sukujuurista
Sain jokunen aika sitten tietää että sukuni tulevat sekä Pohjanmaalta (ihan just sieltä puukkojunkkarien maisemista) että Viipurista. Eli ihan eri suunnista. huvittavinta tässä on se, että kymmenisen vuotta sitten olin opiskelemassa pienen ajan siinä kylässä Pohjanmaalla josta mun suku yhdeltä osin on kotoisin ja paikalliset sanoivat että olen ihan jonkun paikallisen tyypin näköinen. Jotkut katsoivat minua kuin olisivat kummituksen nähneet. En niin hirvittävästi vaivannut päätäni sillä mut nyt kun kuulin että äidin puolen suku on sieltä niin harmittaa etten kiinnittänyt muiden sanomisiin niin paljon huomiota...Onko muille käynyt samanmoisia outoja yhteensattumia?
Kommentit (4)
Minun sukuni on laaja, koska olen sukua Adamille ja Eevalle.
Isäni teki aikoinaan suku tutkimusta ja selvisi mm. että eräs esivanhemmistani oli ollut tämän paikkakunnan ensimmäinen pappi. (muutimme tänne ollessani, 12 isäni töiden perässä)
Toinen yllättävä tieto oli, että olen sukua Aleksis Kivelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sattunut, sillä tunnen hyvin tarkkaan omat sukujuureni ja tietoisuus on ollut jo lapsuudesta lähtien.
Ainoa mikä aloituksessa hämmästyttää, ettei aikuinen lapsi tiedä vanhempiensa synnyinseutua, vaan se tulee yllätyksenä vasta aikuisiällä, jonkun asian yhteydessä.
Eikö teillä sukulaiset pidä mitään yhteyttä?
Oman sukuni vaiheita tiedän 1500-luvulta alkaen.
Tiedän sekä omien vanhempieni että isovanhempieni synnyinseudut ja ne ovat länsi-ja lounaisrannikolla mutta isovanhempien vanhempien synnyinpaikoista ei ollut tietoa vaikka he ovat lapsuudessani eläneet ja kuolleet vasta kun olen ollut teini-iässä. Aluksi oli elossa siis viisi sukupolvea ja sitten yhtäkkiä ei ketään eli isoisovanhemmat, isovanhemmat ja vanhemmat kuolivat kaikki kuuden vuoden sisään eli olin 21v kun jäin "yksin" muita sukulaisia kyllä on mutta olen aikuisiällä asunut kaukana heistä ja ollut kiireinen oman elämäni kanssa. Toisaalta hekin alkoivat tekemään sukututkimusta vasta jonkun aikaa sitten. Esim. mun isoisän äidin äiti on jostain syystä lähtenyt raskaana kävelemään 100 km:n päähän kotikylästään töihin isoon kaupunkiin ja jäänyt sille tielle ja mennyt myöhemmin paikallisen kanssa naimisiin ja tehnyt tämän kanssa lisää lapsia...joskus kuviot on aika ihmeelliset...
Ei ole sattunut, sillä tunnen hyvin tarkkaan omat sukujuureni ja tietoisuus on ollut jo lapsuudesta lähtien.
Ainoa mikä aloituksessa hämmästyttää, ettei aikuinen lapsi tiedä vanhempiensa synnyinseutua, vaan se tulee yllätyksenä vasta aikuisiällä, jonkun asian yhteydessä.
Eikö teillä sukulaiset pidä mitään yhteyttä?
Oman sukuni vaiheita tiedän 1500-luvulta alkaen.