Tulkkauksessa ongelmia
Maahanmuuttoviraston tekemiä turvapaikkapäätöksiä analysoinut tutkija Erna Bodström sanoo, että hutiloiduilla päätöksillä leikitään ihmishengillä.
Maahanmuuttoviraston tekemissä turvapaikkapäätöksissä on tutkijoiden mukaan lukuisia virheitä.
Virheitä tapahtuu muun muassa tulkkauksessa ja maatiedossa.
Tutkijat ja suuri joukko suomalaisia vaatii, että viraston toimintaa asetettaisi tutkimaan riippumaton selvitysryhmä.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707032200242279_u0.shtml
Ja tämän pitäisi kiinnostaa meitä maksavia kansalaisia miksi? Minun ymmärrys loppuu siihen, että Irakista asti pitää tallustella Suomeen, eikä jäädä lähikielialueille.
Nuo asioista älämölöä pitävät ovat muuten järestään naisia.
T. Nainen itsekin
Kommentit (7)
Mitä ne oikein kuvittelivat tänne saapuessaan? Että näin pienellä kielialueella pärjää jollakin arabialla? Vahva suomi-arabia laillistettu tulkki ohoi? Voi pitää sellaisella vähän kiirettä. Puhumattakaan muista kielistä ja murrealueista. Avaimet ja rahaa käteen, homma selvä?
Voi tulla siivoajan töistä yllättäen kilpailtu ala. Ei riitä kaikille töitä. Minulla ei ainakaan ole varaa palkata kotisiivousta näiden leikkauksien jälkeen. Ikkunat joutuu nykyisin pesemään ihan itse.
Iltalehti: Poliisilla ja pelastuslaitoksella on operaatio käynnissä Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Ihminen on rakennuksen katolla.
Meinaako siellä joku palautettava lähteä pikalennolla? :D
Mäntsälässä poliisit olivat jo poistamassa kielteisen päätöksen saaneita. Totesivat vain, että tämä menee joko nopeammin tai hitaammin, riippuen suostuvatko lähtemään vapaaehtoisesti vai väkisin.
Näitä tullaan heidän sanojensa mukaan toteuttamaan nyt ihan viikoittain. Toivottavasti liian moni epätoivoinen ei ala riehumaan ja ole haitaksi muille kuin itselleen. Kannattaa seurata kesän mittaan ja syksyä kohden vähän sillä silmällä meininkiä.
Anteeksi, korjaus. Heinolassa. Tässä linkki.
Erna on stereotyyppinen xl suvakkkitar aina ulkonäköä myöten.
Lähtee Irakin poika kotiin takaisin. Hyvä tiukennettu linjanveto. Kuinkahan moni tulkki tekee jäynää ja kääntää tahalleen väärin?