Miksi yksinäiset naiset jotka tahtoo perheen ei käytä luovuttajan spermaa?
Suomessa on mahdollista mennä hedelmöityshoitoon. Ei tarvitse jäädä lapsettomaksi
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon keinohedelmöitys maksaa Suomessa ? Olen ajatellut aloittaa säästämisen.
N27Riippuu millaisen hoidon ottaa mutta Keinohedelmöitys, IUI, sis. ultraäänitutkimuksen omavastuu 390,50€ että onpa kallista.. tässä lisää hoitoja ja hintoja https://www.fertinova.fi/fi/Fertinova/Hinnasto/
Tuon päällepäin tulee vielä niistä siittiöistä maksaminen: https://www.fertinova.fi/fi/Fertinova/Hinnasto/Luovutetut-siittiot/
Eli Kyllä se kallista on. Varsinkin jos ei ekalla kerralla tärppää vaan joutuu kokeilemaan vaikka viidesti.
Noita klinikoita on ties miten paljon ja toi oli yksityinen. Julkisella halvempaa
Harkitsin sitä, mutta sitten luin tanskalaisen klinikan sivuja, missä oli luovuttajien profiilit sekä lapsuudenkuvia ja alkoi tuntua ällöttävältä valita lapsen isä sokkona, kun Suomessa ei kai tiedä luovuttajasta mitään. Osa oli sellaisia, että en jotenkin olisi halunnut lapseni isäksi. Kai se on se tarve valikoida "parhaimmat" geenit.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin sitä, mutta sitten luin tanskalaisen klinikan sivuja, missä oli luovuttajien profiilit sekä lapsuudenkuvia ja alkoi tuntua ällöttävältä valita lapsen isä sokkona, kun Suomessa ei kai tiedä luovuttajasta mitään. Osa oli sellaisia, että en jotenkin olisi halunnut lapseni isäksi. Kai se on se tarve valikoida "parhaimmat" geenit.
Mitä sä yrität tässä sanoa ? 🤔
"Oli luovuttajien profiilit sekä lapsuudenkuvia ja alkoi ällöttää valita lapsen isä SOKKONA" 😂
Siis tossahan sä et valitse sokkona vaan saat tietää kaiken ja jopa nähdä miltä sun lapsi mahdollisesti näyttäisi lapsena mikäli isäänsä tulisi.
Suomessa sen sijaan joutuisit valitsemaan sokkona koska täällä ei ole mitään kunnon infoa luovuttajasta.. se voisi olla pahimmillaan se naapurin kaljamahainen Pena. Jos parhaat geenit haluat lapselle niin ota tanskalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon keinohedelmöitys maksaa Suomessa ? Olen ajatellut aloittaa säästämisen.
N27Riippuu millaisen hoidon ottaa mutta Keinohedelmöitys, IUI, sis. ultraäänitutkimuksen omavastuu 390,50€ että onpa kallista.. tässä lisää hoitoja ja hintoja https://www.fertinova.fi/fi/Fertinova/Hinnasto/
Tuo iui on kaikista epävarmin tapa. Sen lisäksi voi joutua käyttämään hormooneja (maksaa erikseen, eikä välttämättä vähän riitä). Ivf maksaa jo yli tonnin laaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan lapselleni myös isän.
Onko Suomessa luovuttajista rekisteriä, jossa ne miehet on esitelty kuvineen, jotka ovat antaneet oikeiden lapselle ottaa yhteyttä halutessaan?
Selasin tanskalaista rekisteriä, joka oli mielestäni tosi hyvä. Miehet oli esitelty koulutuksineen, luonteenpiirteineen ja kuvineen ja lapsilla oli mahdollisuus ottaa yhteyttä täysi ikäisenä.
Oli siellä myös ihan anonyymejä tapauksia.
Siellä oli esimerkiksi eräs nuori hyvin empaattinen mies lääkärisuvusta. Kaikin puolin vaikutti olevan fiksu tapaus ja ulkomuotokin miellyttävän pohjoismaalainen. Moni oli saanut avun häneltä ja hän oli valmis pitämään lapsiin yhteyttä kun aika tulee.
Olen kovasti miettinyt asiaa. Jotenkin olen tullut siihen tulokseen, että en hanki lasta keinohedelmöityksellä. Jos en ole kykenevä saamaan parisuhdetta aikaiseksi, niin olkoon sitten näin.
Olen korkeasti koulutettu. Mielestäni ihan mainio tyyppi naiseksi. Tosin lähipiirini vei siipeni jo lapsuudessa... joten tässä sitä ollaan. Huonommuudentunne saa minut ajamaan kaikki miehet läheltäni. Joidenkin naisten mielestä se on tyhmyyteni. He eivät tosin ymmärrä minua, koska eivät tajua itseironiaa...
Just tollanen rekisteri pitäis saada suomeenkin. Tai toisaalta kun miettii niin ei se tietty ole tarpeellista kun voi ottaa tanskalaisen luovuttajan.
Cryos, Denmark nimellä löytää googlesa. Sivusto on enkuksi. Hakukenttään voi laittaa oman maun mukaan kriteerejä. Kuvat ovat lapsuusajan kuvia. Sieltä voi tilata Suomeenkin paketin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit sen itse jo otsikossa: he haluavat perheen, eivät vain lasta.
Ja kyllähän niitä on, jotka lapsen hankkivat yksin luovutusspermalla.Tarkoitin perheellä juurikin tuota lasta. Niinhän niitä on, mutta ihmettelen vaan miksi ei ole yleisempää lapsen hankkiminen yksin vaan välttämättä haluavat myös miehen.
Miehistä yhä suurempi osa ei halua lapsia ollenkaan, mutta naisista valtaosa edelleen haluaa edes sen yhden lapsen.
Niin tuli vaan mieleen että onko järkeä luopua lapsihaaveesta miehen takia? Avio/avoliitot päättyy 50% todennäköisyydellä, mutta se oma lapsi/lapset on ja pysyy aina.Ap
Se tarkoittaisi päätöstä alkaa totaali-yh:ksi. Minun kohdalla se merkitsisi, että liikunta ja muut harrastukset jäisivät seuraavaksi seitsemäksi vuodeksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Syitä:
-kallista. Kaikilla ei ole varaa
> Siinä tapauksessa kannattaa mennä töihin ja säästää tai ottaa laina. Ihan persauk*sten ei kannata muutoinkaan hankkia lapsia.-ei haluta tieten tahtoen hypätä yksinhuoltajan rankkaan arkeen
>Sitten on turha itkeä lapsettomuutta ja laiskat ihmiset joutaakin jättää lisääntymättä.-halutaan että lapsella on kaksi vanhempaa, vaikka se toinen olisi vain etävanhempikin
>Jep elarit on aina kiva juttu ja lapsen voi tyrkätä sopivasti viikonlopuiksi pois silmistä etävanhemman luo.-pelätään lähipiirin reaktiota tällaisesta valinnasta
>Aha.. Sehän ei varsinaisesti niille kuulu joten uliskoot niin paljon kuin haluavat. Jokaisella on vaan yksi elämä, liikaa ei kannata miettiä mitä muut ajattelee.-vikaa ennestään omassa hedelmällisyydessä jonka vuoksi ei edes yritetä kalliita hoitoja, kun ne eivät toimi aina edes täysin hedelmällisille naisille
>Tällaiselle naiselle adoptio on hyvä vaihtoehto
En halua luovuttajaa vaan mieluummin voittajan