Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiimalasivartalo - millainen se on ja miten sen saavuttaa?

Vierailija
02.07.2017 |

115-95-115, 170cm, hoikat jalat ja kädet

Pitäisittekö muodokkaana vai lihavana?

Onko miten kaukana tiimalasista? Siin oli kai joku suhde..?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt korsettia, se kaventaa keskeltä

Vierailija
2/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasihan sinäkin olet. Yleensä se on perinnöllinen ominaisuus, että rinnan ja lation ympärys on sama ja vyötärö selvästi kapeampi. Mutta ei siinä mitään niin erinomaista ole, että sitä pitäisi erityisemmin tavoitella, ihminen on mikä on ja hyvä sellaisenaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta nyt ensin. Olet lihava tai ainakin lähellä. Jos rasvaa lähtee paljon mahasta, voi tiimalasikin olla lähempänä.

Vierailija
4/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-60-90 on entisaikojen missien ihannemitat. Minulla 88-65-88. Tiimalasi se on vähän keskeltä leveämpikin. Korsetilla tuo hoitui häissä kuuteenkymppiin. Paljon ei mässäilty.

Vierailija
5/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasihan sinäkin olet. Yleensä se on perinnöllinen ominaisuus, että rinnan ja lation ympärys on sama ja vyötärö selvästi kapeampi. Mutta ei siinä mitään niin erinomaista ole, että sitä pitäisi erityisemmin tavoitella, ihminen on mikä on ja hyvä sellaisenaan.

Ei ole tiimalasi, vyötärö on liian paksu ja ero lantioon ja rintaan liian pieni.

Vierailija
6/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasivartalo on yhdistelmä sopivia geenejä (luuston rakenne) ja hedelmällisen naisen aineenvaihduntaa. Nuorilla naisilla rasva sijoittuu useimmiten luonnostaan pyllyyn eikä vatsaan. Luustosta on sitten kiinni, onko tiimalasi (leveät hartiat) vai päärynä (kapeat hartiat).

Vanhemmalla iällä aika moni entinen tiimalasi muuttuu pehmeäksi suoraksi tai jopa omenaksi.

Vierailija
7/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen kerroin on 0,7, mutta vyötäröä saisit kaventaa ainakin parikymmentä senttiä ennen kuin menet kehuskelemaan tiimalasivartalollasi.

Vierailija
8/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn siksi, kun mua sanottiin tiimalasiksi ja aloin sitten oikein mittaamaan. Mielestäni olen muodokas, toki vähän pömppömahaa. 20cm ero ei kai kuitenkaan vielä ihan tiimalasia tee, sen pitäis olla suhteessa paljon isompi, vai mitä?

ap

Vierailija
9/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt se painokin. Olet noilla mitoilla selkeästi ylipainoinen.

Vierailija
10/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ilkeitä vastauksia. Tiimalasivartalo ei ole kiinni kiloista ja senteistä, vaan rinnan, lantion ja vyötärön keskinäisestä suhteesta. Myös ylipainoinen voi olla tiimalasi.

Vierailija
11/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ilkeitä vastauksia. Tiimalasivartalo ei ole kiinni kiloista ja senteistä, vaan rinnan, lantion ja vyötärön keskinäisestä suhteesta. Myös ylipainoinen voi olla tiimalasi.

Juu mutta ap:llä tätä suhdetta ei ole.

Vastaukset ovat ehkä tylyjä, mutta selkeän ylipainon kiistäminen ja kaunistelu eivät myöskään ole mitään hyväntahtoisuutta, vaan joko tahallista ilkeyttä tai sitten laput silmillä kulkemista. Ei ole kenenkään eduksi, jos 20-40 kiloa ylipainoiset ihmiset pitävät itseään vain vähän kurvikkaina. Ja 95 sentin vyötärö on kyllä jo ihan terveysriski. 

Vierailija
12/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 cm erotus taitaa mennä pehmeän suoran puolelle, varsinkin noin isoissa kokonaismitoissa. Itselläni oli nuorempana vähän alle 30 cm erotus, ja se oli kyllä selkeästi kaikkien mielestä tiimalasi. Sitten tuli lapsia, vyötärö leveni ja tissit ja lantio pienenivät. Nykyään mulla tuo erotus on noin 20 senttiä, ja pehmeän suoran ohjeilla pukeudun.

Vierailija
13/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö 75-80, niin olet oikea tiimalasi.

Vierailija
14/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyötärö 75-80, niin olet oikea tiimalasi.

