Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis saako vuokratyöfirma muka toimia näin?

Vierailija
04.07.2017 |

Olen tehnyt sen kautta vuoroja huhtikuusta alkaen säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt kuitenkin ovat sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä enemmän niitä. Ajattelin kuitenkin myös lomailla, koska oli oikeasti aika rankka kevät koulussa. Samoin alkaa uudelleen syyskuussa. Muutenkin tuntuu, ettei tuolla paikassa oikein ymmärretä koulun mahdollista rankkuutta. Keväällä todettiin moneen kertaan, että onhan sulla illat ja viikonloput aikaa olla töissä, kun et ole silloin koulussa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tarjotaan töitä,jos niitä on!

Vierailija
22/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ei jaksa tehdä kesätöitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pahoittavat mielensä, jos ei tarjota töitä. Tämä on ihan uutta, että joku pahoittaa mielensä, kun tarjotaan töitä!

Vierailija
24/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija ei jaksa tehdä kesätöitä

Onko siinä jotain vikaa?

Taidat olla niitä, jotka ei vaan millään voi ymmärtää opiskelun rankkuutta. Esimerkiksi sitä, että ei opiskellessa pelkästään fyysisesti koulussa oleminen ole sitä kouluaikaa. Niitä tehdään yleensä myös ns. vapaa-ajalla. Minulle oma elämäni ja vapaa-aikani on kaikista tärkeimpiä, työ on aina toissijainen.

Vierailija
25/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiva jostain esiin se sopimus, jonka sinä olet sen firman kanssa tehnyt. Jos siinä lukee jotain " vähintään x tuntia..." niin sitten voivat tarjota enemmän. Jos lukee 10 - 20 viikkotuntia, niin sitten ei tarvitse edes tarjota.

Pääsääntö on kuitenkin se, että osa-aikaisille on tarjottava ensin lisätunteja ja vasta sitten otetaan lisää osa-aikaisia, jos jo työssä oleville ei kelpaa.

Riippuu alasta. Sosiaali- ja terveysalalla on paljon työtä, ja vuokratyöfirmat lähettävät usein haun yhtä aikaa monelle listoilla olevalle. Se saa keikan, joka ekana vastaa. Ei siellä ole rajoituksia, että tarjotaan jokaiselle eri keikkoja. Eikä myöskään luvata, että tämän viikon keikat tarjotaan vain tietylle ihmiselle. Kerran olin Tallinnassa ja kotona näin, että oli tullut 5 työtarjousta. Kaikki oli lyhytaikaista sijaistusta. Kun ilmoitin, että otan vastaan, niille oli tekijä löydetty. Kysyin, tarjotaanko minulle enää mitään, kun en pystynyt heti ottamaan vastaan. Minulle kerrottiin silloin tästä käytännöstä, että nopeimmat saa aina paikat. Jos joku ei todella pitkään aikaan ota vastaan mitään, sitten kysyvät henk.koht., onko henkilö enää halukas töihin.

Vierailija
26/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitkä tavoitteet sinulla on.

Minulle tuli äiti jatkuvasti moralisoimaan tuossa tilanteessa että olen aina huonommassa asemassa kuin hän koska tässä pienessä kamelinpaska kaupungissa hän ei halua ikinä että olisin toisenlaisissa näkemyksissä kuin hän jotta realistinen totuus pysyisi piilossa. Tosin tässä vaikuttaa myös ryhmä organisoituja ihmisiä. Tosin kaikki riippuu tavoitteista mitä sinä näet realistisenä. Ei kannata ai... no jaa. Kyllä ymmärrät. Voit hyvin olla trollikin.

Vierailija
27/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, työn ja koulun yhdistäminen tuntuu joskus tosi raskaalta. Tuntuu, että vapaa-aikaa ei jää paljoakaan edes suht vähillä työtunneilla. Kesälomalla haluaisin myös vähän rennomman fiiliksen, kuin ikuisuuksien työntäyteistä arkea.

Vierailija
28/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin vietän lomaa

Vierailija
29/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitusta ainakin se systeemi on, että samana aamuna kysytään, josko pääsisi tunnin kuluttua töihin. Enkat taitaa olla joku puoli tuntia. Hei haloo, ihan oikeasti, jotain realiteettia siihen hommaan. Ei ihmisillä ole mahdollisuutta istua kotona töihinlähtövalmiina 24/7 odottamassa työhöntulopyyntöä.

Vierailija
30/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Vuokrafirma saa Suomen lakien mukaan tarjota töitä henkilöille, jotka ovat ilmoittaneet vuokrafirmalle olevansa valmiita tekemään töitä. Missä kohtaa tuossa mielestäsi on jotain väärää?

Esimerkiksi siinä, kun nillitetään suureen ääneen siitä, kun en halua tai pysty tekemään niitä 10h vuoroja.

Ei sinne ole pakko mennä. Miten se on niin vaikeaa saada suu auki? Totta kai siellä teetetään ihmisillä niin pitkiä vuoroja kuin suostuvat tekemään. Kuten joka paikassa. Ei se ole työnantajan tehtävä lukea ajatuksista, minkä verran joku haluaa lomailla.

Vierailija
31/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne ole pakko mennä. Miten se on niin vaikeaa saada suu auki? Totta kai siellä teetetään ihmisillä niin pitkiä vuoroja kuin suostuvat tekemään. Kuten joka paikassa. Ei se ole työnantajan tehtävä lukea ajatuksista, minkä verran joku haluaa lomailla.

Miten niin vaikeaako saada suu auki?

No totta helvetissä olen kieltäytynyt vuoroista, jotka ei sovi minulle.

Vierailija
32/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain firmoissa ei tarjota enää vuoroja, jos kieltäytyy kolmesti peräkkäin. Ja nämä vuorot voivat olla parin tunnin tuurauksia niin, että työntekijä menettää matkoihin enemmän rahaa kuin tienaa. Laillista tämäkin.

Tämähän ei kuitenkaan ole mikään kostotoimenpide. Kokemukseni mukaan ainakin duunarihommissa on pitkä lista ihmisiä joita voidaan pyytää töihin. Minusta ei ole mitenkään ihmeellistä että lakataan kysymästä siltä joka ei yleensä suostu ja aletaan kysyä ensimmäiseksi joltain toiselta. Sinne kuitenkin halutaan joku niin nopeasti ja helposti kuin mahdollista.

Vierailija
33/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vaikeaako saada suu auki?

No totta helvetissä olen kieltäytynyt vuoroista, jotka ei sovi minulle.

Mitä SINÄ riehut?

Vierailija
34/34 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain firmoissa ei tarjota enää vuoroja, jos kieltäytyy kolmesti peräkkäin. Ja nämä vuorot voivat olla parin tunnin tuurauksia niin, että työntekijä menettää matkoihin enemmän rahaa kuin tienaa. Laillista tämäkin.

Tämähän ei kuitenkaan ole mikään kostotoimenpide. Kokemukseni mukaan ainakin duunarihommissa on pitkä lista ihmisiä joita voidaan pyytää töihin. Minusta ei ole mitenkään ihmeellistä että lakataan kysymästä siltä joka ei yleensä suostu ja aletaan kysyä ensimmäiseksi joltain toiselta. Sinne kuitenkin halutaan joku niin nopeasti ja helposti kuin mahdollista.

Siis se jolla on lyhin työmatka, ja mahdollisuus tulla paikalle, on ihan voitolla tässä.

Mitenkähän ihmiset kellä on lapsia? Lapset mukaan töihin? Ei päiväkotiin voi soittaa että hei, mä tuon puolen tunnin kuluttua nämä lapset sinne.