahhhaaa!