Miksei kaikki vietä lomiaan sukumökillä mummon elätettävinä?
Ihanan rentoa eikä kiire mihinkään. Voittaa AI-reissun etelään mennen tullen.
Kommentit (15)
Mummo on varmaan jämäkkänä ihmisenä kieltänyt tällaiset "vapaamatkustajat" mökillään.
Helkutin hyvä, ettei vietä. Mun mökki on mun, ei suvun.
Koska meillä ei ole sukumökkiä ja en viitsisi mennä passattavaksi 84-vuotiaan mummuni luo.
Mummoni ovat kuolleet v. 1972 ja 1988, "sukumökkiä" ei ollut kummallakaan ja olivat pitkään sairaalakunnossa ennen kuolemaansa, toinen halvaantuneena.
Minä vietän. Mummo on vasta 98v ja tuo aamiaisen sänkyyn, kuten kuuluukin. Ihana ihminen816
Omat mummut ovat jo kuolleet, äitini olisi onnesta soikeana jos menisimme sinne kesäksi mutta en kestä äitiäni hänen luonteensa takia.
Kaikki isovanhemmat jo kuolleet eikä meillä ole sukumökkiä. Päätettiin ostaa oma mökki.
Vierailija kirjoitti:
Minä vietän. Mummo on vasta 98v ja tuo aamiaisen sänkyyn, kuten kuuluukin. Ihana ihminen816
Voi ihanaa. Onko hänellä myös munankeitin, että saat takuulla juuri sellaisia minuuttimunia kuin haluat? Ja äkkiäkös hän pyöräilee viiden kilometrin päähän hakemaan juuri 'sitä tiettyä' viikunahilloa!
Kyllä mummon kelpaa kun saa vielä tuntea itsensä tärkeäksi.
Koska mummon jutut on niin puuduttavia, ettei veri kierrä.
Mummot on kuollu jo aikaa sitten. Mutta oman suvun mökillä kyllä vietetään aikaa ja maksetaan kukin vuorotellen ostokset, kokataan vuorollaan ja tiskataan vuorollaan. Kävijöinä siis vanhempani ja perheeni.
Tämä mummo ajaa loiset kirveellä hiiteen mökiltä
Ennemmin ampuisin itseäni jalkaan kuin viettäisin kesän jossain mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ihanaa. Onko hänellä myös munankeitin, että saat takuulla juuri sellaisia minuuttimunia kuin haluat? Ja äkkiäkös hän pyöräilee viiden kilometrin päähän hakemaan juuri 'sitä tiettyä' viikunahilloa!
Kyllä mummon kelpaa kun saa vielä tuntea itsensä tärkeäksi.
Mummo on ihan hyvässä kunnossa. Munat keittää ihan käsikopelolta, se kokemus nääs on opettanut ja pyöräilee päivässä 100km ihan helposti, kun pyydän hoitamaan asioitani. Eläköön mummot.
Veljen perhe on tehnyt tästä oikein taidetta. Ei siis toki veljen mummon luona, molemmat meidän mummoista kun ovat jo manan mailla, vaan meidän vanhempiemme hoteissa sukumökillä. Ilmestyvät paikalle määrittelemättömäksi ajaksi. Tulevat, kun heille sopii, mitään kysymättä vain ilmoituksella, ja poistuvat, kun siltä tuntuu, ilman että yrittävät edes etukäteen arvioida viettämäänsä aikaa. Loisivat viikkotolkulla, 2 aikuista ja 3 lasta ja lemmikit, muiden passattavana. Eivät osallistu ruokakuluihin, mutta syövät ja juovat hyvällä halulla vähintään oman osansa. Eivät tee mitään yhteistä ja yleishyödyllistä: eivät lämmitä koskaan saunaa, mutta saunovat kyllä antaumuksella tuntitolkulla muiden odottaessa, eivät tee ruokaa, eivät siivoa, eivät käy kaupassa. Varmasti rentouttava loma heille ja mukavan reipas työleiri meille muille. Ja auta armias, jos tästä huomauttaa, niin eihän sitä voi vaatia, kun on vauva (nyt 1,5 vuotta) ja kaksi muuta lasta, niin eihän äityli ehdi. Tosin vauva hoidatetaan isoäidillä, kun äiti ottaa aurinkoa, veneilee, saunoo. Eikä isäkään nyt oikein voi, kun pitää palautua rankasta työstä (ihan kuin me muut emme töissä kävisi). Eikä oikein auta edes selittää, että yli seitsemänkymppiset vanhemmatkaan eivät ihan kaikkea jaksa.
Itse, kun käymme mökillä, kerromme tarkasti, koska tulemme ja koska olemme suunnitelleet lähtevämme. Tuomme ruokaa ja juomaa mukana ja käymme kaupoissa loman aikana ostamassa kaikille ruokaa. Autamme ruoan valmistuksessa ja lämmitämme saunan, ja välillä yritämme vähän passata vanhuksia ekstraa, kun ovat sen mielestämme ansainneet - viemme pienille kesäreissuille, jos haluavat lähikaupunkeihin käymään tai saaristoon, ja muutenkin kyselemme, onko toiveita ohjelmasta ja miten voisimme auttaa esim. mökin kunnossapidossa. No, arvata voineet, ketkä ovat toivotumpia kesävieraita.
Ei ole sukumökkiä ja molemmat mummot ovat jo kuolleet.