Havaintojeni mukaan av-mammat ovat kaikki korkeakoulutettuja, hyvin toimeentulevia, kansainvälisiä ja hoikkia. Mitä itse olette havainneet palstalla?
Ihme ettei näihin samoihin tyyppeihin törmää tosielämässä yhtä usein!
Av-mammalla on nimittäin vähintään maisterin paperit (mieluiten kahdelta eri alalta), hän tienaa ja muistaa myös sijoittaa (ja toisin kuin muut, hän ymmärtää sijoittamista hyvin ja sijoittaa eritavalla saaden hirveät tuotot), hänellä on omistusasunto keskustassa, hän puhuu sujuvasti neljää kieltä, ja hän on asunut ulkomailla ainakin pari vuotta (missä kaikki on Suomea paremmin). Hän ei käy lomalla turistikohteissa vaan natiivina painelee menemään missä päin maailmaa sattuu olemaankaan.
Kumpa törmäisin tälläisiin ihmisiin oikeassakin elämässä useammin! Mitä te muut olette huomanneet?
(Hassua kyllä, av-mamma on tästä kaikesta huolimatta vannoutunut persukannattaja.)
Kommentit (32)
Jaa... ? Onpa vastakkaiset havainnot minulla.
Mielenterveysongelmainen kissan omistaja on se stereotyyppinen av-palstalainen minun kokemukseni mukaan.
Jos laittaa "kissani on söpö" -aloituksen, niin sille tulee tuhat peukkua tunnin sisään. Jos laittaa solvaavia viestejä lapsista tyyliin: kuvottavat, haisevat, rääkyjät kaupassa, niin sama juttu.
Samanlainen huomio minulla. Mikä oikeasti on tietysti mahdottomuus. Miksi kaikilla näillä maistereilla ja tohtoreilla on kuitenkin aikaa ja halua kirjoitella tänne pitkiä viestejä? Samalla arvostellen muiden kielenkäyttöä ja oikeinkirjoitusta.
Täällä puhutaan aivan uskomattoman paljon paskaa.
Av-mamman kasvatusmetodit ovat ainoat oikeat.
Pahoittelut, olisin ehkä muuten, mutta en ole äiti, enkä koskaan tule olemaankaan (enkä olisi pärjännyt elämässä näin hyvin jos olisin). Vai kelpaanko silti av-mammaksi?
Kaikki miehet on sysirumia tai jumalan lahja naisille. Muita ei ole. Ihan sama kumpi on niin käy silti sukupuolena sotaa naissukupuolta vastaan ilman sen suurempaa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei näihin samoihin tyyppeihin törmää tosielämässä yhtä usein!
Av-mammalla on nimittäin vähintään maisterin paperit (mieluiten kahdelta eri alalta), hän tienaa ja muistaa myös sijoittaa (ja toisin kuin muut, hän ymmärtää sijoittamista hyvin ja sijoittaa eritavalla saaden hirveät tuotot), hänellä on omistusasunto keskustassa, hän puhuu sujuvasti neljää kieltä, ja hän on asunut ulkomailla ainakin pari vuotta (missä kaikki on Suomea paremmin). Hän ei käy lomalla turistikohteissa vaan natiivina painelee menemään missä päin maailmaa sattuu olemaankaan.
Kumpa törmäisin tälläisiin ihmisiin oikeassakin elämässä useammin! Mitä te muut olette huomanneet?
(Hassua kyllä, av-mamma on tästä kaikesta huolimatta vannoutunut persukannattaja.)
Mä oon kyllä suurinta osaa noista, mitä luettelit. Paitsi en ajattele ulkomailla olevan parempaa asua. Jotkut asiat ovat paremmin ja jotkut eivät. Asumisen kannalta viihdyn Suomessa parhaiten:) Ja sijoittamisesta saan hyvät, en hirveät tuotot. Ja en omista keskustassa asuntoa, koska siellä en halua asua. Käyn turistikohteissa lasten tultua, mutta sitä ennen käyty miehen kanssa omatoimireissuilla suosien paikallisten paikkoja ihan jo hinnan takia. En ole persujen kannattaja, enkä heidän vastustajakaan.
Mun käsitys kuitenkin on palstalaisista, että täällä on kaikenlaisia. On lihavia, laihoja, miehiä, naisia, duunareita, korkeasti koulutettuja, köyhiä ja rikkaita.
Mä käyn täällä ihan rentoutumisen kannalta. Tää on aivokarkkia:) Sopivaa huttua vaativien töiden lomassa tai illalla kotona. Harvoinpa kirjoitan tänne ja kohutuimmat ketjut lukee nopeasti.
