Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin poistaa julkisen rahoituksen sukupuolenkorjausleikkauksilta ja transsukupuolisten hormonihoidoilta

Vierailija
02.07.2017 |

Pitäisi olla sallittua omalla kustannuksella muttei verorahoilla. Jos joku välttämättä haluaisi hoitoja niin toivon että osamaksu järjestyisi. En usko transsukupuolisten ongelmien olevan sellaisia jotka pitää hoitaa kirurgisesti tai edes hormoneilla vaan ne ovat psykologisesti ratkaistavissa. Jos miehet voisivat hyväksyä paremmin feminiiniset piirteensä ja naiset maskuliiniset niin sukupuolen korjauksia ei tarvittaisi. On olemassa paljon feminiinisiä miehiä ja maskuliinisia naisia mutta jotkut sitten jostain syystä päätyvät siihen että heidän pitää saada olla toista sukupuolta kuin mihin ovat syntyneet ja joita ovat kromosomaalisesti ja tämä on surullista.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
2/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dysforia on mielisairaus, jota hoidetaan mm. sukupuolen korjaus leikkauksilla. En todellakaan menisi itse leikkaamaan tukea trans sukupuolisilta joilla jo muutenkin on kohonnut itsemurha riski. Kuulostaa samalta kuin ehdottaisi, että skitsofreniaa sairastavien pitää joko kustantaa itse lääkkeensä tai olla ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot joutuvat maksamaan itse kaihileikkaukset tai hyväksymään sokeuden. Miksi ei transsukupuolisilla ole vastaavaa systeemiä: jos asia ei haittaa jokapäiväistä selviytymistä ja johda täydelliseen avuttomuuteen, kustannukset joutuu hoitamaan itse.

Vierailija
4/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Et usko, mutta tiedätkö? Oletko perehtynyt asiaan? En oikein jaksa uskoa, että olet. Eiköhän ne asiantuntijat päätä näistä asioista vauvapalstan mammojen sijaan.

Vierailija
5/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinähän et siitä päätä vaan ihmiset joilla on mututuntuman sijasta oikeaa, asiantuntemukseen perustuvaa tietoa.

Vierailija
6/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmisen mielessä se vika eli psykologille mentävä.

Vierailija
7/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin olet surullinen tapaus. Harmi, ettei sun päässä olevaa (asenne)vammaa saa leikkauksella kuntoon. Mä maksaisin mielelläni verovaroin sellaisia leikkauksia, joissa moukkamaisista ja typeristä saataisiin järkeviä, ajattelevia, empaattisia ihmisiä.

No yks sellainen melkein vastaava leikkaus olisi. Mut se on jo kielletty. Alkaa l....b... mia.

Vierailija
8/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että transsukupuolisuus on vaikea asia. Se ei kuitenkaan sairaus, johon mun mielestä pitäis antaa julkisen rahoituksen puolesta muuta kuin psyykkista hoitoa, esim terapiaa. Jos transsukupuolinen haluaa vaihtaa sukupuolensa, niin se pitäisi tapahtua omakustanteisesti. Toisaalta näiden osuus terveydenhuollon kustannuksista on niin pieni, että lopulta miksipäs ei vois auttaa näissä asioissa.

Vierailija
9/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tupakoitsijat saavat maksaa itse tupakoinnista johtuvien sairauksien kulut. Sopii varmaan myös tupakoivalle aplle.

Vierailija
10/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti on kannattavampaa maksaa transsukupuolisten korjaushoidot, kuin kustannukset jotka johtuvat mielenterveys-, päihde- ja syrjäytymisongelmista, joita hoitamattomuudesta seuraa.

Vierailija
11/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihmisen mielessä se vika eli psykologille mentävä.

Eiköhän he käy moneen kertaan psykologilla yms. Siellä selvitetään onko se vain vika mielessä vai jotain muuta.

Miten ihmiset voivat esittää niin yksinkertaisia mielipiteitä ja kuvittelevat ettei näitä asioita ole asiantuntijat vuosikymmeniä setvineet? Niin kuin aloitus.

Ehkä yksinkertaisessa maailmassa olisi hyvä elää.?

Vierailija
12/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi asia ei ole sun uskomuksista kiinni.

Vierailija
13/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä ja neuvolakäynneistä pitää maksaa täydet hinnat, kun itsehän on raskaaksi hankkiutunut.

Kouluihin lukuvuosimaksut, niin lapsettomien ei tarvitse maksaa toisten lasten koulunkäyntiä.

Lapsettomuushoidot yksityiselle, eihän luonto ole tarkoittanut kaikille lapsia.

Mikä tahansa ongelma maksasta löytyykin, niin se on varmasti alkoholin aiheuttamaa eli itse aiheutettu. Lompakko auki siis! Sama yhteys keuhkoissa, kurkussa ja tupakoinnissa.

Lihavuus itse aiheutettua. Hammasongelmat johtuvat liiasta sokerin syönnistä.

Tai sitten ei...

Vierailija
14/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Taitaa olla sinulle oikein sydämenasia. 

Vierailija
15/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinähän et siitä päätä vaan ihmiset joilla on mututuntuman sijasta oikeaa, asiantuntemukseen perustuvaa tietoa.

Niin, ensin me muut maksamme verorahoistamme niiden palkan joilla on "asiantuntemukseen perustuvaa tietoa" ja vastineeksi he sitten sanelevat mitä muutakin meidän pitää maksaa.

Vierailija
16/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja tämä on surullista" XD

Vierailija
17/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sinun vallassasi.

Sen sijaan, jos sinulla on vähän järkeä, voit järjestää asiasi siten, ettet maksa veroja Suomeen. Voin suositella sitä vaihtoehtoa. Sen jälkeen kaikenlainen yhteiskunnan typeryyksien aiheuttama vitutus on tipotiessään.

Vierailija
18/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin voidaan tehdä ja sitten maksetaan moninkertaisesti enemmän kun hoidetaan mt-ongelmia kuten terapiaa ja masennusta, siitä johtuvaa työkyvyttömyyttä yms.

Vierailija
19/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin voidaan tehdä ja sitten maksetaan moninkertaisesti enemmän kun hoidetaan mt-ongelmia kuten terapiaa ja masennusta, siitä johtuvaa työkyvyttömyyttä yms.

jos ihminen on näin sekaisin niin eiköhän siihen voida tökkiä jotain halpaa rauhoittavaa lääkettä

Vierailija
20/43 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä nyt ihan tasa-arvon näkökulmasta halutaan lähestyä niin on aika törkeää että transsukupuoliset miehet saavat "hoitoprosessinsa" ohessa verorahoitteiset silikonit näyttääkseen naisellisimmilta mutta esim. pienirintainen nainen ei saa vaikka tuntisi pienirintaisuuden takia olonsa miten tukalaksi tahansa.

Sama juttu kasvokirurgian kanssa. Jos cis-nainen haluaa vaikka leikkauttaa "miehekkään" leukansa tai nenänsä sirommiksi niin joutuu menemään yksityiselle kun taas transhoidoissa oleva saa nekin julkiselta.