Lantio ja tissit eivät varmasti pysy 115cm, jos koettaa laihduttaa vyötärön noin pieneksi :D

Vierailija
15/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasiksi harvoin noin vain tullaan, on ihan luustosta ja geeneistä kiinni saako oman kropan sen näköiseksi edes laihduttamalla ja/tai treenaamalla. Itse olen hoikka mutta tiimalasista saan vain haaveilla koska ei ole kurveja :D

Korsetti voi toki ottaa senttejä vyötäröltä, mutta jälleen kerran vyötäröstä ja esim. alakylkiluiden ja lantioluiden välisen etäisyyden suuruudesta riippuen tulokset näkyy toisilla paremmin ja toisilla huonommin.

Vierailija
16/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät perintötekijät olet jo saanut, nyt vaan pienennät pömppömahaa. Rinnat ja peppu eivät laihtuessa pienene yhtä helposti kuin vatsa.

Ja millainen tiimalasi on? Sanoisin, että erittäin epäkäytännöllinen, varsinkin isorintaisena. Ei löydy sopivia vaatteita, kun suurin on suunniteltu lankkumallille tai päärynälle, ja pääsääntöisesti alaosat ovat isompia kuin yläosat.

Vierailija
17/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on tiimalasi. Missään ei ole määritelty virallisia mittoja tiimalasivartalolle. Pointti on että isot rinnat, kapeampi vyötärö ja kunnon lantio.

Vierailija
18/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tiimalasi. Suomessa itseasiassa näen hyvin harvoin yhtä selkeää tiimalasia kuin itse olen. Tämä korostuu vielä siksi, että olen vain vähän päälle 160cm, minkä vuoksi uuman ja lantion kaarre menee tosi jyrkäksi. Sanoisin, että lähes kokonaan geeneistä kiinni. 

Voin todeta, että tässä ei ole mitään kivaa. Ensiksi mitkään muut kuin vartalonmyötäiset vaatteet eivät sovi. Muissa näytän heti tantalta. Kynähameet on ehdoton ei. Leveä lantio taas on aiheuttanut jonkin verran kipuja. Pienet rinnatkin olisivat urheilun kannalta parhaat. Ja tuntuu, että koko ajan pitäisi olla timmissä kunnossa, että voi pitää niitä vartalonmyötäisiä vaatteita. 

Vierailija
19/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tiimalasi. Suomessa itseasiassa näen hyvin harvoin yhtä selkeää tiimalasia kuin itse olen. Tämä korostuu vielä siksi, että olen vain vähän päälle 160cm, minkä vuoksi uuman ja lantion kaarre menee tosi jyrkäksi. Sanoisin, että lähes kokonaan geeneistä kiinni. 

Voin todeta, että tässä ei ole mitään kivaa. Ensiksi mitkään muut kuin vartalonmyötäiset vaatteet eivät sovi. Muissa näytän heti tantalta. Kynähameet on ehdoton ei. Leveä lantio taas on aiheuttanut jonkin verran kipuja. Pienet rinnatkin olisivat urheilun kannalta parhaat. Ja tuntuu, että koko ajan pitäisi olla timmissä kunnossa, että voi pitää niitä vartalonmyötäisiä vaatteita. 

Vain 160? Ihan normimittainen sä oot.

Vierailija
20/31 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut melko lihaksikas ns. kiinteälihainen ja naiseksi leveät hartiat ja rintakehä.

Vaaalla en ole käynyt muutamana vuoteen, kun ei ole sellaista.

Muutama vuosi sitten 75-kiloisena muistan mitanneeni lantion ja rinnat 105 ja vyötärö muistaakseni 93 kapeimmillaan. Kuppikoko on sen jälkeen muuttunut 80->85C. Olen 170cm pitkä. Mikään riisitikku en ole ollut koskaan. Selluliittiä mulla ei ole kuin ihan aavistuksen verran reisissä.

Senttejä on siis tullut lisää lantiolle ja rintakehälle 10 ja vyötärölle 2cm. Liekö tämä normaalia ikääntymiseen liittyvää, olen päälle 40v? Kova stressi on kyllä ollut viime vuodet, olisiko sillä vaikutusta?

Syön ihan oikeesti terveellisesti, eikä siinä ole tapahunut muutosta. Liikun joka päivä kävelylenkkejä koiran kanssa ja työmatkat pyörällä. Pari kertaa viikossa salilla lihaskuntoa ja välillä aerobistakin.

Koen olevani ihan normivartaloinen.

ap