Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos menkkaviikko osuu rantalona-ajankohdalle?

Vierailija
02.07.2017 |

Uitko silti tamppoonin turvin meressä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tamponia kuten muutenkin ja elän ihan normaalisti. Kyllä, uin meressä. Miksi en uisi?

Vierailija
2/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoin ja siirrän menkkoja. Kerran aikaisemmin olen tehnyt näin, siis reseptillä saatavalla Primolut lääkkeellä. 

Joskus lapsena olen ollut etelänreissulla ja käyttänyt sitten tamponia ja uinut ihan normaalisti. Sittemmin käytin e-rengasta, jolla myös menkkojen siirto oli helppoa. Nykyään kierukan kanssa tamponi ei käy, joten nyt sitten Primolut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primolutilla mennään

Vierailija
4/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytön kuukuppia eikä menkat haittaa rantalomaa. Suosittelen.

Vierailija
5/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodan kuin pistetty sika ja nautin lomasta.

Vierailija
6/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei oo sattunu ku kerran sellaseen ajankohtaan. Ratkaisin asian siirtämällä menkat kotiinpaluun jälkeiseen aikaan.

Vierailija
7/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän menkat.

Vierailija
8/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin takuulla huolta siitä, että loma-aikaan ei osu menkkoja. Pidän menkat n. pari kertaa vuodessa. 

Vierailija
9/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan siteet mukaan ja nautin auringosta. Tamponia en käytä, sitä pitäisi vaihtaa alvariinsa ja silti käyttää lisäksi sidettä (minulla on tosi runsaat kuukautiset pari ekaa päivää).

Tamponin kanssa uimista ei suositella bakteeritulehdusriskin takia.

Vierailija
10/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi täälläkin oli käytössä kolmen viikon rantalomalla.

Vierailija
11/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäisin menkat tai ostaisin kuukupin, jota juuri nyt harkitsen muutenkin.

Vierailija
12/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu, koska hormonikierukka, mutta ilman sitä käyttäisin kuukuppia ja nauttisin lomasta.

Vierailija
13/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos sulle tulee lomalla vessahätä? Mitä teet?

Vierailija
14/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi mukaan ja mulla on muutenkin menkka-kaksi-päivää eikä viikko.

Vierailija
15/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi tamponi ei käy kierukan kanssa? Itse olen käyttänyt kyllä yli 10 vuotta ongelmitta. Ja olen ymmärtänyt että suuri osa käyttää joko kuukupoia tai tamponia kierukan kanssa.

Vierailija
16/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaan siteet mukaan ja nautin auringosta. Tamponia en käytä, sitä pitäisi vaihtaa alvariinsa ja silti käyttää lisäksi sidettä (minulla on tosi runsaat kuukautiset pari ekaa päivää).

Onko näin? Mitä jos sen vaihtaa heti uimisen jälkeen? Suolaistahan vesi on.

Vierailija
17/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tamponin kanssa voi uida. Pointti on, ettei jätä sitä tamponia hautumaan sisuksiinsa uinnin jälkeen. 

Riippuu siitä, kuinka vaivanloiseksi koet kuukautiset ylipäätään. Selviätkö tamponeilla vai siirrätkö suosiolla.

Vierailija
18/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin? Mitä jos sen vaihtaa heti uimisen jälkeen? Suolaistahan vesi on.

Ei meriveden suola sitä vettä puhdista, kuulepas. Aika moni eurooppalainen rantakohdekin on todellisuudessa varsin saastunut.

Mutta joo, kannattaa heti uinnin jälkeen vaihtaa tamponia. Vesihän imeytyy siihen emättimen suun suunnasta, eikä sitä siksi kannata jättää muhimaan emättimeen.

Itse en nyt vaan kauheasti tykkää ajatuksesta, että joka uinnin jälkeen kävisin repimässä tamponia ulos. Mieluummin jätän väliin ja viilennän itseni hotellissa suihkussa.

Vierailija
19/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi nimeltänsä Beppy Wet tampon. Voi käydä saunassa, uimassa ja panna. Niissä ei ole narua ja ne menevät niin syvälle pilluun etten usko että ne merivettäkää hörppää uidessa. Tietty tarvii vähän lantiopohjan lihaksia että saa pois.

Vierailija
20/21 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti en edes varaa lomamatkaa ajankohtaan jolloin on menkat. Mutta jos olisi joku pidempi reissu esim. kuukauden jolloin ne väkisin osuisivat niin sitten ihan samoin kuin normaalisti. Tamponi toosaan ja menoks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme