Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajille ja muillekkin kiinostuneille, kannattaa lukea!

Vierailija
30.03.2006 |

Olen itse sh, akuutilla puolella ollut töissä kohta kymmenen vuotta ja potilaiden kanssa saanut kestää myös yhtä sun toista. Viime syksynä agressiivinen potilas potkaisi mua ja sain kaksi murtumaa ja reilun kuukauden sairaslomaa. Luottamusmies kehotti minua viemään asian käräjille ja vaatimaan korvauksia (Itselleni asia ei tullut mieleenkään, me tyhmät hoitajat, kyllähän meitä saa potkia ym ilman mitään sanktioita!!!)

Sairaalan lakimies otti asian hoitaaksen ja käräjillä käytiin. Lopputuloksena potilas maksoi mulle reilut 4000e.

Nyt ollaan siinä tilanteessa, että meidän sairaalassa puututaan henkiseen väkivaltaankin, eli yleisesti tuo huorittelu ym. lähteekin hoitajan aloitteesta raastupaan.

Eli muisttetaan me hoitajat, että potilaalla on oikeudet, mutta niin on meilläkin. Älkää enään jättäkö niitä väkivaltaisuuslomakkeita täyttämättä vaan viekää asiat eteenpäin! Kannattaa :)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhainkodissa käveleviä mummoja ole, jos ei niillä päässä ole vikaa, kotona ne ovat. Ja näiltä muka ainoastaan vanhuudesta johtuen hoidossa olevilta kuulee ihan mitä vaan.

Vierailija
22/22 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen akuutilla suljetulla osastolla. Uhkailu, haukkuminen, kiinnipitotilanteet ja eristykset ovat arkipäivää. Silti jokaisesta väkivaltatilanteesta on velvollisuus täyttää tapahtumaraportit. Välillä se on työlästä, mutta tehtävä kuitenkin. Raportteja tarvitaan mm. henkilökuntamäärän mitoitukseen. Myös mahdollisen esine- tai henkilövahingon sattuessa on tärkeää, että tilanne on raportoitu. On oman edun mukaista täyttää paperit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä