Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö lukio osta lapsille kirjoja?!

Vierailija
03.07.2017 |

Pitääkö ne siis hankkia itse? Lapsi esitteli jotain kirjalistaa ja sanoi että pitää hankkia itse! Minä olen työtön ja ei ole varaa. Olen säästänyt viimeiset 2 vuotta tuistani että saadaan lapselle tietokone ostettua.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjat pitää ostaa itse. Jos teillä kerran on läppäri, voitte koettaa saada nettikirjoja halvemmalla kuin paperikirjoja, jos ette saa mistään käytettyjä kirjoja.

Toisaalta lukiolaisten ei tarvitse maksaa ruokailujaan kuten amislaisten.

Tosin riippuu ihan lukiosta. Naapurikuntamme ostaa kirjat ja läppärit myös lukiolaisille. Pieni satsaus oppilaisiin - iso satsaus työllisyyteen ja kunnan elinvoimaisuuteen.

Joopa joo, mä haluan kuulla oikeasti sen kunnan, joka noin tekee. Epäilen sinun puhuvan puppua.

Toisen asteen koulujen - siis lukioiden ja ammattioppilaitosten kirjat ja opiskeluvälineet ovat olleet AINA oppilaiden itsensä ostettava. Ei niitä koskaan ole kunta kustantanut

Googlaa Utajärven lukio. Uskon että voi olla muitakin pieniä kuntia, jotka ainoan lukionsa oppilaille kustantavat läppärit ym.

Vierailija
42/43 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen on alaikäinen kun aloittaa lukion. Joten vanhemmat ostaa tarvikkeet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjat pitää ostaa itse. Jos teillä kerran on läppäri, voitte koettaa saada nettikirjoja halvemmalla kuin paperikirjoja, jos ette saa mistään käytettyjä kirjoja.

Toisaalta lukiolaisten ei tarvitse maksaa ruokailujaan kuten amislaisten.

Tosin riippuu ihan lukiosta. Naapurikuntamme ostaa kirjat ja läppärit myös lukiolaisille. Pieni satsaus oppilaisiin - iso satsaus työllisyyteen ja kunnan elinvoimaisuuteen.

Ei amislaisten tarvi maksaa ruokailuja, meillä ainakin sai henkilötunnuksella ruoan ilmaiseksi. Amkissa ja yliopistossa maksaa.

Ehkä tämäkin on koulukohtaista? Itse kävin kauppakoulua 20 vuotta sitten ja silloin piti maksaa. Lukiossa ei tarvinnut, olin yllättynyt, kun amiksessa tuohonkin piti varata rahaa. Hyvä jos asia muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi