Ostanko jopon
Pyöräkaupoille pitäisi mennä lähipäivinä. Haluan peruspyörän ja olen jopoa nyt pähkäillyt. Näyttää pieneltä perusjopo, mutta olen vain 161 cm pitkä, joten pitäisi sopia. Millainen on jopo polkea? Tulisi 3,5 km työmatkoille kesäaikoina ja huviajeluun.
Kommentit (10)
Suosittelen ehdottomasti jopoa! Mä oon164cm pitkä ja se on ihan sopiva, kun on niin isot säätövarat. Käytän itsekin sitä kesäisin lyhyellä työmatkalla ja kaupunkicruisailuun. Mukavasti taittuu alle 5 km, jopa 10km matkat. Kaupungissa se on ehdottoman kätevä ketteryytensä ansiosta, pidemmillä matkoilla raskas poljettava, koska renkaat ovat pienet, eikä vaihteita ole. Ajoasento on mukavampi kuin normi pyörässä kun on niin pysty. Älä anna ensivaikutelman hämätä, tuntuu aluksi pieneltä, mutta siihen tottuu nopeasti. Mä en vaihtaisi jopoa enää mihinkään muuhun, ja nimenomaan tuo ihan perusjopo on paras 💖
Jopot on kivan näköisiä ja ihan kivoja muutenkin, mutta suosittelisin isommilla renkailla varustettua pyörää. Perusjopot on, mitä, 22- tai 24-tuumaisilla kiekoilla, jo tuommoisella 3,5 km matkalla se alkaa tuntua. Hanki mieluummin 26-tuumaisilla kiekoilla oleva pyörä, rullaa paremmin, polkeminen ei ole samanlaista vispausta kuin jopolla. Ja jopoissa on toki myös hinnassa ilmaa, samalla hinnalla saa pyöräkaupasta edellisen kauden oikean pyöränkin. Puhumattakaan jostain bilteman yosemitesta, mitkä on peruspyöriksi oikein kelvollisia. (Eivätkä bilteman pyörät houkuttele varkaitakaan niin paljon kuin jopot.)
Itse olen 171 cm ja hyvin sopii tämänkin pituiselle.Aiempi pyörä oli 3vaihteesta huolimatta tosi raskas polkea jopoon verrattuna.
Ainut miinus on se että tosiaan ei kannata jättää mihin sattuu ja lukita kunnolla sisälle yöksi.
Tykkään koska on nimenomaan peruspyörä, verrattuna kopioihin paljon jämäkämpi, ei paljoa rikkoontuvia osia ja on hyvä polkeakin.
joo, ja liian lyhyet pillifarkut, kånken reppu ja converset
Hyi helvetti. Vastenmielisin pyörä maailmassa.
Luin että otsikossa lukee: "Ostanko juopon?". Mietin että siittäjäksi vai seuraksi vai mitä varten...
Älä. Asento pyörässä on kiva, mutta itse pyöräily helvettiä (pienet pyörät, ei vaihteita...). Pyöräily jäänyt täysin ja ihmettelin miksi, kunnes muistin hankkineeni jopon.
Kaikki haluaa jopon siksi, koska se on muotia
Mä en ostais. Jopo on kallis ja varkaat kääntävät sen alta aikayksikön..
Riippuu missä päin ajelet. Täällä Helsingin Kalliossa Jopot on suosittuja, ja varkaatkin sen tietävät.