Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen asuinalue on Pormestarinluoto?

Papu72
02.07.2017 |

Tyttäreni on muuttamassa Poriin ja ollaan katsottu vuokra asuntoa sieltä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa

Messualue ja  suurin osa kerrostalo aluetta ihan ok.

Joitain taloja jossa järjestyshäiriöitä.

Kannattaa kerrostalo asunto valita tarkkaan.

Vierailija
2/16 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pormestarinluoto on loistava paikka. Kirjurinluoto ja Puuvilla ovat ihan nurkalla ja kaupungin keskustaankin lyhyt kävelymatka. Talot ovat myös yllättävän hyvässä kunnossa, vaikka kyseessä onkin lähinnä pikaisesti 70-luvulla rakennettu talokanta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pormestarinluoto a.k.a porkka, hämärää aluetta jossa asustaa paljon narkkeja. Tosin niitähän on koko Pori piukassa. Tervetuloa vaan, itse asun länkässä (länsi-pori) ja vihaan asua täällä, opiskelun perässä muutin maalta. Kerrostalossani asustaa hämärää porukkaa ja olen kokenut häirintää ja omaisuuttani on kadonnut yli 200 euron edestä.

N18

Vierailija
4/16 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono maine lama-ajalta, mutta nykyään asuu paljon opiskelijoita ja vanhuksia. Vähän semmoista köyhisväen seutua, mutta Kirjuri, Puuvilla ja joenvarsilenkki lähellä. Olen asunut 10.v sitten vanhustentalon vieressä, ei koskaan mitään ongelmaa. Porin huonompia alueita, mutta ei voi verrata suurempiin kaupunkeihin näitä Porin slummeja, tosi kesyä kamaa kuitenkin. Opiskelija pärjää kyllä.

Herralahtea voin suositella myös opiskelijalle, lähellä keskustaa, halvahko ja suht vähän ihmeväkeä.

Vierailija
5/16 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pormestarinluoto a.k.a porkka, hämärää aluetta jossa asustaa paljon narkkeja. Tosin niitähän on koko Pori piukassa. Tervetuloa vaan, itse asun länkässä (länsi-pori) ja vihaan asua täällä, opiskelun perässä muutin maalta. Kerrostalossani asustaa hämärää porukkaa ja olen kokenut häirintää ja omaisuuttani on kadonnut yli 200 euron edestä.

N18

Maalta tullut länsiporilainen. Eli kerrohan mihin kokemukseen nuo "tietosi" Porkasta perustuvat?

Vierailija
6/16 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalta tullut länsiporilainen. Eli kerrohan mihin kokemukseen nuo "tietosi" Porkasta perustuvat?

Olen syntynyt porissa, asunut Porista vain 20km päässä ja viettänyt Porilaisen sukuni luona aikaa todella paljon lapsena sekä vieraillut Porissa joka kuukausi ennen muuttoani Poriin. Asunut länkässä olen kohta vuoden, joten tiedänpä Porista aika paljon. Ja voin sanoa että Porissa, juuri näissä vähän huonommissa alueissa asuu hämärää porukkaa alhaisen vuokran takia. Toki asuu jokapuolella Poria myös tavallista porukkaa ja opiskelijoita sekä vanhuksia mutta en suosittelisi kellekään näitä halvempia, selvästi huonomalla alueella sijaitsevia kerrostaloja jos haluaa välttää riskin mahdollisista hörhönaapureista.

Pikkulisänä vielä, tunnen Porista paljon porukkaa ja tiedän missä ei kannata liikkua.

Vierailija
7/16 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan siis Porkassa, juuri näissä vähän huonommissa alueissa. N18

Vierailija
8/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lähes 20-vuotta Porkassa (78-97) ja 80-luvun puolivälissä tuo oli kiva paikka asua. Porkassa asui tuolloin paljon lapsiperheitä, mutta tilanne muuttui 80-luvun lopulla ja varsinkin 90-luvun alun lama-aikana. Lapsiperheiden tilalle muutti juoppoja, pulsuja, narkkareita, joiden vuoksi Porkka sai huonon maineen. Levottomuutta lisäsi Kippari-pubin avaaminen kaupan alueelle. Siellä ns turvennuijat ja eronneet muijat aiheuttivat hämminkiä ja jatkuvasti silloisesta Siwasta ja Ärrästä käytiin pöllimässä tavaraa. 90-luvulla Porkassa tapahtui muutama paljon julkisuutta saanutta henkirikosta.

