Mies ei jätä minua rauhaan..
Tutustuin erääseen mieheen, emmekä edes tapailleet muuta kuin kahvin merkeissä. Kerroin hänelle jo heti alussa, että en ole romanttisessa mielessä hänestä kiinnostunut ja tämä sopi hänelle. Tapailimme siis ystävinä. Ystävyydestä huolimatta mies aina välillä teki lähestymisyrityksiä jotka jokainen kerta torppasin. Lopetin sitten tarkoituksella yhteydenpidon huomattuani, että mies on edelleen ihastunut ja kuvittelee välillemme syntyvän jotain, mutta minä en ole ihastunut häneen.
Nyt olen sitten ihmeissäni miehen käytöksestä; hän lähettelee minulle edelleen kuukausien yhteydenpidon katkaistuani viestejä, jossa pyytää minua hänen kanssaan jonnekkin, en ole näihin viesteihin mitenkään reagoinut. Siltikin vaikken vastaa hänelle hän laittaa viestiä. Viimeisessä viestissä hän kirjoittaa pahoitteluja sekoiluistaan ja pyytää anteeksi käytöstään, ja kysyy viesteissään, että enkö ole enää hänen kaveri?!
En ymmärrä oikein tätä, koen että hän takertuu minuun jonkin syyn vuoksi. Mitä tällaisen takertujan kanssa tekisi?
Mies muutenkin tutustumisemme aikana itse aiheutti nuo tilanteet mitä pahoittelee, ja lähentelyjen jälkeen koki itsensä niin huonoksi. Kerroin aina suoraan ja selkeästi , etten ole edelleenkään kiinnostunut, ja kohteliaasti sanoin asiat.
En mielelläni vastaa hänelle mitään, ja koska viestien sisältö vetäisi minua ikäänkuin takaisin menneeseen ja minun pitäisi vastata kysymyksiin mihin en koe enää tarvetta, eikä hän itse ottanut tapahtumien jälkeen puheeksi käytöstään, vaan käyttäytyi normaalisti ja viestitteli, vaikka en vastannut mitään, minkä ihmeen takia hän lähettelee nyt viestejä. En ole tuntenut häntä kuin lyhyen aikaa. Minusta tuntuu kuin hän syyllistäisi minua ja hänen oma käytöksensä johti tähän tilanteeseen, eikä pelkästään lähenteleminen, vaan kiukuttelu. Kuulostaako läheisriippuvalta? Koin kyseisen henkilön jo vähän raskaana ja en todellakaan halua osaksi hänen ongelmiaan.
Kommentit (8)
Minulla on ystävinä miehiä ja naisia, eikä kenenkään kanssa ole tullut ongelmia siitä jos joku ei ole halunnut suhdetta. Kypsä ihminen kyllä ymmärtää ein, en tiedä sitten miksi tämä kyseinen mies ei halua uskoa sitä. Jos ette kovin pitkään ole edes tunteneet, niin pidän erikoisena että hän haluaa olla ystäväsi,mutta kuitenkin samaan aikaan viestisi perusteella lähennellyt toistuvasti. En itsekään jäisi roikkumaan ihmiseen, enkä edes kehtaisi yrittää ihmistä, josta tiedän että kiinnostusta ei olisi, tyytyisin salaa ihailemaan. Onko mies joku rassukka? Rassukaan ei oikeuta lähentelyyn tai kuuntelemattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä suosittelisin, ettet vastaa mihinkään hänen viestiinsä. Edes niin että et ole edes kaveri, älä ota enää yhteyttä, veikkaan että ruokkii kyseisen tyypin käytöstä saadessaan sulta edes jonkin vastauksen.
Tietysti en ole mikään ekspertti tuommoisen häiriökäyttäytymisen suhteen, voi olla taas että täysi hiljaisuus voi taas edesauttaa sitä, et tyyppi käy morjenstaas henkilökohtaisesti vastauksia hakemassa... nyt sun kannattaa miettiä itse mikä on paras tapa toimia...
Siltä tuntuu, että hänen käytöksen vuoksi joudun tilanteisiin minkä hän aiheutaa, ja vastaamaan kysymyksiin mihin hän haluaa selkoa. Ja muita intiimejä juttuja, kun anonyyminä kirjoitan, kyseinen tyyppi saattoi kuulleni todeta ääneen pakkiem jälkeen tällaista: panettaa....siis sanoi kuulleni tuollaisia asioita, jotka koin sopimattomiksi ja edelleen lähestyy. Ja kyllä parempi on etten vastaa, hän on saanut minussa pienen syyllisyyden heräämään, mutta koitan nyt ohittaa tämän tuntemuksen..Ja huomaankin, että emme voi jutella samalla tasolla edes asioista, etsikööt toisen ahdisteltavan.
Estä se. Tuollaisile tapauksille on tehtävä heti selväksi että viestin lähettely on ei-toivottua ja kiellettävä yhteydenpito poliisin uhalla. Kieltoviestin jälkeen ei saa itse vastata kertaakaan mihinkään viestiin ja kannattaa laittaa estot päälle kaikkialla mihin ne voi laittaa.
