Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

monimuoto-opinnot, työharjoittelu + omat työt

Vierailija
03.07.2017 |

Monimuoto-opintoja ammattikorkeassa suorittaneet, miten olette saaneet järjestettyä mahd. työkuviot ja opintojen työharjoittelun ym. perhearjen? Olen itse harkitsemassa hakevani AMK:hon, mutta vakkarityöt jatkuisivat samalla.. Mietin noita työharjoitteluja itse tutkinnon aikana. Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suosittelen vähintäänkin vähentämään niitä vakkarityön työtunteja, jos teet niitä täysipäiväisesti. Tämä on kärkäs mielipide, mutta en ymmärrä miksi aikuisiällä pitäisi lähteä opiskelemaan, jos ei ole mahdollista panostaa niihin aikaa?

Vierailija
2/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain suorittaa matkailupuolen restonomi harjoittelut omalla työpaikalla. Monimuoto opiskelu vaatii aikaa samalla tavalla kuin päiväopiskelijan hommat, työ vaan lisää opiskelujen rasittavuutta. Monestihan monimuoto opiskelijalla pitää olla työkokemusta niin paljon että ensimmäinen harjoittelu kuittautuu jo olevalla työkokemuksella. Tosin jos alaa on vaihtamassa niin ei taida kuittautua. Minä kävin kaksi harjoittelujaksoa. Harjoittelu päättyi siihen että aloin itse yrittäjäksi työpaikallani. Opinnot meni 2 kk yli suunnitellun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun tukena on ollut koki ajan ihana perhe. On näet kolme lasta niin sai temppuilla ja tehdä yöllä läksyjä. Opinnot ei ole sen helpompia

Vierailija
4/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain jo hyväksymispaikan koululta.Mut elämän realiteetti on nyt se,etten voinut ottaa opiskelupaikkaa kuitenkaan vastaan:/ En voi olla pois töistä työharjoittelujaksojen aikana.Katsotaan sitten myöhemmin,jos sais kerättyä jotain säästöjä sitä varten,vaikka aikuiskoulutustukea saisin toki nytkin.

Vierailija
5/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä ajoin etukäteen työnantajan kanssa sopiminen miten hoitaa harjoittelut. Kaveri opiskelee työn ohessa lähihoitajasta sairaanhoitajaksi. Kaupungin työntekijä on ja anoi ja saa virkavapaata harjoitteluiden ajaksi. työnantajan kanssa sovittu asia. Harjoitteluita on paljon.

Vierailija
6/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain jo hyväksymispaikan koululta.Mut elämän realiteetti on nyt se,etten voinut ottaa opiskelupaikkaa kuitenkaan vastaan:/ En voi olla pois töistä työharjoittelujaksojen aikana.Katsotaan sitten myöhemmin,jos sais kerättyä jotain säästöjä sitä varten,vaikka aikuiskoulutustukea saisin toki nytkin.

Ihmettelen ratkaisuasi. Varmasti alakohtaisia eroavaisuuksia on, mutta monimuoto on joustavaa opiskelua, eli koulu joustaa kyllä harjoitteluidenkin suhteen.Ei koululla ole niin väliä milloin sen hoitaa, moni tekee harjoittelun vasta viimeiseksi ennen valmistumista. Esim. AMK:ssa on opiskeluaikaa 4 tai 4,5 vuotta, kyllä siinä ajassa nyt jotenkin järjestää ne harjoittelut.

Voit ottaa opintovapaata muutamaksi kuukaudeksi ja saada aikuiskoulutustukea.

Noh, eipä tämä nyt sinun kohdallasi enää muuksi muutu, mutta oletko varma ettei tässä nyt pelko estänyt sinua hakeutumasta koulutukseen?

Vierailija
7/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin sellainen tilanne, että vakityöt (kokoaika) välttämättömiä rahallisesti, koska on lainaa ym. maksettavana. Nykyiset työt vähän "pakollisia" vielä parin vuoden ajan, koska firma perheyritys, jossa olen osana. Kuitenkin olen vielä nuori ja haluan opiskella jotakin muuta alaa (josta olen itse kiinnostunut). Olen nähnyt parhaaksi, että olisi mahdollista (tietenkin rankkaa) suorittaa monimuoto-opintoja, mutta etenkin tuon harjoittelun suoritus mietityttää..

Vierailija
8/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein koko opiskeluajan työharjoitteluja lukuunottamatta 100% työaikaa. Kolmivuorotyö vanhuspuolella. Tiistai ja keskiviikko oli koulu päiviä, muuten töissä. Työharjoittelua olin opintovapaalla.

Vierailija
9/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut suoritettua harjoitteluja vain tekemällä omaa työtään? Itse työskentelen tällä hetkellä kokoaikaisesti alalla, jossa suurimmalla osalla on amk-tutkinto, itsellä ei ole. Mietin monimuoto-opintoina amk-tutkintoa, ja mietin että onnistuisiko harjoittelut tosiaan vain olemalla työssä? Moni kyseisen alan opiskelijoista tulee harjoitteluun tekemään juuri sitä työtä mitä itse teen tällä hetkellä.

Vierailija
10/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, onko jossakin alalla tai koulutusohjelmassa amk:ssa yleensä vähemmän työharjoittelua? Jos olette työharjoitteluita suorittaneet "vuorotyöaloilla", kuten sairaanhoitoalalla, niin ovatko työnantajat olleet joustavia opiskelijan muiden töiden tai perheen suhteen? Miten olette saaneet esim. iltavuoroja niin halutessa? Saavatko harjoittelijat halutessaan tehdä esim. paljon yövuoroa, jos mahdollista työpaikalla?

Vierailija
11/11 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi aikuisopiskelija, viimeistelen monimuoto-opintoja opinnäytetyön parissa. Meillä opiskeluaika oli 3,5 vuotta, harjoitteluja yhteensä 5 kk. Eka kuukauden harjoittelun tein toisena vuonna, loput sitten opintojen loppuvaiheessa. Meillä ainakin koulu jousti, harjoittelut sai tehdä omaan tahtiin.

Harjoitelujen aikana olin opintovapaalla vakipaikastani. Ilmoitin vaan hyvissä ajoin, työnantaja oli tosi kannustava onneksi. Opintovapaatahan on myönnettävä, työnantaja voi korkeintaan lykätä sitä tietyn ajan. Harjoittelun ajalta voi saada aikuiskoulutusrahaa, meillä onneksi harjoittelut olivat palkallisia (tekniikan alalla yleensä näin).

Osa luokkakavereistani teki jo alan töitä ja saivat harjoittelunsa kuitattua niin. Harjoittelusuunnitelmat tuli tehdä ja hyväksyntä ohjaavalta opettajalta piti tietysti saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi