Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten olette hoitaneet asian? Kärsin todella voimakkaasta raskauspahoinvoinnista joka vielä korostuu näin helteellä. Viikkoja nyt 11+3 joten toivon mukaan pian helpottaisi.

Pelkkä suutelu saa minut oksentamaan ja itse yhdyntä on sitä, että puren tyynyä ja pidättelen oksennusta. Olen nyt viikon ajan kieltäytynyt seksistä ja pyytänyt miestä ymmärtämään. Silti hän painostaa minua ihan jatkuvasti, useita kertoja päivässä. Äsken sanoin, että äkkiä sitten, niin suuttui siitäkin ja pitää nyt mykkäkoulua.

Tiedän, että miehellä on tarpeensa, mutta onko se oikein, että minä joudun oksentelemaan sen vuoksi? Olen muutenkin nykyään kotini vanki koska en pahoinvoinnin vuoksi voi oikein käydä missään.

Olisiko kellään siis mitään vinkkiä?

• ylös 6
  • alas 41

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Jätä se mies jo nyt, ei tule tuosta helpottamaan. Entä vauvan synnyttyä rintatulehduksessa monta viikkoa valvoneena? Jos ei pysty toisen sairauden vuoksi omaa kättä väliaikaisesti käyttämään niin on sen verran itsekäs ettei sellaisen kanssa kunnon parisuhdetta tule.

• ylös 80
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

onko oikeesti näin korkealla libidolla varustettuja miehiä jotka eivät pärjää muutamaa viikkoa ilman? Tulee mieleen ihan viettiensä vankina oleva elukka. Vastenmielistä. Mitäs sitten kun vauva syntyy ja alapää vuotaa ja on niin kipeä ettei vaan halua ja pysty ehkä moneen kuukauteen?

• ylös 82
  • alas 3
Vierailija

Olemme olleet yhdessä todella kauan ja tämä on jo kolmas lapsi, joten en ala pelkän seksin vonkaamisen takia perhettäni hajottamaan. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi on keskittynyt lähinnä aamuun, nyt se velloo ympäri vuorokauden. Luulen, että mies ei vaan tätä tajua ja luulee minun huvikseni? pihtaavan.
Ja minusta ainakin Oulussa oli tänään helle kun mittari näytti varjossa +28.

Ap

• ylös 5
  • alas 31
Vierailija

Voiko tuollaisia miehiä olla oikeesti olemassa ? Ihan ku joku elukka ,pitää panopuunaan ja aina kimpus ,yök en kestä!!!

• ylös 43
  • alas 2
Vierailija

Että sellainen sika sitten. Omani on käyttäytynyt ihan päinvastoin, kyselee että jaksatko varmasti, onko asento hyvä, tarviiko siirtyä, eihän satu mihinkään tai ole huono olo tms. :o

• ylös 36
  • alas 2
Vierailija

Helppohan se on täällä huudella että jätä mies. Harva nyt jättää raskaana ollessa jos muita isompia ongelmia ei ole. Nyt olisi vaan keskustelun paikka ap:llä miehesi kanssa. Käyttäkööt kättänsä kunnes olet kunnossa ja sinäkin haluat.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Olen pahoillani.

Yrjöä miehen päälle jo vonkausvaiheessa. Luulisi, että hän käsittäisi tilanteen paremmin.

• ylös 31
  • alas 0
Vierailija

Mun mielestä molempien pitäisi ymmärtää toisiaan (sä ymmärrät jo miestäsi eli hänen pitäisi myös ymmärtää sua). Sen mukaan kummalla menee huonommin, niin sen mukaan mennään. Se, jolla menee paremmin, tulee vastaan. Miehesi ei varmaan ihan ymmärrä, miten huonosti voit? Vaikka luulisi vähän tollommankin kyllä ymmärtävän (anteeksi kun näin sanon hänestä). Oletko kertonut hänelle, kuinka huono olo sinulla on? Siis ihan tarkkaan kuvaillen? Tietääkä hän tuon, että joudut esim. puremaan tyynyä? Luulisi, ettei rakastava mies haluaisi aiheuttaa lisäkärsimystä vaimolleen ja tyytyisi vaikka omaan käteensä... Minkälainen parisuhde teillä muutoin on ollut? Oletko ollut onnellinen hänen kanssaan? Onko hän painostanut ja syyllistänyt sinua aiemmin?