Jos hyypiö pommittaa edelleen, numero vaihtoon ja luovutuskieltoon tai yhteys poliisiin. Pääasia että itse systemaattisesti toimii kuten on ilmoittanut eli raportoi tarvittaessa ei-toivotun yhteydenpidon poliisille eikä itse ole aloitteellinenviestimisessä tai vastaile ei-toivottuihin viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Estä se. Tuollaisile tapauksille on tehtävä heti selväksi että viestin lähettely on ei-toivottua ja kiellettävä yhteydenpito poliisin uhalla. Kieltoviestin jälkeen ei saa itse vastata kertaakaan mihinkään viestiin ja kannattaa laittaa estot päälle kaikkialla mihin ne voi laittaa.
Jos hyypiö pommittaa edelleen, numero vaihtoon ja luovutuskieltoon tai yhteys poliisiin. Pääasia että itse systemaattisesti toimii kuten on ilmoittanut eli raportoi tarvittaessa ei-toivotun yhteydenpidon poliisille eikä itse ole aloitteellinenviestimisessä tai vastaile ei-toivottuihin viesteihin.
Kiitos neuvosta, mutta tuo tuntuu liian rajulta vaihtoehdolta, mutta jos nyt tämä vastaamattomuus ei tuota onnellista lopputulosta ja hyypiö vielä laittaa viestiä, tai lähestyy ja siitä ahdistun, niin sitten sanon suorat. Olin jo vähällä sanoa ja kirjoittaa aikaisemmin, että mitä ajattelen ja miksi en vastaa hänelle, onneksi en viestiä silti laittanut. Outoa, että tää mies kyselee syitä yhteydenpidon loppumiselle, vaikka itse hänelle ei sopinut ystävyys kuitenkaan ja lähentely+seksuaaliset puheet, jotka tulivat hänen suusta olivat syynä tälle päätökselle.
Jos lähestyy vielä, niin sitten sanon tiukasti että nyt loppu viestien lähettely, ja laitan estot. Ja kun ei tällaiselle ihmiselle joka takertuu, eikä ymmärrä asioita samalla tavalla kuin muut, voi sanoa edes oikeasti suoraan mitä ajattelee ja tuntee, eikä kyllä kiinnostakkaan. Hankkis apua vaivoihinsa, eikä tarraudu ihmisiin väärällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvosta, mutta tuo tuntuu liian rajulta vaihtoehdolta, mutta jos nyt tämä vastaamattomuus ei tuota onnellista lopputulosta ja hyypiö vielä laittaa viestiä, tai lähestyy ja siitä ahdistun, niin sitten sanon suorat. Olin jo vähällä sanoa ja kirjoittaa aikaisemmin, että mitä ajattelen ja miksi en vastaa hänelle, onneksi en viestiä silti laittanut. Outoa, että tää mies kyselee syitä yhteydenpidon loppumiselle, vaikka itse hänelle ei sopinut ystävyys kuitenkaan ja lähentely+seksuaaliset puheet, jotka tulivat hänen suusta olivat syynä tälle päätökselle.
Jos lähestyy vielä, niin sitten sanon tiukasti että nyt loppu viestien lähettely, ja laitan estot. Ja kun ei tällaiselle ihmiselle joka takertuu, eikä ymmärrä asioita samalla tavalla kuin muut, voi sanoa edes oikeasti suoraan mitä ajattelee ja tuntee, eikä kyllä kiinnostakkaan. Hankkis apua vaivoihinsa, eikä tarraudu ihmisiin väärällä tavalla.
Raju keino on ainut mikä menee perille. Kannattaa laittaa ne estot päälle juuri siksi että takertuu. Siksi se takertuu kun olet liian häveliäs etkä saa sanottua että evvk.
Raah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raju keino on ainut mikä menee perille. Kannattaa laittaa ne estot päälle juuri siksi että takertuu. Siksi se takertuu kun olet liian häveliäs etkä saa sanottua että evvk.
Raah.
No joo tuossa olet oikeassa, koitan päästä eroon tällaisista tyypeistä vähin äänin, olen huono ärähtämään, enkä monesti halua hermostua kellekkään, mutta käytän tuon kortin jos vielä lähestyy yhdestikkin. Ymmärrän sen, että osa ihmisistä käy vain elämässä, ja kun en ole itse takertuvaista sorttia ollenkaan....mutta kuten sanottu käytän tuon kortin jos lähestyy, kiitos.
Mä suosittelisin, ettet vastaa mihinkään hänen viestiinsä. Edes niin että et ole edes kaveri, älä ota enää yhteyttä, veikkaan että ruokkii kyseisen tyypin käytöstä saadessaan sulta edes jonkin vastauksen.
Tietysti en ole mikään ekspertti tuommoisen häiriökäyttäytymisen suhteen, voi olla taas että täysi hiljaisuus voi taas edesauttaa sitä, et tyyppi käy morjenstaas henkilökohtaisesti vastauksia hakemassa... nyt sun kannattaa miettiä itse mikä on paras tapa toimia...