Nykyään Porkka taitaa olla melkoinen lintukoto 90-lukuun verrattuna.

Vierailija
9/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin 90-luvulla Pormestarinluodossa, messualueella ja siellä oli todella rauhallista ja mukavaa asua, keskustaan ei pitkä matka. Olin teini silloin. Kerrostalo-alueella asuikin sitten todella hämärää porukkaa.  Messualueen ja kerrostaloalueen välillä todella suuri ero. Messualue on tosin suurimmaksi osaksi omistuasasuntoja, ei ainakaan ennen ollut vuokra-asuntoja ollenkaan. 

Olen sen jälkeen asunut useassa maassa, useammassa pääkaupungissa viimeiset 10 vuotta eikä porkka tai Pori kokonaisuudessaan tunnu yhtään pahalta paikalta. Helsingissäkin ehdin asua ennen ulkomaille muuttoa. Porkan kerrostaloilta on on Muurimäen Teemukin maailmalle pompahtanut, tai Dingon Neumann aikanaan eli ei se mikään paha paikka ole. Elämä on kiinni ihan itsestä.

Vierailija
10/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porilaisia ei juuri naapurin ominaisuudet kiinnosta, kunhan juttuun tulee.

Vierailija
11/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asunut nyt Kuutintiellä reilut kaksi vuotta, ja ei ole pienintäkään moitteen sijaa ainakaan omassa taloyhtiössäni. Vanhusten ja opiskelijoiden suosima alue. Hieno jokimaisema ja satakunnan isoin ostoskeskus aivan nurkan takana, etenkin kesänä erittäin hienoa aluetta, hyvät lenkkipolut ja luonto vehreää, kaikki tarvittava lähellä, ja aivan kivenheiton päässä keskustasta. Alue on todella kovassa nousussa tänäpäivänä, ja asuntojen hinnatkin saattaa nousta viellä enemään, kun puuvillan laajennustyöt on saatu maaliin.

Suosittelen Pormestarinluotoa lämpimästi kaikille. 5/5

Vierailija
12/16 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 5 vuotta Purjeentiellä.

Plussat

+edullinen vuokra-/hintataso

+vehreää puistomaista aluetta ja joenvarressa lenkkipolku

+keskusta, Puuvilla ja Kirjurinluoto lähellä, Kirjuriin pääsee kätevästi Kaarisiltaa pitkin

+kauppa vieressä (tosin kauppakeskus tullut ikänsä päähän ja puretaan ja tilalle rakennetaan uusi)

Miinukset

-aika paljon alkoholisoitunutta porukkaa hengailee asuntojen pihoilla ja kaupan edessä

-on järjestyshäiriöitä, jonka vuoksi poliisit ovatkin näkyvästi paikalla tekemässä tarkastuskierroksia

Vierailija
13/16 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen upein lähiö.

Vierailija
14/16 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muuttaisi.

Vierailija
15/16 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini asui Porkassa 10 vuotta enkä nähnyt yhtään narkkaria Porkassa. Juoppoja pari, niinkuin monessa muussakin lähiössä.

Vierailija
16/16 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Porkka hieno asuin alue lapsiperheille ja muillekkin asukkaille,Asuin ennen keskustassa ,en tykännyt kun astuin ovesta ulos olin kadulla lspsiperheille ei sopinut lainkaan,nyt voin päästää lapset leikkimään ja leikkipaikolla on väljyyttä ja ympärillä vihreät alueet ei ole autoja riesana,on tosi rauhallista ,suosittelen,nimimerkillä perheen  äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän