Tiimalasivartalo - millainen se on ja miten sen saavuttaa?
115-95-115, 170cm, hoikat jalat ja kädet
Pitäisittekö muodokkaana vai lihavana?
Onko miten kaukana tiimalasista? Siin oli kai joku suhde..?
Kommentit (31)
Rinnat pitää olla omasta takaa, kapea vyötärö ja tietysti jos haluaa ison lantion niin se täytyy olla. Ei siinä kai sen kummempaa. Miksi joku tavoittelisi juuri tiimalasivartaloa tai yhtään mitään tiettyä vartaloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tiimalasi. Suomessa itseasiassa näen hyvin harvoin yhtä selkeää tiimalasia kuin itse olen. Tämä korostuu vielä siksi, että olen vain vähän päälle 160cm, minkä vuoksi uuman ja lantion kaarre menee tosi jyrkäksi. Sanoisin, että lähes kokonaan geeneistä kiinni.
Voin todeta, että tässä ei ole mitään kivaa. Ensiksi mitkään muut kuin vartalonmyötäiset vaatteet eivät sovi. Muissa näytän heti tantalta. Kynähameet on ehdoton ei. Leveä lantio taas on aiheuttanut jonkin verran kipuja. Pienet rinnatkin olisivat urheilun kannalta parhaat. Ja tuntuu, että koko ajan pitäisi olla timmissä kunnossa, että voi pitää niitä vartalonmyötäisiä vaatteita.
Vain 160? Ihan normimittainen sä oot.
En väittänyt, etten olisi. Pointti oli, jos olisin pidempi, niin uuman ja lantion välille jäisi pidempi matka, jolloin se ei kaartaisi niin jyrkästi ja näyttäisin vähemmän tiimalasilta.
Vyötärön kaventamisesta on täällä mainittu, kuulemma jo terveysriskin vuoksi, siksi pohdin onko se ylipäätään mahdollista.
Jos nyt alkaisin laihduttaa, nämä kurvit siinä vain pienenisivät ja luultavasti tulisin takaisin tasapaksummaksi.
Vai onko vinkkejä, millä saisi laihdutettua nimenomaan tuosta vyötäröltä?
ap
Terveyslähteet sanovat, että naisella yli 80 cm vyötärö on terveydelle vaarallinen (sisäelinrasvaa liikaa tällöin). Ap:lla normaalipainon yläraja taas olisi 73 kg. Miettisin näitä ennenkuin sitä onko tiimalasi.
Stressi saa rasvan kertymään vyötärölle. Jos stressi vähenee niin vartalo voi ainakin lähentyä tiimalasia. Jos on mahavaivoja ja syö liian isoja annoksia niin silloinkin keskivartalo voi näyttää paksummalta kuin se voisi olla.
Tuo stressi ainakin paisuttaa nimenomaan keskivartaloa.
Vierailija kirjoitti:
Stressi saa rasvan kertymään vyötärölle. Jos stressi vähenee niin vartalo voi ainakin lähentyä tiimalasia. Jos on mahavaivoja ja syö liian isoja annoksia niin silloinkin keskivartalo voi näyttää paksummalta kuin se voisi olla.
Lisäisin kommenttiini vielä että ryhti vaikuttaa myös siihen miltä keskivartalo näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Terveyslähteet sanovat, että naisella yli 80 cm vyötärö on terveydelle vaarallinen (sisäelinrasvaa liikaa tällöin). Ap:lla normaalipainon yläraja taas olisi 73 kg. Miettisin näitä ennenkuin sitä onko tiimalasi.
Mulla ei ole ollut alle 80cm sen jälkeen kun sain ekan lapsen, vaikka olen ollut ihan normipainossa.
Itse olen vasta jotain vuosia sitten tajunnut olevani tiimalasivartaloinen... (mitat 108-75-108 & 173cm) olin aina hävennyt vartaloani ja ollut kateellinen laihoille ja suoranmallisille kavereilleni, mutta nyt olen sujut asian kanssa. Tai jopa enemmän kuin sujut, olen oppinut rakastamaan kurvejani 😊
Istuvien yläosien löytäminen on tietty hankalaa ja isojen rintojen takia tulee helposti ostettua liian isoja paitoja, mitkä saavat minut näyttämään rotevalta. Sen takia saankin kuulla kommentteja aina kun käytän myötäileviä paitoja kuinka olen laihtunut jne vaikka olen ollut samoissa mitoissa jo useita vuosia.
Naistenstailaus ohjelmissa vaikka minkälaisia tankkeja kutsutaan tiimalaseiksi, vaikka eivät ole sinne päinkään. Puetaan sitten fätille joku tiukka mekko ja mekon päälle (?!) korsetti. Lopputulos: sumo on sumo, mutta näyttää liian pieneen mekkoon puetulta tynnyriltä ja tuo päälle puettu korsetti on kuin tynnyrin vanne.
Korjaan: muodokas, mutta muuten normivartaloinen.
Kun ei mulla ole paljoa tämän kapeampi vyötärö ollut hoikempanakaan, niin tuskin siitä näinkään saa laihdutettua pois?
ap