Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallatko ajaa autolla Tukholman keskustassa?

Vierailija
03.07.2017 |

Mun olisi pakko. Mies mursi jalkansa ja olimme jo varanneet matkan Hki - Tukholma lautalle ja siitä autolla pitäisi lähteä kohti Malmöa. Hirvittää!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Hyvin se menee.

Vierailija
2/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä hirvittää? Kyllä mä uskaltaisin. Varsinkin jos on hyvä apukuski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan ja olen ajanutkin. Monesti. Tänäkin kesänä kerran jo.  Ainakin viikkarin satamasta matka E4:lle on helppo... Hyvin opastettu. Eikä tarvitse oikeastaan missään keskustassa seikkailla edes. Rohkeasti vain matkaan!

Vierailija
4/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on tosi selkeä autoilumaa, eli uskaltaisin.

Vierailija
5/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tosi hyvä ja selkeä reitti ulos kaupungista. Hyvin se menee! :)

Vierailija
6/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan ja olen ajanutkin. Monesti. Tänäkin kesänä kerran jo.  Ainakin viikkarin satamasta matka E4:lle on helppo... Hyvin opastettu. Eikä tarvitse oikeastaan missään keskustassa seikkailla edes. Rohkeasti vain matkaan!

Tarkoitat varmaan Siljaa?

Vierailija
7/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Mapsista kun katson, näyttää olevan paljon tietöitä. Mutta kai niistäkin ohi jotenkin pääsee :D

Onko sieltä opasteet suoraan E4:lle vai E20:lle? Katsoin että tie on ensin E20 ja muuttuu vasta myöhemmin E4.

Vierailija
8/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö laivat Helsingistö ja Turusta samaan satamaan? Onko molemmista selkeet ohjeet ..?

Nimim. toinen tuskaileva

Vierailija
9/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö laivat Helsingistö ja Turusta samaan satamaan? Onko molemmista selkeet ohjeet ..?

Nimim. toinen tuskaileva

Silja laivat menee Värtanille ja Vikingin paatit Stadsgårdenin satamaan.

Vierailija
10/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskallat. Ruotsalaiset ovat todella kohteliaita, liikenteessäkin, joten ei tarvitse olla huolissaan mitä muut ajattelet, jos vähän harhailet tai epäröit. Hyvin se menee!

Vierailija
11/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan molemmista satamista on hyvät ja selkeät ohjeet.. Tänä kesänä käytin viking linen laivoja. Sieltä pääsee suoraan tielle E20 ja sieltä yhtä helposti ja suoraan E4:lle...

Niin olen siis käyttänyt kumpaakin satamaa Tukholmassa. (silja sekä viking line) ja Suomen päässä sekä Turkua että Helsinkiä.  :)

Vierailija
12/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan molemmista satamista on hyvät ja selkeät ohjeet.. Tänä kesänä käytin viking linen laivoja. Sieltä pääsee suoraan tielle E20 ja sieltä yhtä helposti ja suoraan E4:lle...

Niin olen siis käyttänyt kumpaakin satamaa Tukholmassa. (silja sekä viking line) ja Suomen päässä sekä Turkua että Helsinkiä.  :)

Ok, me oltiin viimeksi joulukuussa ja silloin Vikingiltä oli aika työläs päästä, kun oli niin suuria tietöitä. Kyllähän sieltä pääsee, mutta ruuhkaisaa oli aamulla ja kiertoteitä mentiin. 

Vierailija
13/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Mapsista kun katson, näyttää olevan paljon tietöitä. Mutta kai niistäkin ohi jotenkin pääsee :D

Onko sieltä opasteet suoraan E4:lle vai E20:lle? Katsoin että tie on ensin E20 ja muuttuu vasta myöhemmin E4.

Heti satamasta oli selvät suorat opasteet. Ainakin viikkarin satamasta Stadsgårdenista. Siljaa käytin viimeksi pari-kolme vuotta sitten ja muistelisin, että opastus toimi sielläkin. Pelko pois! Tietyöt eivät haitanneet yhtään. Niitä on siellä E4:lla joitakin... Aiheuttavat paikallisia jonoja.. Tiet Ruotsissa on hyvät ja selkeästi opastetut.

Vierailija
14/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi helppo nakki, pysyt vain opastetulla reitillä. Selvitä tien numero ja/tai käytä vaginaattoria. Ja jos törttäät, Tukholmassa löytyy Helsinkiä helpommin kohtelias tien antaja. Krapulainen raivoava apukuljettaja voi kyllä aiheuttaa onnettomuuden.

Vierailija
15/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, me oltiin viimeksi joulukuussa ja silloin Vikingiltä oli aika työläs päästä, kun oli niin suuria tietöitä. Kyllähän sieltä pääsee, mutta ruuhkaisaa oli aamulla ja kiertoteitä mentiin. 

Kesäkuun lopulla pääsi kivasti ajamaan. Tulin sillä Helsingistä tulevalla laivalla ja oltiin satamassa noin klo 10? Ei ongelmia liikkumisessa.

Vierailija
16/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, minkä merkkistä vagiaattoria suosittelet? Meidän PilPil alkaa olla jo vanha.

Vierailija
17/17 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskallat. Ruotsalaiset ovat todella kohteliaita, liikenteessäkin, joten ei tarvitse olla huolissaan mitä muut ajattelet, jos vähän harhailet tai epäröit. Hyvin se menee!

Kyllä Ruotsistakin löytyy paskiaisia ja tieraivoa, mutta keskimäärin selkeästi parempi liikennekulttuuri kuin suomessa. Jos navigaattori on ajantasalla, niin laivasta pääteitä poistuminen on helppoa.