Käykö kukaan enää yllättäin kyläilemässä
Kommentit (8)
Ennen oli hyvin tiedossa, mihin aikaan kellekin sopii mennä, kun useimpien ihmisten aikataulut olivat melko säännöllisiä ja toistuvia. Nykyään ei.
Olisi ikävää, jos meille tulis nyt joku, sillä pienen tauon jälkeen aion jatkaa töitä vielä muutaman tunnin ajan. Aamuksi pitää saada valmista, joten jos joku nyt tulisi yllättäen kyläilemään, joutuisin heittämään ulos tai vaihtoehtoisesti tekemään työni yöllä. Että mieluiten soitellaan ensin, kiitos.
Meillepäin ei pääse summerilla sisään, jollei ole erikseen asiasta sovittu. Summerissa on katkaisija ja se on päällä vain tilauksesta, joten ihan yllättämättä se kyläily ei onnistu...
Toivottavasti ei. Yllätysvieraat olisi kamala asia. Olen juuri tullut töistä, kaapit tyhjät, väsy ja nälkä. En jaksa mitään yllätysvieraita.
Meillä on yksi paikka johon mennään ihan ilmoittamatta. 91-vuotias isomummo joka aina ilahtuu yhtä paljon.
Yllätysvierailu on hyvä vanhukselle. Muille tehdään Yllätysvierailu siten, että itse kutsutaan toinen omaan kotiin yllättäen kylään. Koskaan ei nykyään tuppauduta toisen kotiin yllättäen. Se oli vanhaan aikaan se.
Ei todellakaan. Meille tunki anoppi ovesta sisään sunnuntai-aamuna kun oltiin panemassa. Tuli sen verran karjuttua sille siitä hyvästä, ettei uskaltanut astua vuoteen tontillemme edes kutsuttuna. Oli teettänyt poikansa avaimesta kopion, kun mies oli ollut kylässä vanhemmillaan! Itse itsensä kutsuminen on moukkamaista ja etenkin ovesta sisään tuppaaminen soittamatta ensin (edes ovikelloa) on karseaa.
Meillä meni lukot uusiksi, kun en luottanut siihen, että pois otettu kopio olisi ollut ainoa. Mies ei ole käynyt vanhemmillaan sittemmin kylässä (3v aikaa), koska järkyttyi itsekin siitä, että äitinsä kehtasi teettää luvatta kopiot avaimistamme. Ei sellaiseen ihmiseen voi luottaa, ettei se sitten napsi luvatta mukaansa jotain. Anoppi tunnusti vieläpä käyneensä kotonamme kahdesti ollessamme töissä. Ei siellä silloin ole siivottu esim. useimmin käytettyjä seksileluja sängyltä.
Sairaalloisen uteliaita tuollaiset, jotka haluavat nollan sekunnin varoitusajalla tupata kurkkimaan toisten koteihin. Kyllä pitää soittaa ensin ja antaa mahdollisuus kieltäytyä tai edes lopettaa seksipuuhat ensin.
Yleensä en. Ei ole välttämättä väki kotosalla.