Pelkään joutuvani snäppeihin ym kun teinit ja lapset
Kuvailevat kaduilla, kaupoissa jne :( tai kuvaavat suoraan mua ja nauravat. Kellekään tapahtunut näin?
Kommentit (7)
Nykyaika on ihan syvältä, yritä olla välittämättä teineistä
Älkää ainakaan alkako ojentamaan näitä kuvailevia pellejä "napakasti" tai muuten raivoamaan vaikka mieli tekisi, päädytte alta aikayksikön mystoryihin tai jopa YouTubeen otsikolla "Akka ragee" tms. Itse yläasteen oppilaana tiedän että nämä kameravajakit saavat siitä vain lisää inspiraatiota eikä mikään karjahtaminen tehoa mitenkään. Itse yleensä vain ignooraan nämä kuvailut ja jatkan toimiani täysin normaalisti, siinäpähän ottavat tylsää videota. Mitään huomiota perspaviaaneille ei kannata antaa, ne elävät huomiosta ja näkyvyydestä. Ilman kiinnostusta ja kunnon reaktiota uhrilta heidän esityksensä kuolee.
Joo ei saisi provosoitua mutta pitääkö vaan hyväksyä se että heillä on oikeus kuvata mua ja laittaa se nettiin? Tuohan on väärin.. Muutenkin huono itsetunto,omaan oudon vartalon enkä halua että musta otetaan kuvia. Jos joskus suutun, pelkään että nappaan jonkun puhelimen ja hajotan sen.
Kaupoissa ja ostoskeskuksissa kannattaa mennä sanomaan vartijalle tai myyjälle kuvailusta.
En ehkä pyöri kaupungilla tarpeeksi, en ole huomannut tuollaista ilmiötä. Olen 19 ja käytän snäppiä kavereiden kanssa aika paljon, mutta harvemmin on kavereilla ihan tuntemattomia ihmisiä kuvissaan. Joskus saattaa olla, kun ottaa vaan kuvan suoraa edestään, mutta silloinkaan varsinainen viestin asia ei liity mitenkään kuvassa oleviin henkilöihin.
Toisaalta voin kuvitella 14-vuotiaiden poikien tekevän kaikenlaista tyhmää, niiden snäpeistä saattaakin löytyä jotain inhottavampaa.
Kuvaisin näitä älypäitä. Toisaalta toi teinien käytös on aika vaarallista heille itselleen. Mitäs sitten, kun he ärsyttävätkin Markus 200cm ja 100 kiloa raivon partaalle sillein, että se hakkaa heiltä hampaat kurkkuun?
Kyllä, joudut jatkuvasti snäppiin niin kuin kaikki muutkin julkisella paikalla kulkevat.