Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat: mitä tarkoittaa kun lapsi kuulee ääniä asunnossa?

Vierailija
04.07.2017 |

Yksin ollessaan lapsi välillä kuulee mm. kun ovia avataan. Kerran hän kuuli kun ulko-ovi paiskattiin kiinni. Hän sanoo, että nämä kokemukset ovat sataprosenttisia ääniä. En halua vähätellä lapsen kokemusta. Mitä pitäisi tehdä? Lapsi on 12-vuotias.

Ap

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo voi olla vanha ja äänet johtua talon elämisestä, toisaalta lapsen mielikuvitus saattaa vain laukata. Jos muita oireita ei ole niin en olisi kovin huolissani, kannattaa tarkistaa ehkä ilmanvaihto.

Vierailija
2/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kuukausi sitten lapsi oli ihan pelosta hysteerinen eikä uskaltanut tulla koulusta yksin kotiin eikä nukkua yksin kotona.

Lapsi oli wc:ssä, joka on ihan ulko-oven vieressä. Asumme kerrostalossa ja silloin ei ollut muita kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenvikaisuustutkimuksiin ja justiin. Ei oo mitään kotitonttujoukkoa, joka niitä ovia kolistaa.

Vierailija
4/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pitää uskoa että voi vastata?

Vierailija
5/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapsesi neurologille tai psykiatrille. Terve ihminen ei kuulu ääniä joita ei ole.

Vierailija
6/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2 oli ap

Vierailija
7/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpien tutkimusten mukaan mielenterveysongelmat näkyvät paljon nuoremmilla kuin on aiemmin oletettu. Esim. skitsofreeniset ovat kuulleet ääniä jo lapsena, mutta tätä ei ole noteerattu.

Jos kyseessä olisi oma lapseni, lähestyisin asiaa tämän tiedon valossa sairauden näkökulmasta. Yritä löytää aiheesta lisää tietoa ja vie lapsi tarvittaessa tutkimuksiin.

Vierailija
8/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesukseen

Vierailija kirjoitti:

Mihin pitää uskoa että voi vastata?

Vierailija
9/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "uskovat"? Paikallislehdessä oli juuri kokosivun juttu tyypistä, joka höpisi metsän ja kivien hengistä. Jos siellä kummittelee kaadetun puun henki?

Vierailija
10/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesukseen

Joo, Jesse-poika se siellä kolistelee. 

Vierailija
11/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni kuullut "ääniä". Mutta tätä tapahtuu lähinnä vain unen ja valvetilan välimaastossa. Kuulen esim. musiikkia, vaikka on takuuvarmaa, ettei sellaista tule mistään. 

Olen aivan normaali työssäkäyvä perheenäiti.

Suosittelen, ettei numeroa koko asiasta. Jos lapsi siitä itse on huolestunut, niin sano, että se on ominaisuus muiden joukossa. Aivot ovat monimutkainen elin ja tekevät tepposia. 

Tuo on viattomimmasta päästä. Uskovaisuudella ei tämän kanssa ole mitään tekemistä. Älä vain ala tuollaista soopaa tuputtaa lapselle. 

Vierailija
12/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie huumetesteihin. Se on se luultavin syy, koska skitsofrenia puhkeaa myöhemmin ja muut psykoosit on harvinaisia.

Vierailija
13/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen katolinen ja uskon enkeleihin ja demoneihin. Mun kotimaassa on ihan normaalia, että pappi tulee karkoittamaan demoneja ja siunaamaan koteja. Luulisin, että se onnistuu myös täällä. Ainakin ev.lut. papit siunaavat koteja. M29 ja latino

Vierailija
14/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille linkki yhdistykseen, jonka jäsenet eivät ole mitään mielenvikaisia. Se on aivojen erityinen ominaisus, joka joillain on. Ihan varmasti monet näkevät silmät kiinni kuvia ihan eri tavalla kuin toiset. 

http://www.moniaaniset.fi/

Vierailija
15/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanoisin kuin joku aikaisempikin komnentoija. Eli skitsoferenia voi uusimpien tutkimusten mukaan alkaa oireilemaan jo 10 vuotiailla mm äänien kuulemisena

Vierailija
16/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni kuullut "ääniä". Mutta tätä tapahtuu lähinnä vain unen ja valvetilan välimaastossa. Kuulen esim. musiikkia, vaikka on takuuvarmaa, ettei sellaista tule mistään. 

Olen aivan normaali työssäkäyvä perheenäiti.

Suosittelen, ettei numeroa koko asiasta. Jos lapsi siitä itse on huolestunut, niin sano, että se on ominaisuus muiden joukossa. Aivot ovat monimutkainen elin ja tekevät tepposia. 

Tuo on viattomimmasta päästä. Uskovaisuudella ei tämän kanssa ole mitään tekemistä. Älä vain ala tuollaista soopaa tuputtaa lapselle. 

Itse voin selata puhelinta vartin heräämisen jälkeen sängyssä ja huomata, ettei puhelin ollut huoneessa. Aamulla olen aina väsynyt nukuin kuinka paljon.

Vierailija
17/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain uskovat saavat vastata tähän? Ja mihin tarkalleen pitää uskoa?

Vastaan silti. Ääniä voi kuulla monestakin syystä. Minä varaisin ajan lääkärille. Voi olla ihan harmitonkin syy.

Vierailija
18/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on delirium tremenes.

Vierailija
19/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeita käyttävät yhä nuoremmat kaikkien vanhempien kanta on "ei mun lapsi"

Vierailija
20/47 |