Näin tänään ensimmäistä kertaa elämässäni miespuolisen lähihoitajan.
Vaikka olen alalla töissä mutten lähärin ammattinimikkeellä, en ole ennen törmännyt yhteenkään jos ei yhtä työhön tutustujaa lasketa. Hänestä tosin ei koskaan tainnut tullakaan lähihoitajaa.
Hienoa että miehetkin uskaltautuu siihen ammattiin!
Kommentit (7)
Itse asiassa muuten lähes kaikki päihdeasuntoloissa työskentelevät miehet (ja siis naisetkin) on ammatiltaan lähihoitajia. Ei sillä siis mitään merkitystä ole, sain vaan hiljattain tietää asian.
Voi monta työkaveria on miespuolisia lähihoitajia, samoin sairaanhoitajia yliopistosairaalassa!
Minulla on 90-luvun alkupuolella syntyneet lapset. Esikoispoika ja vanhempi tyttäreni ryhtyivät pienenä leikkimään lääkäriä ja sairaanhoitajaa. Siinä leikissä sopimatta oli itsestään selvää, että tytär oli lääkäri ja poika sairaanhoitaja - se oli heidän kokemuksensa ylivieskalaisesta terveyskeskuksesta.
Tunnen useita mieslähäreitä. Exäni mukaanlukien.
Missä päin Suomea näin? Itse olen tavannut ensimmäiset miessairaanhoitajat ja -kätilöt viime vuosisadalla. Lähihoitajia en tiedä kovinkaan monta, mutta ainakin kotipalvelussa on ollut joku täälläkin.
Olihan miespuolisia lähi- ja perushoitajia jo viime vuosituhannen puolella vaikka millä mitalla. Sairaaloissa, ensihoidossa ja ties missä. Hassu sattuma, että et ole sellaista aikaisemmin nähnyt, mutta kiitos, kun jaoit tämänkin tiedonmurusen kanssamme.
Kyllä minä olen tavannut todella paljon mies-lähihoitajia. Joka työpaikassani on ollut vähintään muutama.
t. itsekin lh