Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Potkasin varpaan kovaa, hoitoalan ihmisiä paikalla?

Vierailija
02.07.2017 |

Minulle sattui siivotessa tapaturma. Potkaisin varpaan suoraan kirjahyllyyn, sattui aivan kauheasti. Käveleminen sattui myös todella paljon ja tuntui, että kipu säteilee muuallekin jalkaan. Pidin kylmää varpaassa ja vielä myöhemminkin nyt illallakin joudun kävelemään nilkuttaen, kun vihloo ja särkee kovaa, jos jalalle varaa. Turvoksissa on. Onko täällä hoitoalan ihmisiä paikalla, kannattaisiko poiketa huomenna lääkärissä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei murtuneille varpaille mitään tehdä. Särkylääkettä vaan pahimpaan kipuun. Itse potkaisin kerran varpaan niin pahoin, että se turposi valtavaksi ja meni sitten ihan mustaksi. Olihan se aika pitkään kipeä ja käveleminen oli hankalaa. Onneksi oli vapaata töistä, kun en voinut laittaa edes kenkää jalkaan.

Vierailija
2/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mitään muuta ku kovaa käyttöä. Olen telonu pikkuvarpaan joka oli musta ja pakotti ,töihin vaan ja tukevaa kenkää jalkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani murtui kerran ja teipattiin yhteen viereisen varpaan kanssa.

Vierailija
4/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen murtanut varpaani, siis saman varpaan, kahdesti. Oli juuri ehtinyt parantua, kun potkaisin taas samaan sohvanjalkaan.

Ei varpaalle mitään tehdä terkkarissakaan (en tosin käynytkään) . Kipeä oli aikansa, kunnes parani. Kyseessä oli pikkuvarvas, kävelykin sujui, kun laitoin jalkaani kengät, joissa varvas ei päässyt liikkumaan. Työpäivän jälkeen kotiin tuollessa, kun otin kengät pois, kipu palasi ja liikkuminenkin vaikeutui.

Koita ap löytää sellaiset kengät, jotka tukevat riittävästi, niin pääset liikkumaan. Särkylääkkeitä tulet varmasti tarvitsemaan. Tsemppiä.

Vierailija
5/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka kylmähoitoa+särkylääkettä  ja aamulla teippaat viereiseen varpaaseen varovasti.Mikä varvas ap?

Vierailija
6/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatka kylmähoitoa+särkylääkettä  ja aamulla teippaat viereiseen varpaaseen varovasti.Mikä varvas ap?

Pikkuvarvas.

Vierailija
7/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuvarvas.

Vierailija
8/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.. Lähti vahingossa kahteen kertaan tänne, pahoittelut.

Ap

Vierailija
9/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo just noita edeltäviä ohjeita jos ei ole vääntynyt virheasentoon. Ei tarvi lääkäriä tms.

Vierailija
10/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mursin eilen myös varpaan. Ei sille muuta voi kuin teipata naapuriin, välttää kävelyä ja ottaa särkylääkettä.

Täällä olen Ranskan maaseudulla nyt jalkapuolena lomailemassa.😳

Vierailija
11/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iso varvas murtuu aina lääkäriin. Muilla ei niin väliä. Teippaa toiseen kiinni , väliin sideharsoa tai pumpulia tai kangasta. Jos tarviit kävelyvaikeuden vuoksi saikkua lääkäriin. Tulehduskipulääkettä pari-kolme viikkoa säännöllisesti.

Vierailija
12/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mursin eilen myös varpaan. Ei sille muuta voi kuin teipata naapuriin, välttää kävelyä ja ottaa särkylääkettä.

Täällä olen Ranskan maaseudulla nyt jalkapuolena lomailemassa.😳

Voi ei.. Minulla myös matka lähellä. :(

Ap

Vierailija
13/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttäisin kävelemistä lähiaikoina mahdollisuuksien mukaan. Se voi olla murtunut ja revähtänyt mutta ei isovarpaallenikaan tehty muuta kuin teipattiin, sain myös viikon sairaslomaa (ja potkut koeajalla).

Itsellä on mennyt myös molemmat pikkuvarpaat ja siksikin pidän joidenkin maiden tapaa käyttää sisäkenkiä järkevänä. Koska noita onnettomuuksia aina joskus sattuu.

Vierailija
14/14 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä varvas kyseessä? Yleensä murtuneille varpaille ei tehdä muuta kuin teipataan.

Ja kylmä, koho, kompressio...

Kannattaa välttää liikaa rasitusta ja pitää mahdollisimman paksupohjaisia kenkiä.

Kivun lievittämiseen on hyvä käyttää tulehduskipulääkkeitä.