Ja kaikilla on kymmeniä tuhansia säästössä :D.
Miksi palstalla käytetään haukkumasanana av-mammaa vaikka me kaikki olemme niitä?
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikilla on kymmeniä tuhansia säästössä :D.
Tarkoitat kai satoja?
Palstan naiset ovat akateemisia menestyjäkaunottaria ja palstan miehet naisettomia ja kouluttamattomia alkoholistiluusereita.
Mä olen oppinut palstalta että kaikki naiset saa aina ja varauksetta kuumia miehiä. Miksi en ole huomannut käytännössä?
Jotenkin koominen väittämä. Palsta on täynnä keskustelua työttömyydestä, sosiaaliturvasta jne., useat keskutelijat ovat kertoneet olevansa töissä kaupassa/ hoitoalalla jne. Täällä on puhuttu lähihoitajaopinnoista ja keskustelussa on tukuttain mukana mm. pitkään kotona olleita äitejä.
Kyllä ap ja peukuttajat ovat tehneet aika köykäisen analyysin, jos ovat päätyneet muutaman brassailijan perusteella siihen oletukseen, että kaikki palstalaiset väittävät olevansa korkeastikoulutettuja ja rikkaita.
Av-mammalla ei ole mitään nousukasharrastuksia. Jos rahaa on, on se wanhaa hyvää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalla käytetään haukkumasanana av-mammaa vaikka me kaikki olemme niitä?
Miksi olet noin seksistinen?
Samoin ollaan ääriköyhiä tai erittäin hyvätuloisia.
Vientiä riittää miesrintamalla, niin että saa huitoa pois tarjokkaita (keskusteluketjuissa kerrotaan miesten jatkuvista pokailuyrityksistä, treffikutsuista, katseista) ja sitten on se toinen porukka, joka ei ole ikinä seurustellut, on kuulemma ääriruma, ja ikineitsyt vielä kolmikymppisenäkin.
Ja aina rinnoista puhuttaessa, kaikilla on luomut, täydellisenmuotoiset, kiinteät rinnat, ilman silareita. Omiin minäkin olen tyytyväinen mutta ei ne silti ole 65DD kokoa kuten suurimmalla osalla...
Ja aina vastaajat itse kokevat olevansa enemmän oikeassa kuin aloittaja, aina pitää päästä pätemään ja viisastelemaan.
Nettikeskusteluissa asiat kärjistetään, kaikkea joko liioitellaan tai vähätellään. Viisastellaan ja pönkitetään omaa näkemystä/itseä tavalla tai toisella. Kriittisesti kannattaa suhtautua nettikirjoitteluun.
Av-mamman pinoindeksi on max 21, kun taas puolet suomalaisista on ylipainoisia.
Kaikilla on valtavat tissit! Monissa liikkeissä on turhan pantteina A-D-kupin rintsikoita, koska hoikalla mammalla kuppikoko on vähintään HH. Ja jokaisella on narsisti lähipiirissä johon täytyy käyttää ovelia psykologisia taktiikoita. Jokainen av-mamma on tietysti pätevä diagnosoimaan lähipiiriään.Kuka sitä mitään peiliin katsomista ja rehellisyyttä omien kykyjen suhteen tarvitsee.
Samoin kuin 8, melkein kaikki täyttyy. Olen nykyään vähän ylipainon puolella mutta laikkari alkanut! Osaan vieraita kieliä paljon useampaa kuin neljää myös!😊 Ulkomailla olen asunut 12 vuotta ja arki siellä oli ihanaa pienten lasten kanssa, välillä töissä (10v), välillä kotiäitinä. Olen rakastanut pienten lasteni kanssa olemista ja arkea myös Suomessa. Nyt lapseni ovat jo aikuisia.
Sijoituksia (osakkeita) on vain perinnön vuoksi. En ole (eikä miehenikään) mikään talousguru, valitettavasti. Asuntommekin on pieni mutta keskustassa. Ei kylläkään Helsingissä vaan lännempänä ja vanhemmassa kaupungissa. Helsingissä käyn mielelläni.
Lapsenikin ovat hyvin kielitaitoisia ja muutenkin sivistyneitä, yhteiskunnallisesti aktiivisia nuoria jotka arvostavat elämässä muutakin kuin vain rahaa. Toki sitäkin on hyvä omistaa vähän, että voi keskittyä tärkeämpiin juttuihin.
Kaikkien ex-mies on narsisti. Jotkut jopa psykopaatteja.
T. Keittiöpsykiatrian erikoislääkäri