Mulla oli myös todella paha raskauspahoinvointi 24/7 eka puoliskon ajan. Oletko neuvolassa puhunut tästä, oletko saanut sieltä mitään apua tai lisätutkimuksia? Onko sulla ollut mitään muita oireita, esim. kutinoita jossain päin kroppaa (esim. kämmenet, jalkapohjat, maha, rintakehä tai mikä paikka vain)? Pahoinvointi voi olla normaalia ja normaalia pahempaa muuten vain, mutta joskus se voi olla oire hepatogestoosista eli raskaushepatoosista (raskaudenaikainen maksan toimintahäiriö). Älä kuitenkaan pelästy. Sitä pystytään hyvin hoitamaan ja sikiön pitäisi olla turvassa, kunhan vain raskautta seurataan todella tarkkaan (ultrat, sydänkäyrät, verikokeet jne.). Kannattaa vaikka heti huomenna soittaa neuvolaan ja ottaa tämä puheeksi. Pyydä maksakokeet ja sappihapot otettavaksi. Jos ne on normaalit, ne olisi silti hyvä kontrolloida myöhemminkin ja heti, jos esim. kutinoita ilmaantuu.

Kannattaa kokeilla myös kaikkia muita vippaskonsteja olon helpottamiseksi. Apteekista saa ostettua sellaisia akupunktiorannekkeita. En tiedä, oliko placeboa vai mitä, mut mua ne ehkä ihan kuin aavistuksen auttoi. Fb:stä löytyy myös yksi ryhmä, voin koittaa etsiä sen nimen.

Vierailija

Jos mies ei tajua eikä tämä ole samanlainen raskaus kuin aikaisemmin, niin voisitko selittää hänelle että sinulla on todella huono olo ja kerrot hänelle sitten kun olo helpottaa?

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Miten tollaset miehet pärjää kun eivät ole parisuhteessa? Jos ei siis edes viikkoa-paria pysty olemaan ilman seksiä?

Vastenmielisen kuuloinen äijä.

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet yhdessä todella kauan ja tämä on jo kolmas lapsi, joten en ala pelkän seksin vonkaamisen takia perhettäni hajottamaan. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointi on keskittynyt lähinnä aamuun, nyt se velloo ympäri vuorokauden. Luulen, että mies ei vaan tätä tajua ja luulee minun huvikseni? pihtaavan.
Ja minusta ainakin Oulussa oli tänään helle kun mittari näytti varjossa +28.

Ap

Kauanko tuo "todella kauan" on?

Vierailija

No, sulla vaan on vääränlainen mies. Omani ei ikinä painostaisi minua. Ja mikä on, ettei mies osaa käyttää omia käsiään? Oksenna toki yhdynnässä sen päälle, niin eiköhän tajua.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Sanot sille selkeästi että olet todella huonovointinen niin se oma käsi voisi olla parempi idea ensihätään kunnes voit paremmin. Jos ei mene perille, niin suvereenisti yrjöät sen päälle.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Miten sun aiemmat raskaudet on menneet? Onko lapset syntyneet etuajassa vai ajallaan/yli? Oliko edellisissä raskauksissa kutinoita tai liikkuiko vauvat normaalisti mahassa? Entä tiedätkö, miten äitisi, mummojesi, siskojesi, tätiesi tai serkkujesi raskaudet on menneet? Onko heillä ollut tällaisia oireita ja onko vauvoja syntynyt ennenaikaisina? Onko suvun naisilla ollut maksasairauksia tai sappivaivoja?

Hepatogestoosi voi tiettävästi olla perinnöllinen ja se voi aiheuttaa edellä mainittuja asioita (ennenaikaisen syntymän, sikiö liikkuu vähän; mutta näin ei välttämättä ole kaikilla). Maksa-arvojen pitäisi äidillä normalisoitua raskauden jälkeen. Joillain voi kuitenkin olla hieman suurentuneempi riski maksasairauksiin ja esim. sappikiviin. Hepatogestoosi voi myös tulla pahempana ja aiemmin seuraavissa raskauksissa.

12

Vierailija

Jos nyt pihtaat niin miehesi pettää sinua muutaman viikon kuluessa. Ja se on silloin ihan omaa syytäsi,

• ylös 0
  • alas 12

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat