Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet Ben & Jerry's jäätelötempauksesta ja poliittisesta kampanjasta?

Vierailija
02.07.2017 |

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/05/26/ben-jerrys-ban-two-scoops-fl…

Lyhyt suomennos: Ben & Jerry kieltää myymästä asiakkaille kahta palloa samaa jäätelöä, kunnes "tasa-arvoinen avioliitto" hyväksytään Australiassa.

Kivaa vai ei?

Kysymykseni ei liity niinkään homoaiheeseen vaan yritysten vallankäyttöön. Silloin (muinoin) kun minä olin nuori, niin valveutuneet aktivistit, anarkistit, radikaalit ym. vastustivat yritysten kasvavaa valtaa taloudessa ja politiikassa. Nyt tuntuu siltä, että nimenomaan oikeistokonservatiivit ovat niitä innokkaimpia boikotoijia... Kun taas "punavihreät" ovat ihan innoissaan, kun McDonalds, Ben & Jerry, Burger King ym. ylikansalliset (ja eläimiä hyödyntävät) firmat heiluttavat sateenkaarilippua.

Ihan ilman sarvia ja hampaita tätä ääneen mietiskelen, omaa nuoruutta muistellen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat mielestään tiedostavampia kuin koskaan, joka asiasta on mielipide joka pitää kertoa somessa. Samaan aikaan ollaan iloisen välinpitämättömiä siitä, että äänestämällä ei voi vaikuttaa mihinkään. Suomen politiikan määrittelee Facebook, Twitter, Google, vaate-, limsa- ja hampurilasbrändit. 

Perinteinen vasemmisto kannatti sitä, että kaikilla on samat mahdollisuudet vaikuttaa varallisuudesta riippumatta. Nykyään taloudellinen valta ja ylikansalliset brändit jyrää.

Vierailija
2/3 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilever omistaa tuotemerkin ja on näköjään keksinyt ilmaisen mainoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Unilever omistaa tuotemerkin ja on näköjään keksinyt ilmaisen mainoksen.

Niinpäs omistaakin. Jotenkin olin mieltänyt sen pienemmäksi merkiksi, mutta Unileverillähän se on. Niin on muuten Ingmankin, joka samaten on sateenkaaren väreissä.

Nyt ahdistaa entistä enemmän brändien valta. Ihan sama mitä poliittista kantaa edustatte, lukekaa Naomi Kleinin No Logo!

Lisäksi ahdistaa se, että nykypäivän "aktivistit" hyväksyvät tällaisen vaikuttamisen, koska sen tehdään ns. hyvän asian nimisissä. Koska tasa-arvohan on "hyvä asia"... Mutkun mutkun. Jos muutama yksittäinen toimija omistaa käytännössä kaikki tärkeimmät tuotteet, niin hetken päästä he voivat päättää asioita, jotka ei sitten kuulukaan niihin "hyviin asioihin".

Okei, Ben & Jerry ei kuulu maailman tärkeimpiin tuotteisiin, mutta jos esim. meinaat käyttää kännykkää niin se on joko Apple tai Google (Android). 

Selkeästi irokeesipäinen punkkarityttö heräilee sisälläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi