Pitäisikö seksuaalisen itsemääräämisoikeuden toimia myös toiseen suuntaan?
Siis jos kaksi (tai useampi) täysi-ikäistä ja täysivaltaista henkilöä haluaa harrastaa seksiä keskenään niin pitäisikö rangaista ulkopuolista henkilöä joka sitä millään tavalla yrittää estää? On se estäminen sitten pakottamista, uhkailua, painostamista tai mitä tahansa.
Kommentit (7)
mielenkiintoinen näkökulma, miten suhtautua yleensäkin toisten asioihin sekaantuviin?
Väkivalloin pakottamalla estäminen on rikos.
Uhkailu on tai ei ole, riippuen millä uhkaa.
Painostaminen on niin laaja käsite, että vaikea sanoa.
Pitäisi mutta ei toimi. Minun hullu exä uhkaili joskus uutta miesystävääni tappamisella mutta poliisin ja syyttäjän mielestä tämä miesystävä oli jutussa ainoa asianomistaja. Vaikka se nyt oli päivänselvää ettei exällä mitään henkilökohtaista häntä vastaan ollut vaan ainoastaan yritti pelotella hänet pois jotta minä en saisi miestä.
En nyt ihan tajua missä tilanteessa tätä tapahtuu. Selitä vielä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi mutta ei toimi. Minun hullu exä uhkaili joskus uutta miesystävääni tappamisella mutta poliisin ja syyttäjän mielestä tämä miesystävä oli jutussa ainoa asianomistaja. Vaikka se nyt oli päivänselvää ettei exällä mitään henkilökohtaista häntä vastaan ollut vaan ainoastaan yritti pelotella hänet pois jotta minä en saisi miestä.
Tuo on kieltämättä ihan hyvä pointti että jos kahden ihmisen välistä suhdetta yritetään estää rikollisella tavalla mutta itse rikos kohdistuu vain toiseen osapuoleen niin onko silloin myös toinen osapuoli rikoksen uhri? Varsinkin tuollaisessa tapauksessa jossa tuo toinen osapuoli on selkeästi rikoksen tekijän todellinen kohde.
Kysymyksen asettelu on liian epäselvä. Ihan noilla pointeilla se ei voisi olla rangaistavaa. Silloihan olisi rangaistavaa jos vaikkapa poliisi estäisi pariskuntaa harjoittamasta seksiaktia julkisella paikalla. Eli tarkennusta siis kiitos. Millaista tilannetta ap tarkoitat?
Tarkennatko?